فاصله شیراز تا تهران

از شیراز تا تهران: سفری به قلب ایران

همیشه به جاده ها فکر می کنم به مسیرهایی که هنوز نرفته ام به مقاصدی که منتظر من هستند. و همیشه هم تهران مثل قلبی که می تپد مرا به خودش جذب می کند.

این بار تصمیم گرفتم سوار ماشین بشم و به سمت تهران حرکت کنم. با خودم فکر می کردم چند ساعته راه است؟ چقدر طول می کشه؟ چه چیزهایی می بینم؟

تهران پایتخت شهری پر از هیاهو و شلوغی پر از زندگی و رویاها پر از تاریخ و معماری پر از رنگ و بوی زندگی. شیراز شهر شعر و ادب شهر آرامش و صفای دلنشین شهر حافظ و سعدی شهر باغ ها و گل ها.

اما جاده چه خبر داشت؟ جاده چه قصه هایی برای گفتن داشت؟

شیراز نقطه شروع

من از شیراز شروع کردم. از شهر عطر گل یاس و عطر خوش نارنج و پرتقال. هوای دلچسب و آسمان آبی که انگار قلبم را آرام می کرد.

از بازار وکیل که قدم زدم بوی زعفران و ادویه جات همه جا پراکنده بود. کاشی کاری های زیبا و رنگارنگ من را به تاریخ و هنر این شهر برد. حیاط و حوض خانه های قدیمی شیراز سایه سبز درختان و آواز پرندگان لحظاتی فراموش نشدنی را برایم ساخت.

جاده ای به سوی تهران

ماشین را روشن کردم و سوار شدیم. کمی که از شیراز دور شدیم آسمان آبی کم کم به رنگ خاکستری متحول شد و هوایی سرد و خشک ما را در آغوش گرفت.

جاده ی شیراز به تهران جاده ای با منظره های زیبا و روستاهای قشنگ. زمین های کشاورزی کوه ها و دره ها و آسمان بی کران همراه ما بودند.

حدود 230 کیلومتر با ماشین رانندگی کردیم تا به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رسیدیم. شهر یاسوج با کوه های زیبا و هوای دلنشینش ما را به خودش جذب کرد. کمی در یاسوج پیاده روی کردیم و از منظره های زیبای این شهر لذت بردیم.

با گذشتن از یاسوج منظره کوه ها و دره ها زیباتر و زیباتر شد. هوای کوهستانی و هوای سرد و خشک ما را به یاد جاده های کوهستانی آلپ انداخت. با رانندگی در این جاده حس ماجراجویی و آرامش ما را فرا گرفت.

مهمترین نکات برای سفر به تهران

  • قبل از سفر حتما هواشناسی را چک کنید. هوای تهران در فصل های سرد سال بسیار سرد و خشک است.
  • حتما لباس گرم و ضخیم با خود ببرید. پوشیدن لباس های چند لایه مناسب ترین گزینه برای تهران است.
  • در تهران حتما از اتوبوس و مترو استفاده کنید. حمل و نقل عمومی در تهران بسیار ارزان و راحت است.
  • در تهران حتما از غذاهای محلی مثل آبگوشت و قرمه سبزی لذت ببرید.
  • تهران شهری شلوغ است و حتما به زمان بندی خود توجه کنید. برای رفتن به مکان های گردشگری و خرید زمان کافی در نظر بگیرید.

تهران پایتخت ایران

سرانجام بعد از حدود 11 ساعت رانندگی به تهران رسیدیم. تهران شهری پر از آدم و ماشین پر از صدا و هیاهو پر از رنگ و بوی زندگی.

اولین چیزی که به چشم من آمد آسمان خاکستری تهران بود. هوای آلوده و سرد تهران با هوای پاک و دلچسب شیراز بسیار متفاوت بود. اما با وجود این تفاوت تهران هم زیبایی خاص خودش را داشت.

من از موزه ملی تهران کاخ گلستان و برج میلاد دیدار کردم. کاخ گلستان با معماری زیبا و باغ دلنشینش من را به تاریخ و هنر ایران برد. برج میلاد نیز با نمای 360 درجه از تهران منظره زیبایی از این شهر ارائه می داد.

پاسخ به سوالات

1. بهترین زمان برای سفر به تهران چه زمانی است؟

*  بهترین  زمان  برای  سفر  به  تهران  فصل  بهار  و  پاییز  است.  هوای  تهران  در  این  دو  فصل  ملایم  و  مطبوع  است.

2. چه مکان هایی در تهران باید دید؟

*  در  تهران  مکان  های  دیدنی  زیادی  وجود  دارد.  موزه  ملی  ایران    کاخ  گلستان    برج  میلاد    میدان  آزادی    باغ  فردوس    موزه  تاریخ  طبیعی  و  …  از  جمله  مکان هایی  هستند  که  می توانید  در  تهران  از  آنها  دیدار  کنید.

3. هزینه سفر به تهران چقدر است؟

*  هزینه  سفر  به  تهران  بسته  به  نوع  مسکن    غذا  و  حمل  و  نقل  متفاوت  است.  اما  به  طور  کلی    تهران  شهری  گران  است.  

نتیجه گیری

سفر از شیراز به تهران سفر به دو جهان متفاوت بود. از شهر شعر و ادب به شهر سرعت و تکنولوژی. از آسمان آبی به آسمان خاکستری. اما با وجود تمام تفاوت ها هر دو شهر زیبایی و جاذبه های خاص خود را داشتند.

این سفر سفر به قلب ایران بود. سفر به دو شهر متفاوت با تاریخ و فرهنگ غنی. سفر به دو جهان متفاوت با همه چیز اما با یک هدف: تجربه زندگی و آشنایی با زیبایی های ایران.

دکمه بازگشت به بالا