بیلبورد

اجاره بیلبوردهای نصب شده روی عرشه پل یکی از انواعی است که همه ما دیده ایم. این نوع بیلبوردها فقط بر روی عرشه پل هوایی که خودروها از آن عبور می کنند نصب می شوند و اگر بنر تبلیغاتی جذابی داشته باشید و آن را در مکان های پرتردد نصب کنید، ترافیک شگفت انگیزی به این بیلبوردها خواهید دید.

تخته نی

Strawboard ها نسل جدیدی از بیلبوردها هستند که بر اساس سازه بادبانی ساخته شده اند. این نوع بیلبورد دارای فک متحرک است و در تهران رایج است و در ابعاد 2*4 می باشد.

این یک لامپ است

پایه چراغ ها بیلبوردهای نسبتا کوچکی هستند که از تیرک های مستطیلی به ابعاد یک تا سه متر تشکیل شده و امکان نصب پارچه تبلیغاتی را ارائه می دهند. پایه های لامپ عموماً در کنار خیابان های شلوغ، پیاده روهای شلوغ و مکان های دیگر نصب می شوند. یکی از بزرگترین معایب پایه چراغ ها این است که نور کافی در شب برای نمایش خوب وجود ندارد، بنابراین باید در مکان های روشن مانند کنار خیابان هایی با نور روشن قرار داده شوند.

تلویزیون ماهواره ای شهری

در حال حاضر جدیدترین، گسترده ترین و پیشرفته ترین رسانه تبلیغات محیطی تلویزیون شهری است، چه در فضای باز و چه در فضای داخلی، به ارتباط و تعامل بین برند و مخاطب کمک می کند. تلویزیون شهری به برندها کمک می کند تا کمپین های تبلیغاتی مختلفی را با هدف قرار دادن مخاطبان در مناطق جغرافیایی خاص به صورت کاملاً مؤثر و هدفمند اجرا کنند. سطح بالا و کیفیت بالای تبلیغات تلویزیون شهری باعث شده تا تعداد زیادی از صاحبان برند بتوانند از این رسانه برای ارتباط بیشتر با مخاطبان و بهره مندی از آن استفاده کنند.

مزایای تبلیغات بیلبورد

یکی از مزیت های اجاره بیلبورد تبلیغاتی  به خصوص برای کمپین های بازاریابی، سادگی آنهاست. ارتباط افراد با بیلبورد و انتقال بصری پیام با حداقل کلمات آسان است. از طریق این اطلاعات به صورت بصری و اندازه بزرگ می توان به اهداف عبوری و افرادی که در اطراف بیلبورد زندگی می کنند دسترسی پیدا کرد، روندی که به برندسازی کمک زیادی می کند. بیلبوردها برای آگاهی از برند و یادآوری آن بسیار عالی هستند زیرا در کمترین زمان ممکن پیام را به ذهن بیننده می رسانند و اطلاعات ثبت شده در ذهن به این شکل به راحتی از بین نمی روند.

یکی از کوچکترین مزایای بیلبوردها در کمپین های تبلیغاتی، کوتاه ترین زمان تاثیرگذاری آن است. گفته می شود اطلاعات ثبت شده در ذهن به این راحتی ها از بین نمی روند. بازدیدکنندگان هنگام توقف در ترافیک یا چراغ قرمز یا هنگام عبور از خیابان به اطراف نگاه می کنند و اگر توجه آنها برای مدت کوتاهی توسط یک تبلیغ جلب شود، احساسات خود را در ذهن خود شکل می دهند.

به همین دلیل، این نوع بازدیدکنندگان دارای نرخ تبدیل بالاتری هستند که این همان چیزی است که کمپین تبلیغاتی را هدف قرار می دهد. افرادی که از طریق این نوع تبلیغات در معرض محصولات و خدمات قرار می گیرند، به دلیل اینکه بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند و بعد از این تأثیر به سراغ شما می آیند، تمایل بیشتری به خرید یا سفارش دارند.

