مکان های دیدنی اصفهان

اصفهان شهر رنگ ها و قصه ها

همیشه به اصفهان شهرِ هنر و تاریخ با حسرت نگاه می کردم. می گفتند که این شهر پر از رنگ و لعاب و قصه هایی ست که قدمتشان به قرن ها قبل بر می گردد. حالا بعد از سال ها انتظار بالاخره به اصفهان رسیدم. از همان لحظه اول انگار وارد دنیای دیگری شدم. هوای صبحگاهی با رایحه گل های یاس پر شده بود و نور خورشید با لطافت روی کاشی های آبی و فیروزه ای مسجد جامع رقص می کرد. انگار قدم به یک نقاشی زیبا گذاشته بودم!

قدم در تاریخ گذاشتن: از پل خواجو تا مسجد جامع

اولین مقصد من پل خواجو بود. این پل باشکوه با معماری پیچیده و طاق های قشنگش انگار از قلب تاریخ نشأت گرفته بود. می گفتند اینجا محل تجمع مردم مکانی برای رقص و آواز و حتی برگزاری جشن های ملی بوده. با قدم زدن روی پل خواجو خیال می کردم با مردم آن زمان هم صحبت می شوم و از زندگی و عشق و غم آن ها باخبر می شوم.

بعد از گذر از پل خواجو به سوی مسجد جامع اصفهان حرکت کردم. وارد که شدم حس کردم همه چیز به آرامش و صلح آلودگی تبدیل شد. رنگ های گرم و درخشان کاشی های مسجد مثل انعکاس آسمان در آب خیره کننده بود. کاشی های فیروزه ای آبی طلایی و مشکی با علائم پیچیده و منحنی شده قصه های ناب از هنر و دین و ایمان را روایت می کردند.

از باغ های آرامش تا بازار پرشور

بعد از مسجد جامع به سوی باغ چهلستون رفتم. باغ چهلستون یک جنت واقعی بود. هوای خنک و آرام باغ من را به خود جذب کرد. در میان درختان بلند و سبز حوض و فواره ها با صداي موزيك آب نغمه عشق و آرامش را در گوش من زمزمه مي کردند. نقاشی های زیبا و حوض چهلستون نیز با هارمونی رنگ ها و طرح ها من را به خوابی آرام و رویایی برد.

و بعد نوبت به بازار قدیمی اصفهان رسید. این بازار شلوغ و پر هیجان با بوی ادویه ها و چای و صداي مردم و فروشندگان یک حوض پر از رنگ و صدای مختلف بود. با قدم زدن در کوچه پس کوچه های این بازار انگار وارد دنیای جدید و هیجان انگیز شدم. در این بازار شلوغ و پر شور می شد هر چیزی را پیدا کرد: قالی و زربافت و طلا و جواهر و شکلات و میوه و ادویه و … .

گشت و گذار در باغ های اصفهان

اصفهان بهشتی از باغ های زیبا و سرسبز است. من با اشتیاق به باغ عرب باغ فین و باغ شمال سر زدم. هر کدام از این باغ ها با معماری خاص و گل های رنگارنگ و فواره ها و حوض های زیبا یک جهان خاص را در ذهنم تصویر کردند. باغ عرب با هارمونی رنگ ها و گل ها و باغ فین با هوای خنک و فواره های زیبا و باغ شمال با آرامش و سادگی هر کدام تجربه جدید و فراموش نشدنی را برای من به ارمغان آوردند.

سفر به اصفهان:

برای سفر به اصفهان بهترین فصل بهار و پاییز است. در بهار می توانید از گل های رنگارنگ در باغ ها و در پاییز از رنگ و بوی طبیعت در جنگل ها و کوهستان ها لذت ببرید.

توصیه های سفر به اصفهان:

  • لباس راحت و مناسب آب و هوا به همراه داشته باشید.
  • برای بازدید از اماکن تاریخی و موزه ها وقت کافی در نظر بگیرید.
  • در بازار قديمي اصفهان حتما از خوراکي ها و سوغاتي ها محلي چشيدن کنيد.
  • برای کاهش هزینه ها مي توانيد از هتل های محلي و يا مهمانخانه ها استفاده کنيد.
  • حتما با مردم محلي صحبت کنید و از تجربیات و دانش آن ها بهره مند شوید.

پرسش و پاسخ:

1. بهترین زمان برای سفر به اصفهان چه زمانی است؟
بهترین زمان برای سفر به اصفهان فصل بهار و پاییز است. در این فصل ها هوا معتدل و مناسب برای گشت و گذار است.

2. آیا در اصفهان هتل های ارزان وجود دارد؟
بله اصفهان هتل های ارزان و مناسب برای هر نوع بودجه ای دارد. مي توانيد از هتل های محلي و يا مهمانخانه ها استفاده کنيد.

3. چه سوغاتي ها از اصفهان می توان خرید؟
از سوغات های معروف اصفهان می توان به قالی زربافت طلا و جواهر شکلات میوه و ادویه اشاره کرد.

نتیجه گیری:

اصفهان یک شهری سرشار از تاریخ هنر و زیبایی است. در این شهر با گذشت از زمان قصه و عشق و هنر با هم آمیخته شده و حسی بی نظیر و فراموش نشدنی را در دل مسافر به جا می گذارد. اگر به دنبال سفر به یک شهری زیبا و ملي با تاریخ و فرهنگ غنی هستید حتما اصفهان را در برنامه سفر تان قرار دهید.

دکمه بازگشت به بالا