جزیره بیوک آدا

جزیره بیوک آدا: سفری به گذشته در دریای مرمر

هوای خنک صبحگاهی به صورتم می خورد و با هر قدمی که بر روی سنگفرش های قدیمی جزیره می گذارم عطر کاج و گل های یاسمن مرا به دنیایی دیگر می برد. دنیایی آرام و بی صدا که با دنیای شلوغ و پر هیاهوی استانبول فاصله ای به وسعت یک دریا دارد.

بیوک آدا بزرگ ترین جزیره در دریای مرمر گویی از زمان متوقف شده است. ماشین ها اینجا جایی ندارند و تنها صدای زنگوله های اسب ها و چرخ های کالسکه ها گوش ها را نوازش می دهد. با قدم زدن در کوچه های باریک و پیچ در پیچ گویی به گذشته سفر کرده ام. خانه های چوبی با رنگ های شاد و حیاط هایی پر از گل تصویری از سادگی و زیبایی در ذهن من ثبت می کنند.

حقیقتا جزیره ای برای آرامش

جزیره بیوک آدا یک "جیوه" واقعی برای روح و روان شماست. صدای موج های آرام دریا همراه با صدای مرغان دریایی موسیقی دلنشینی را در گوش شما نوازش می دهد. شاید بهترین راه برای کشف زیبایی جزیره سوار شدن بر کالسکه های قدیمی باشد. با هر قدم فضایی آرام و بی صدا به طور کامل شما را در خود غرق می کند.

یک روز در جزیره بیوک آدا

با رسیدن به جزیره اولین چیزی که چشم را به خود جلب می کند خانه های چوبی زیبا و رنگارنگ است. در حقیقت این جزیره با حضور کالسکه ها و خانه های چوبی قدیمی یک موزه زنده از تاریخ و فرهنگ استانبول به حساب می آید. مطمئناً یک روز در جزیره بیوک آدا با پیاده روی در کوچه های باریک و کافی شاپ های دنج شروع می شود. بستنی ترکی و نوشیدنی های سرد در روزهای گرم و چای ترک و شیرینی ترک در روزهای سرد لحظات فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می آورند.

جذابیت های جزیره بیوک آدا

یکی از جذابیت های اصلی جزیره بیوک آدا "موزه جزیره" است. این موزه تاریخچه جزیره و زندگی ساکنین آن را در خود جای داده است. علاوه بر موزه "کلیسای یوحنا" نیز از جمله جاذبه های مهم جزیره است. این کلیسای قدیمی با معماری زیبا و تاریخ غنی از جمله جاذبه های تاریخی مهم استانبول به حساب می آید.

یک روز ممتاز با دوچرخه

اگر هوس ماجراجویی دارید کرایه دوچرخه و گشت و گذار در جزیره می تواند یک تجربه فراموش نشدنی باشد. با دوچرخه می توانید از کوچه های باریک و پیچ در پیچ جزیره عبور کنید و منظره های زیبا و منحصربه فرد را از نزدیک مشاهده کنید.

نکات مهم برای سفر به جزیره

برای سفر به جزیره بیوک آدا مهم ترین چیز انتخاب یک روز آفتابی است. چراکه بارندگی و آب و هوای بد می تواند سفر شما را خراب کند. از طرفی نیز جزیره بیوک آدا در فصل تابستان شلوغ و پر از گردشگر است. بنابراین اگر به دنبال سکوت و آرامش هستید بهتر است در فصل های بهار و پاییز به جزیره سفر کنید.

چگونه به جزیره بیوک آدا برویم؟

برای رسیدن به جزیره بیوک آدا می توانید از قایق های مخصوص استفاده کنید. این قایق ها از "کاdiköy" (قاضی کوی) به جزیره حرکت می کنند. زمان سفر با قایق تقریبا 45 دقیقه است.

پرسش و پاسخ

1. جزیره بیوک آدا چه جذابیت هایی دارد؟

جزیره بیوک آدا با کالسکه ها و خانه های چوبی قدیمی و همچنین موزه جزیره و کلیسای یوحنا یک موزه زنده از تاریخ و فرهنگ استانبول است.

2. بهترین فصل برای سفر به جزیره بیوک آدا کدام فصل است؟

بهترین فصل برای سفر به جزیره بیوک آدا فصل های بهار و پاییز است. زیرا در این فصل ها هوا مطلوب و شلوغی جزیره کمتر است.

3. چه طوری به جزیره بیوک آدا برسیم؟

برای رسیدن به جزیره بیوک آدا می توانید از قایق های مخصوص استفاده کنید که از "kadiköy" (قاضی کوی) به جزیره حرکت می کنند.

نتیجه گیری

جزیره بیوک آدا با فضای آرام و بی صدا و منظره های زیبا یک مقصد ایده آل برای افرادی است که به دنبال فرار از شلوغی و هیاهوی شهر هستند. این جزیره با حضور کالسکه ها و خانه های چوبی قدیمی یک موزه زنده از تاریخ و فرهنگ استانبول است که تجربه سفر به گذشته را برای شما به ارمغان می آورد.

دکمه بازگشت به بالا