مکان های تفریحی شیراز

شیراز شهری که با عطر نارنج و تاریخ می رقصید!

شیراز شهر شعر گل و حافظ! همین کلمات کافی هستند تا ذره ای از جذابیت این شهر در ذهن شما نقش ببندد. من خودم بارها به شیراز سفر کردم و هر بار غرق در زیبایی هایش شدم از کوچه های باریک و حیاط های آراسته گرفته تا باغ های سرسبز و مساجد تاریخی اش.

در این مقاله می خواهم تجربیات خودم را با شما به اشتراک بگذارم و شما را با جاذبه های شیراز آشنا کنم. از بازارهای شلوغ تا کافه های دنج و موزه های افسونگر همه و همه در این شهر موجودند و منتظر شما هستند تا با آنها لحظاتی فراموش نشدنی را بسازید.

سفر به دل تاریخ

اولین قدم در شیراز ملاقات با تاریخ این شهر است. کافی است وارد حمام وکیل شوید و خودتان را در زمان به عصر صفویه ببرید. کاشی کاری و تزئینات این حمام آنقدر زیبا هستند که به راحتی می توانید خستگی سفر را از تن به در کنید.

مسجد وکیل نیز یکی دیگر از مکان های تاریخی شیراز است که با معماری شگفت انگیز و گنبد بلند خود همیشه جلب توجه می کند. فضای آرام و روحانی این مسجد حس طمأنینه را به شما هدیه می دهد.

اگر علاقه به تاریخ دوره قاجار دارید به خانه زینت الملوک سر بزنید. خانه ای زیبا و دل نشین با حیاط سرسبز و آراسته که به شما چشم اندازی از زندگی اشراف در آن دوره را ارائه می دهد.

پیاده روی در دل شهر

بازار وکیل یکی از جمله مکان های مهم شیراز است. هر گوشه از این بازار داستان خود را دارد. از فروشندگان محصولات سنتی تا کاسبان صنایع دستی همه با صفا و مهمان نواز هستند. می توانید در این بازار قدم بزنید و از رنگ و بوی محصولات لذت ببرید و به دنبال سوغاتی های زیبا برای عزیزان خودتان باشید.

باغ نارنج نیز یکی دیگر از مکان های دیدنی و زیبا در شیراز است. این باغ با فضای آرام و سرسبز خود محل مناسبی برای استراحت و پیاده روی است. بوی نارنج و گل های رنگارنگ فضای دلنشینی را برای شما به ارمغان می آورند.

غرق شدن در طعم و رنگ

اگر شیراز را تجربه کردید و از طعم غذای سنتی آن لذت نبردید معنی واقعی سفر را تجربه نکرده اید! فسنجان و کباب شیرازی دو غذا از معروف ترین غذاهای شیرازی هستند. فسنجان با ترکیب رب انار و گردو طعم فوق العاده و متفاوت دارد و کباب شیرازی با گوشت لذیذ و چاشنی های خوشمزه هر مزه نازی را راضی می کند.

در کافه های دنج شیراز نیز می توانید از نوشیدنی های خوشمزه و دسرهای لذیذ لذت ببرید.

یک تجربه فراموش نشدنی

شیراز شهری پر از مکان های دیدنی و جاذبه های تاریخی و طبیعی است. اگر به دنبال سفر با تجربه های جدید و فراموش نشدنی هستید شیراز را از دست ندهید.

نکات عملک

  • بهترین زمان برای سفر به شیراز بهار و پاییز است.
  • لباس راحت و مناسب آب و هوا بپوشید.
  • کمی وقت برای خرید سوغاتی در بازار وکیل در نظر بگیرید.
  • اگر علاقه به طبیعت دارید باغ ارم و باغ جهان نما را از دست ندهید.

پرسش و پاسخ

1. آیا در شیراز امکان اجاره خانه یا ویلا وجود دارد؟

بله در سایت های اجاره مسکن می توانید خانه یا ویلا در شیراز اجاره کنید.

2. بهترین زمان برای بازدید از باغ ارم چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بازدید از باغ ارم اواخر بهار و اوایل تابستان است که گل ها در تمام باغ شکوفا هستند.

3. آیا امکان سفر با اتوبوس به شیراز وجود دارد؟

بله از بیشتر شهرهای ایران می توانید با اتوبوس به شیراز سفر کنید.

نتیجه گیری

شیراز شهری است که با رنگ و بو و تاریخ خود شما را مدهوش می کند. اگر دنبال سفر به شهری زیبا و فراموش نشدنی هستید شیراز انتخاب مناسبی برای شما است.

دکمه بازگشت به بالا