تور استانبول از شیراز

از شیراز تا استانبول: سفری پر از رنگ و عطر

همیشه به دنبال یه سفر متفاوت بودیم یه سفر که از هیاهوی زندگی روزمره دورمون کنه و پر از خاطره های خاص باشه. یه سفر به استانبول یه شهر پر از رمز و راز و زیبایی که هر بار یه چیز جدید داره برای نشون دادن. با هم تصمیم گرفتیم یه سفر تور از شیراز به استانبول بریم سفری که از فرودگاه شیراز شروع میشد و قرار بود کلی ماجرا و زیبایی رو برامون رقم بزنه.

پرواز به سوی استانبول

با پرواز از شیراز به هوای صاف و آسمان آبی فرودگاه استانبول سلام کردیم. با ورود به فرودگاه بوی مخصوص استانبول با مخلوطی از چای و ادویه ما رو در آغوش گرفت. اتاق هتل ما با نمای فوق العاده از دریای مرمره و شهر استانبول منتظر ما بود. با خستگی سفر به اتاق رسیدیم و تمام خستگی سفر با چشم انداز زیبا از بین رفت.

گشتی در قلب استانبول

اولین روز سفر با یه صبحانه ترکی لذیذ شروع شد و بعد به راه افتادیم برای گشتی در قلب استانبول. با عجله به "ایاصوفیه" نماد تاریخی استانبول رسیدیم. این مکان عجیب و شگفت انگیز با تاریخ غنی و معماری منحصر به فرد ما رو به خودش مفتون کرد. داخل ایاصوفیه نور خورشید از گنبد بزرگ به زمین می تابید و سایه هایی زیبا روی دیوار ایجاد می کرد. بعد از بازدید از ایاصوفیه به "مسجد سلطان احمد" رفتیم. مسجد سلطان احمد با شش مناره و کاشی کاری های منحصر به فردش یه شاهکار هنری و معماری به شمار می ره.

خاطرات شیرین

غروب با طعم شگفت انگیز "کباب ترکی" در یه رستوران سنتی به پایان رسید. با هر لقمه از کباب طعم و عطر ادویه های ترکی زبان ما رو به طعم مزه مزه کرد. شب با قدم زدن در خیابان های باریک و پر شور و حال استانبول و شنیدن صدای موسیقی ترکی با رنگی جدید به خاطرات ما اضافه شد.

ملاقات با زیبایی شهر

روز بعد برای بازدید از "کاخ توپکاپی" و "بازار گران قیمت" آماده شدیم. با ورود به کاخ توپکاپی یه احساس شاهانه به ما دست داد. کاخ توپکاپی با تاریخ طولانی و فضای با شکوهش یادآور حکومت سلطنت ترک در گذشته بود. با قدم زدن در باغ و ساختمان های کاخ توپکاپی حس یه موج عجیب و زیبا به ما دست داد.

در آغوش بازار

"بازار گران قیمت" یه هزارتوی پر از رنگ و عطر بود. در بین میلیون ها کالا و هدیه و ادویه گوناگون گم شدیم و از طعم و بوی مختلف لذت بردیم. در بازار گران قیمت می تونید از کیف و کفش و لباس تا قلیان و چای و ادویه با قیمت های مناسب و کیفیتی خوب تهیه کنید.

یه روز روی قایق

یه روز از سفر رو به گردش با قایق در دریای مرمره تخصیص دادیم. با قایق در دریا حرکت کردیم و از نسیم دریا و چشم انداز زیبا لذت بردیم. در راه از "جزیره پرنس" بازدید کردیم و با سوار شدن روی کالسکه در کوچه و خیابان های این جزیره به گذشته سفر کردیم. شام هم در رستورانی در کنار دریا با چشم انداز زیبا به خورشید غروب خوردیم و روز رو با یه لحظه قشنگ به پایان رساندیم.

خداحافظی با استانبول

با خاطرات پر از رنگ و بو و شادی از استانبول خداحافظی کردیم. با پرواز از استانبول و نگاه به این شهر زیبا و پر از رمز و راز از سفر خودمون خاطره ای خوب و فراموش نشدنی داشتیم.

نکات عملی

  • برای سفر به استانبول به ویزا نیاز دارید. می توانید ویزا رو در سفارت ترکیه در ایران یا از طریق سایت ویزا ترکیه تهیه کنید.
  • بهتر است برای رزرو هتل و بلیط پرواز به موقع اقدام کنید.
  • در استانبول برای انتقال از مکان به مکان دیگر می توانید از مترو اتوبوس و تاکسی استفاده کنید.
  • با خود پول ترکیه (لیر) به همراه داشته باشید. در بیشتر مکان ها می توانید با دلار و یورو هم پرداخت کنید.
  • برای خرید از بازار گران قیمت و حمام ترکی به موقع اقدام کنید.
  • بهتر است برای خوردن غذا به رستوران های محلی بروید و از طعم واقعی غذاهای ترکی لذت ببرید.
  • استانبول یه شهر امن است ولی بهتر است همیشه هوشیار باشید و از وسایل خودتون خوب نگهداری کنید.

نتیجه گیری

سفر به استانبول یه تجربه فراموش نشدنی و پر از رنگ و عطر بود. این شهر با تاریخ غنی فرهنگ مخصوص جاذبه های توریستی زیبا و غذاهای لذیذ هر سالی با میلیون ها گردشگر از سراسر دنیا ملاقات می کنه. اگه دنبال یه سفر متفاوت و پر از خاطره هستید سفر به استانبول رو به شما پیشنهاد می کنیم.

پرسش و پاسخ

1. هزینه سفر به استانبول چقدر است؟

هزینه سفر به استانبول بستگی به مدت سفر نوع هتل روش انتقال غذا و خرید شما متفاوت است. اما به طور کلی میشه گفت که هزینه یه سفر 5 روزه به استانبول حدود 3000 تا 5000 دلار است.

2. بهترین زمان برای سفر به استانبول چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به استانبول به فصل و آب و هوای مطلوب شما بستگی داره. اما به طور کلی میشه گفت بهار و پاییز بهترین فصل برای سفر به استانبول است. در این فصل ها آب و هوا مناسب است و گردشگران کمتری در شهر وجود دارند.

3. چه جاذبه های توریستی در استانبول میتونم ببینم؟

استانبول از لحاظ جاذبه های توریستی خیلی غنی است. از جمله جاذبه های توریستی استانبول میتونم به ایاصوفیه مسجد سلطان احمد کاخ توپکاپی بازار گران قیمت برج گالاتا حمام ترکی موزه موزه آیاو صوفیه و جزیره پرنس اشاره کنم. به نظر من هر کدوم از این جاذبه های توریستی یه تجربه خاص و فراموش نشدنی رو برای شما به ارمغان می آره.

دکمه بازگشت به بالا