به طور کلی:

حضور مداوم و تکرار بیلبوردها باعث ایجاد آگاهی سریع می شود.

تبلیغات محیطی بیلبورد باعث افزایش آگاهی از محصولات وارد شده به بازار می شود.

قبل از هر تصمیمی توسط یک مکان خرید می توان به مصرف کنندگان در مورد یک محصول یا خدمات یادآوری کرد.

از طریق امکان هدایت مستقیم بینندگان به مکان های آگهی دهندگان و خرده فروشان در کنار خیابان ها، جاده ها و نقاط فروش.

با تمدید و تکرار حضور تبلیغات بیلبوردی، می توان قرار دادن تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و روزنامه ها را در مقابل منازل و محل کار مخاطبان هدف متنوع کرد.

وجود بیلبوردهای پراکنده در سطح شهر امکان استفاده از انواع تبلیغات محیطی را برای حضور یک محصول واحد فراهم می کند.

یک بیلبورد موثر باید به طور موثر عناصر اضافی را در موقعیت دقیق ارائه گرافیکی حذف کند.

ایجاد شهرت و وجهه از محصولات شرکت.

طبقه متوسط رو به بالا را هدف قرار می دهد.

معایب تبلیغات از طریق بیلبورد

هزینه بالای نوردهی کوتاه مدت

اقلیم

مشکلات بینایی

مدل تبلیغات ثابت

بی حس به زمان

بازار خاصی را هدف قرار نمی دهد

ابزار تبلیغات کوتاه مدت

اطلاعات محدود

به‌عنوان یک برند یا صاحب کسب‌وکار، وقت آن است که ویژگی‌های یک بیلبورد خوب را بررسی کنیم تا اگر می‌خواهیم یک استراتژی برای طراحی بیلبورد خود پیاده‌سازی کنیم، دست خالی بیرون نیاییم.

بیلبورد موثر چیست؟

یک تبلیغ خوب تاثیر مثبتی در ذهن می گذارد و به طور کامل به یادگار می ماند، می توان امیدوار بود که در زمان خرید تاثیر قوی در ذهن بیننده بگذارد و تبلیغی که تاثیر منفی داشته باشد همچنان در خاطره بماند. پس بیایید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و از آن به درستی استفاده کنیم.

به طور کلی، یک بیلبورد موفق دارای ویژگی های زیر است:

بیلبورد در صورتی موثر است که تصویری واضح، جذاب و به یاد ماندنی باشد. در طراحی بیلبورد باید توجه داشت که پیام کمپین بازاریابی شما را به خوبی منتقل کند، همانطور که در شعار اصلی شما مشخص است. اگر این بیلبوردها باید در عرض 7 تا 12 ثانیه دیده شوند، اثربخشی بیلبورد کاربردی است، فراتر از این محدوده، تا حدی کارایی خود را از دست می دهد.

تعداد کلمات بیلبورد نیز مهم است، بهتر است بیش از شش یا هفت کلمه در شعار تبلیغاتی کمپین بازاریابی استفاده نشود، منطقاً نام برند و لوگوی شما به وضوح روی بیلبورد ظاهر شود. در بیلبوردها، تصاویر مهمتر از کلمات هستند و هر چه متن کمتر و احساسات بیشتر باشد، هنگام معرفی برند و محصولات خود بهتر است.

همانطور که قبلا ذکر شد، بیلبوردها در همه جا در مکان های مختلف و به اشکال مختلف وجود دارند. این اشکال را می توان روی دیوار چاپ یا نقاشی کرد و می تواند طرح های صاف و ساده یا سه بعدی باشد. بیلبوردها را می توان پشت صفحه نمایش ها در شب روشن کرد یا از عناصر متحرک درون آنها استفاده کرد و تبلیغات می توانند به طور همزمان در همه این پلتفرم ها ظاهر شوند. امروزه قانون «یک تبلیغ، یک ایده» در همه حوزه‌های تبلیغاتی حاکم است.

