جاهای دیدنی بابلسر

بابلسر جایی که دل با طبیعت هم نوا می شود!

همیشه به دنبال جایی بودم که هم خاطره بسازم و هم روح و جانم تازه شود. از اون جاهایی که هم طبیعت زیبا داشته باشه و هم م ردم گرم و صمیمی. یه جایی که بتونم با آرامش قدم بزنم و از هوای پاک و آسمان آبی لذت ببرم. یه جایی مثل بابلسر!

بابلسر یه شهر زیبا در کنار دریای خزر که با وجود همه زیبایی هاش هنوز یه جایی آرام و با طبیعت دست نخورده مونده. همین موضوع بود که منو به این شهر جذاب کشوند. همین که پا به این شهر گذاشتم یه نسیم خنک و مطبوع صورت منو نوازش داد و بوی نمک دریا و شالیزار احساس طراوت و نشاط به من بخشید.

سفر به دنیای شالیزارها و آب انبارها

اولین توقف من در بابلسر یه مزرعه شالیزار بود. سبزی شالیزارها چشم منو خسته کرد. من با خودم گفتم این همه سبزی و طراوت از کجا میاد؟ به نظر من شالیزارها مثل یه تابلو نقاشی زیبا بودن که خالق اون خود طبیعت بود.

اما زیبایی بابلسر فقط به شالیزارها ختم نمیشه. یه آب انبار قدیمی به اسم آب انبار میدان میدان هم در این شهر وجود داره که یه شاهکار معماری و نمونه ای از خلاقیت نیاکان ماست. آب خنک و شفاف این آب انبار در هوای گرم تابستان یه احساس فراوان و دلچسب به من داد.

لذت قدم زدن در بابلسر

بعد از بازدید از مزارع شالیزار و آب انبار به میدان شهدا در مرکز شهر رفتم. میدان شهدا با فضای سبز و با حضور مجسمه شهدا جایی آرام و با حضور مردم بود. این میدان محل تجمع و گردهمایی مردم شهر بود و من از این صمیمیت و گرمی مردم شهر لذت بردم.

سفر به کنار دریا

در کنار سفر به شالیزار و آب انبار من طبیعتا نباید دریای خزر رو از دست می دادم. دریای خزر با امواج آرام و ساحل خالی و همیشه در حال حرکت بود. من با لذت روی شن های نرم ساحل قدم زدم و صدای امواج رو شنیدم. هوای نمک دریا و باد خنک و مطبوع منو به خودش جذب کرد. حیف که من فقط یه روز در بابلسر بودم وگرنه تمام روز رو در کنار دریا می گذروندم و از طبیعت زیبا و آرام اون لذت می بردم.

غذاهای خوشمزه و محبوب بابلسر

در بابلسر غذاهای خوشمزه و محبوب زیادی وجود داره که من به شما چند تا از بهترین ها رو معرفی می کنم:

ماهی شور: یکی از غذاهای محبوب بابلسر ماهی شور هست که با طعم لذیذ و بافت تردش همیشه در منوی غذا های این شهر وجود داره.

ترشی لیمو ترش: ترشی لیمو ترش هم یه غذا محبوب دیگه در بابلسر هست که با طعم ترش و خوشمزه اش اشتها رو تحریک می کنه و با هر غذا به راحتی قابل استفاده هست.

خورش باقالی قلیه: یه خورش خوشمزه و مقوی با طعم و عطر دلچسب که حتما باید در سفر به بابلسر آن را تجربه کنید.

توصیه های من برای سفر به بابلسر:

  • فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به بابلسر هست.
  • پوشش سبک و راحت برای سفر به بابلسر انتخاب کنید.
  • حتما از غذاهای محلی بابلسر** طعم کنید.
  • با مردم محلی گفتگو کنید و از طبیعت زیبا و تاریخ این شهر لذت ببرید.
  • برای سفر به بابلسر** یه دوربین خوب به همراه خود ببرید.

پاسخ به سوالات شما:

1. بهترین جا برای خرید در بابلسر کجاست؟

بهترین جا برای خرید در بابلسر بازار بابلسر هست. این بازار محل فروش محصولات محلی و صنایع دستی و غذای محلی هست. همینطور فروشگاه های متعددی در خیابان میدان میدان هم وجود داره که محصولات خارجی و محصولات داخلی را به فروش می رسونند.

2. بهترین مکان برای اقامت در بابلسر کجاست؟

در بابلسر هتل های متعددی با قیمت های مختلف وجود داره. برای یک اقامت مناسب می تونید از سایت های رزرو هتل استفاده کنید و یا در هنگام سفر به بابلسر هتل های مورد نظرتون رو به طور مستقیم رزرو کنید.

3. بهترین مکان برای پیاده روی در بابلسر کجاست؟

ساحل بابلسر یکی از بهترین مکان ها برای پیاده روی هست. همچنین در بوستان ملک در مرکز شهر می تونید به راحتی قدم بزنید و از فضای سبز و آرام اون لذت ببرید.

نتیجه گیری

سفر من به بابلسر یه سفر فراموش نشدنی بود. من از طبیعت زیبا و آرام این شهر و از صمیمیت مردم این شهر لذت بردم و به شما هم این شهر رو برای یه سفر آرامش بخش و فراموش نشدنی توصیه می کنم.

دکمه بازگشت به بالا