مکان های دیدنی شیراز

شیراز شهر شعر و گل و عمارت

شیراز نگین جنوب ایران همیشه برای من مثل یک راز جذاب بود. شهری که اسمش با شعر حافظ و سعدی و لطافت و آرامش گره خورده بود. همیشه فکر می کردم شیراز باید یه شهر رویایی باشه پر از گل های رنگارنگ عمارت های باشکوه و عطر خوش هل و زعفران. این بار تصمیم گرفتم رازم رو حل کنم و به دل شیراز بزنم تا خودم از نزدیک زیبایی های این شهر رو تجربه کنم.

سفر به قلب تاریخ

از لحظه ورود به شیراز بوی خوش گل های یاس و نرگس با نسیم ملایم به استقبال من اومد. آسمان آبی و هوای تمیز انگار یه دعوتنامه بود به یه سفر پر از آرامش. اولین مقصد من باغ Eram بود یه باغ سرسبز با چشمه های جاری و گل های رنگارنگ. باغ Eram مثل یه آیینه تاریخ و طبیعت رو در کنار هم نشان می داد. توی این باغ می تونستید ساعت ها بین گل ها قدم بزنید از چشمه ها آب بنوشید و با صدای پرنده ها آرامش رو تجربه کنید.

بعد از باغ Eram نوبت به حرم شاه چراغ رسید. اینجا یه حرم زیبا و باشکوه بود با گچ بری های زیبا و کاشی کاری های رنگارنگ. فضای مذهبی و آرامش حرم انگار تمامی نگرانی ها و استرس ها رو از ذهن آدم دور می کرد.

گشتی در دنیای شعر و هنر

بعد از حرم شاه چراغ به حافظیه رفتم. اینجا مزار حافظ شاعر بزرگ ایران بود. آرامگاه حافظ یه ساختمان زیبا و مدرن بود با حیاطی پر از گل و گیاه. من بین مردم نشستم و به شعر حافظ گوش دادم. با هر بیتی از شعر حافظ حسی جدید در من ایجاد می شد.

سفر من به شیراز بدون سعدیه ممتفاوت بود. سعدی نیز شاعر معروف ایرانی بود که در شیراز به دنیا اومد. سعدیه یه آرامگاه زیبا و متفاوت بود که با طبیعت اطراف ش هماهنگی زیبایی داشت. من در حیاط سعدیه قدم زدم و با شاعر مشهور ایرانی صحبت کردم.

تجربه های جدید

شیراز فقط تاریخ و شعر نیست این شهر یه عالم از تجربه های جدید رو هم برای شما آماده کرده. مثلا می تونید یه قدم توی بازار واکیل بزنید و از بین دکه های پر از رنگ و بو کالاهای سنتی و خوراکی های خوشمزه انتخاب کنید. توی بازار واکیل همیشه حرف برای گفتن هست. توی دکه های بازار می تونید از هنرمندان محلی خاطره های زیبایی رو برای خودتون به یادگار بذارید.

یا یه سفر به باغ دلگشا رو تجربه کنید. باغ دلگشا با فضای سبز و آرامش بخش ش و با فواره های زیباش حسی جدید رو به شما هدیه میده. می تونید در باغ دلگشا توی سایه درخت ها استراحت کنید و از منظره زیباش لذت ببرید.

مزه های شیرازی

یه سفر به شیراز بدون تجربه مزه های فراموش نشدنی ش ممتفاوت خواهد بود. شیراز به خاطر غذاهای لذیذش معروف هست. یه کباب شیرازی در کنار دوغ و ماست شیرازی تجربه جدیدی رو به شما هدیه میده. یا می تونید یه نخود آب یا اشکنه شیرازی رو با نان تازه از تنور در محیطی رمانتیک تجربه کنید.

در کنار غذای خوشمزه شیرازی فراموش نکنید شیرینی های سنتی شیراز رو هم چشیده باشید. شیرینی های سنتی شیراز مثل حلوا و کلمپه و باقلوا از قدیمی ترین شیرینی های این شهر هستند که با طعم و عطر خاص ش بسیار معروف هستند.

توصیه ها

  • برای سفر به شیراز بهتر است فصل بهار و پاییز رو انتخاب کنید تا هوا مناسب باشه و از طبیعت زیبا ی شیراز بیشتر لذت ببرید.
  • لباس راحت و سبک بپوشید چون جاهای زیادی رو برای دید و بازدید در شیراز دارید.
  • فراموش نکنید که شیراز یه شهر با تاریخ و فرهنگ غنی هست پس مطالعه درباره این شهر قبل از سفر مطمئنا تجربه شما رو غنی تر خواهد کرد.
  • اگر حوصله پیاده روی در شیراز رو دارید می تونید از اتوبوس های شهری هم استفاده کنید که ارزان و در دسترس هستند.
  • برای ایمنی خود به نکات امنیت در سفر توجه کنید و به خصوص در بازار واکیل به حواشی اطراف خودتون توجه کنید.

نتیجه گیری

شیراز یه شهر زیبا و جادویی هست که هر کسی رو با خود ش مفتون می کنه. با طبیعت زیبا ی ش تاریخ غنی ش شعر و هنر ش و طعم لذیذ غذا ی ش شیراز یه سفر فراموش نشدنی رو برای شما آماده کرده. اگه به دنبال یه سفر آرام و پر از زیبایی هستید شیراز بهترین انتخاب برای شما هست.

سوالات و پاسخ ها

  • بهترین فصل برای سفر به شیراز چه فصلی هست؟

    بهترین فصل برای سفر به شیراز فصل بهار و پاییز هست چون هوا مناسب تر هست و از طبیعت زیبا ی شیراز بیشتر لذت می برید.

  • هزینه سفر به شیراز چقدر هست؟

    هزینه سفر به شیراز به نوع سفر شما و نحوه سفر شما بستگی داره اما با برنامه ریزی درست می تونید یه سفر مناسب و به صرفه به شیراز داشته باشید.

  • چه خاطره ی فراموش نشدنی ای از سفر به شیراز دارید؟

    یکی از خاطره های فراموش نشدنی من از سفر به شیراز قدم زدن در حافظیه و خواندن شعر حافظ در بین مردم بود. احساس آرامش و الهام بخش بودن شعر حافظ در فضای مذهبی و آرامش بخش حافظیه یه تجربه فراموش نشدنی بود.

دکمه بازگشت به بالا