سد سلیمان تنگه

سد سلیمان تنگه: جایی که تاریخ و طبیعت دست در دست هم می دهند

می دونی چیه؟ یه وقتایی هست که یه مکان اونقدر خاصه و جذاب که انگار یه آهنربا قوی تو وجودت رو به سمت خودش می کشه. مثل یه دعوت نامه ی ناخودآگاه که از تو می خواد یه سفر کشف و ماجراجویی رو شروع کنی. برای من سد سلیمان تنگه همین جور جایی بود.

یه روز تابستون بود که با یه عزم جزم برای فرار از شهر و دوری از سروصداهاش با دوستام راهی شدیم به سمت تنگه حیرت انگیز سلیمان. همیشه مُشَعَق به طبیعت بودم و تصاویر زیبا و شگفت انگیز سد رو در اینترنت دیده بودم. اما همیشه یه احساس ناگفته و یه حس عجیب به من می گفت که باید خودم ببینمش. حس می کردم که یه جاذبه ی مرموز در اون مکان منتظرمه.

سفری به دل تاریخ

همین طور که به سمت تنگه حرکت می کردیم یه احساس مخصوص به من دست داد. یه احساس سرزندگی و ترس یه ترس خوشایند از آشنایی با یه مکان جدید و مرموز. انگار تو یه فیلم ماجراجویی بودم و تو مسیر پیدا کردن یه گنج مخفی بودم. درست مثل ماجراجوها در فیلم های قدیمی که با یه نقشه رو به رو میشدن و به دنبال یه گنج مخفی می گشتن.

وقتی به نزدیکی سد رسیدیم با یه طبیعت بکر و زیبا روبرو شدیم. کوه های سربه فلک کشیده با صخره های پوشیده از گیاهان سبز و آب زلال و خنک که از بین صخره ها جاری بود. انگار همه ی رنگ ها توی طبیعت با هم همراه شدن و یه نقاشی زیبا رو به نمایش گذاشته بودن.

شگفتیِ سد سلیمان تنگه

سد سلیمان تنگه یه اثر باستانی و حیرت انگیزه که به دلیل محل استراتژیکش در محدوده ی طبیعی و بر روی رود دز ساخته شده. با دیدنش انگار یه سفر در زمان رو تجربه می کنید و به عصر ساسانیان برمی گردید. حالا تصور کنید که باید با ابزار ساده و به طور کامل با دست یه سد این قدر بزرگ و محکم رو بسازید. این سد با تاریخ شگفت انگیز و معماری عظیمش علاوه بر ارزش تاریخی یه زیبایی طبیعی منحصر به فرد رو هم به نمایش می گذاره.

یک روز خاطره انگیز در دل تنگه

ما یه روز پر از ماجراجویی رو در کنار سد گذروندیم. از بالای سد منظره ی رود دز و کوه های اطراف دیدنی بود. آب زلال و خنک رود انگار یه آینه بود که عکس آسمان و ابرها رو در خودش انعکاس می داد. در این روز ما از طبیعت زیبا و هوایی مطبوع لذت بردیم. از صدای جریان آب صدای پرندگان و بوی خوش گل های وحشی. انگار توی یه خواب رویایی بودیم و از هستی لذت می بردیم.

توصیه ها و نکاتی برای سفر به سد سلیمان تنگه

  • بهترین زمان برای سفر به سد سلیمان تنگه بهار و پاییزه. در این فصول هوا مطلوب و مناسب برای طبیعت گردی و پیاده روی در تنگه است.
  • برای سفر به این منطقه لباس راحت و مناسب برای پیاده روی و طبیعت گردی بپوشید. همچنین کرم ضدآفتاب کلاه و آب کافی به همراه داشته باشید.
  • قبل از سفر اطلاعات کافی در مورد مسیر و مکان های دیدنی منطقه کسب کنید. همچنین بهتر است با راهنمای محلی همراه باشید.
  • به محیط زیست منطقه احترام بگذارید. زباله ها را در محل خود ریخته و از آتش زدن علف ها و گیاهان خودداری کنید.

نتیجه گیری

سفر من به سد سلیمان تنگه یه تجربه ی فراموش نشدنی بود. یه سفر مملو از ماجراجویی کشف تاریخ و لذت بردن از طبیعت بکر و زیبا. این منطقه یه گنج مخفی برای علاقمندان به تاریخ طبیعت و ماجراجویی است. اگر شما هم به دنبال یه سفر خاص و دیدنی هستید حتما سفر به سد سلیمان تنگه رو در برنامه سفرتون قرار بدید.

سوال و پاسخ

1. بهترین مسیر برای رسیدن به سد سلیمان تنگه کدام است؟

برای رسیدن به سد سلیمان تنگه می توانید از مسیر اندیمشک شوشتر و یا اهواز به این منطقه حرکت کنید.

2. چه مکان های دیدنی دیگری در نزدیکی سد سلیمان تنگه وجود دارد؟

در نزدیکی سد سلیمان تنگه مکان های دیدنی دیگری مثل قلعه سلیمان آرامگاه پیغمبر سلیمان غار دز و رودخانه دز وجود دارد.

3. آیا امکان اقامت در نزدیکی سد سلیمان تنگه وجود دارد؟

در نزدیکی سد سلیمان تنگه هتل و اقامتگاه وجود ندارد. اما می توانید در شهرهای شوشتر یا اندیمشک اقامت کنید و روز بعد به سد سلیمان تنگه سفر کنید.

دکمه بازگشت به بالا