بلیط قطار تهران به اهواز

سفر به قلب جنوب: از تهران تا اهواز با قطار

یه بار یه نفر بهم گفت: "یه بار سوار قطار بشو و به یه شهر دیگه سفر کن. به خارج از شهر محدودت رو بشکن و عالم دیگه ای رو تجربه کن". اون موقع اون حرف رو خیلی ساده رد کردم اما الان که چند سال از اون گفتگو میگذره میفهمم که اون حرف چقدر عمیقه. همون حرفی که منو ترغیب کرد سوار قطار تهران به اهواز بشم و یه سفر پر از ماجرا رو تجربه کنم.

راه آهن ریل خاطرات

از وقتی که قدم به واگن گذاشتم عطر خاک و فلز منو به خاطرات کودکی برد. به خاطرات سفر با قطار به شهر بابام که همیشه بوی عرق و گرد و غبار می داد. قطار با صدای بلند و خشن شروع به حرکت کرد و من با اشتیاق به منظره خارج از پنجره نگاه میکردم.

تلاقی تاریخ و مدرنیته

با عبور از شهرها و مناطق متفاوت مناظر هم تغییر میکرد. از سرسبزی باغات و مزارع در حاشیه تهران به بیابان های خشک و خاکی و سپس به نخلستان های زیبا و سرسبز اهواز رسیدیم. این تلاقی تاریخ و مدرنیته تو منظره احساس غریبی و در عین حال آشنایی رو بهم میداد.

صدای جاده صدای زندگی

در مسیر صدا ی جاده و قطار همراه با صدای صحبت مسافران یه موزیک آرام و زیبا رو به وجود می آورد. از صحبت های مسافران متوجه شدم که هر کدوم از اونا به یه دلیل به اهواز سفر کرده ان. یه نفر برای سر زدن به خانواده اش یه نفر برای کار و یه نفر هم برای یه سفر تفریحی به خوزستان. این جور ملاقات های اتفاقی تجربه خوبی رو به وجود می آورد.

خورشید جنوب

با نزدیک شدن به اهواز خورشید جنوب با گرمای شدیدش خسته مون کرد. من با انتظار به بوی نارنج و شهد از قطار پایین اومدم. احساس میکردم که یه سفر واقعی رو تجربه کردم. یه سفر که فقط با قطار میشه تجربه کرد.

اهواز شهر گرم و دلنشین

اهواز با صدای شلوغ و هوای گرم منو به خودش جذب کرد. قدم زدن تو خیابون های تنگ و پر از ماشین و بوی نان تازه و زعفران احساس شادی رو به من میداد.

آشنایی با غذاهای اهوازی

هر سفر به یه شهر جدید بدون چشیدن غذاهای محلی نصفه و نیمه موندست. در اهواز با غذاهایی مثل قیمه دِمِ بادمجان و ماهی و همچنین دسرهای خوشمزه ای مثل حلوا و فالوده آشنایی پیدا کردم. این غذاها با طعم خوش و رنگ زیبایشون بهم احساس خوشحالی میداد.

سفر به دل نخلستان

اهواز سرشار از نخلستان های زیبا و سرسبز هست. من به نخلستان کارون رفتم و در میان نخل های بلند و زیبا قدم زدم و هوای تازه رو نفس کشیدم. سایه نخل ها به من حسی از آرامش و طبیعت رو هدیه داد.

دیدار با تاریخ

در سفر به اهواز از دیدار با تاریخ غافل نشدم. من به معبد چغازنبیل و پل فلزی اهواز رفتم و تاریخ پر ماجرا ی این شهر رو از نزدیک دیدن کردم.

کاشان شهر گل و تاریخ

اهواز فقط با قطار با سفر به کاشان ارتباط دارد. این دو شهر با طبیعت تاریخ و فرهنگ همیشه باهم رابطه ی تنگاتنگی داشتن. قطار منو به شهر کاشان با تاریخ باغ و گل برد و من با احساس حس نوستالژی و احساس آرامش به تهران برگشت .

نکات کاربردی

سفر با قطار مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا ارزان بودن آرامش و امکان توقف در شهرهای مختلف هست.

برای سفر به اهواز با قطار نکاتی وجود دارد که به شما کمک میکند تجربه بهتری داشته باشید:

  • برای خرید بلیط بهتر هست که از سایت های ریل انس و یا اپلیکیشن به صورت آنلاین بلیط خود رو رزرو کنید.
  • برای سفر با قطار لباس راحت و سبک با خود ببرید و به نیازهای خود از جمله آب خوراکی و کتاب فکر کنید.
  • در راه به محیط اطراف به خاطر نگاه کنید و با مسافران صحبت کنید.
  • برای سفر به اهواز به بهتر هست که در فصل پاییز و یا بهار سفر کنید .

پرسش و پاسخ

1. برای سفر به اهواز با قطار چه مدتی زمان لازم هست؟

سفر با قطار از تهران به اهواز حدود 12 ساعت طول میکشد.

2. هزینه سفر با قطار از تهران به اهواز چقدر هست؟

هزینه سفر با قطار به طبقه و نوع قطار و همین طور به فصل سفر بستگی دارد. اما به طور میانگین حدود 150 هزار تومان هست.

3. آیا در راه به منظره ی زیبا برخورد میکنم؟

بله در راه به مناظر زیبا و متنوع از جمله کوه بیابان نخلستان و رودخانه برخورد میکنم.

نتیجه گیری

سفر با قطار به من تجربه ی جدیدی رو هدیه داد. تجربه ی آشنایی با تاریخ و فرهنگ و طبیعت زیبا ی ایران از نزدیک. من از این سفر خوشحال هستم و به هر کسی که علاقمند به تجربه ی سفر با قطار هست این سفر رو توصیه میکنم.

دکمه بازگشت به بالا