در ادامه سعی می کنیم مهمترین ویژگی های یک بیلبورد خوب و موثر را توضیح دهیم:

مکان مناسب را انتخاب کنید

استفاده از تابلوهای دیجیتال می تواند در مکان هایی که تماشاگران زمان زیادی را سپری می کنند، مانند تقاطع ها یا مسیرهایی با ترافیک بالا، موثر باشد. از این روش می توان در جایی استفاده کرد که مخاطب بتواند بایستد و تماشا کند. اما باید تابلوهای تبلیغاتی ثابتی در جایی نصب شود که مخاطب به سرعت از مقابل آنها عبور کند.

طرحی جذاب برای بیلبورد خود انتخاب کنید

علاوه بر مواردی که قبلا ذکر شد، اگر مخاطب ما در حال پیاده روی است و فرصت بیشتری برای خواندن پیام تبلیغاتی دارد، می توانیم از نمادهای متنی بیشتری استفاده کنیم. اما اگر بیننده از کنار وسیله نقلیه عبور کند، ممکن است طراحی بیشتر از متن مورد توجه قرار گیرد. یک تبلیغ خلاقانه سازگار با محیط زیست باید آنقدر جذاب باشد که در عرض چند ثانیه توجه بیننده را جلب کند.

سرعت انتقال پیام

سرعت ارسال پیام حرف اول را در تبلیغات محیطی می زند. پیام باید به سرعت به مخاطب برسد. این سوال هنگام ایجاد یک تبلیغ برای مخاطبانی که در بزرگراه یا خیابان حرکت می کنند اهمیت بیشتری پیدا می کند.

اگر بخواهیم مخاطب خود را در میان سیل اطلاعاتی که در مقابل او قرار دارد درگیر کنیم، باید راهی را برای ایجاد بیلبوردی انتخاب می‌کردیم که پیام را در یک نگاه به او منتقل کند. بیلبوردهای ما نباید بیش از حد شلوغ باشند و استفاده از فضای خالی گاهی مفیدتر از گنجاندن محتوای زیاد است. تبلیغ ما باید نقطه کانونی داشته باشد که بیشترین توجه بیننده را به خود جلب کند.

از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید

اگرچه تلاش گرافیست ها و طراحان در ارائه تبلیغات موثر بسیار موثر است، اما حضور متخصص ارتباطات یا آژانس تبلیغاتی یکی از ملزومات در این زمینه است. با توجه به تقسیم بندی هایی که بین بیلبوردها وجود دارد، چه در بعد فضایی، چه در بعد ثابت یا دیجیتال و چه در ابعاد دیگر، باید اطلاعات را متفاوت ارائه کنیم.

از دست دادن مرزهای انتقال پیام و اختلاط رسانه های مختلف با هم یکی از مشکلات اصلی در تبلیغات ما است. برخی از طراحان اصرار دارند پیامی بسیار بصری و نوشتاری را در بیلبورد درج کنند که این امر از جذابیت و اثربخشی آن می کاهد، ضمن اینکه وجود یک متخصص ارتباطات در کنار طراح می تواند از بسیاری از اشتباهات رایج و آشکار در دنیای تبلیغات جلوگیری کند.

منطقه مناسب را برای بیلبورد خود انتخاب کنید

یک سوال بسیار مهم این است که در چه زمینه ای از بیلبورد استفاده می کنیم. مانند هر برنامه تلویزیونی با مخاطبان خاص خود، این نیز باید در مورد بیلبوردها باشد. به عنوان مثال، اگر برای یک مجله حرفه ای تبلیغ می کنید، قرار دادن آگهی بیلبورد خود در نزدیکی محوطه دانشگاه می تواند بسیار موثر باشد و همچنین نیاز تعرفه اجاره بیلبورد را بدانیم.

دکمه بازگشت به بالا