جاهای دیدنی لنگرود

لنگرود جایی که کوه و دریا با هم می رقصند

لنگرود نامش از ریشه "لنگر" و "رود" گرفته شده و شاید همین اسم هم مُهر تاییدی بر زیبایی و آرامش این شهر ساحلی و کوهستانی است. لنگرود به گمان من جاییست که به راستی می توان نفس عمیق کشید و از شلوغی و سر و صدا دور شد. هر بار که به لنگرود می روم حس می کنم که دنیا را برای لحظاتی فراموش کرده ام.

اما این فقط من نیستم که از لنگرود لذت می برم. لنگرود برای هر سلیقه ای چیزی دارد. از طبیعت زیبا و آب و هوای خنک کوهستان گرفته تا سواحل آرام و گرم دریا. در این مقاله با هم به یک سفر داخلی به لنگرود می رویم و از زیبایی های این شهر لذت می بریم.

گشتی در لنگرود

اولین قدم برای شناخت یک شهر جدید قدم زدن در کوچه و خیابان هایش است. لنگرود هم از این قاعده مستثنی نیست. قدم زدن در خیابان مُهر با ساختمان های قدیمی و باغ های با صفا حس نوستالژی و عشق به گذشته را در وجود شما احیا می کند.

در میان کوچه های باریک و بافت قدیمی شهر با خانه های آجری و درهای چوبی کنده کاری شده و باغچه های کوچک پر از گل های رنگارنگ احساس می کنید که زمان به عقب برمی گردد. در این میان بوی نان تازه از نانوایی ها و صدای پرندگان در باغچه ها فضای شاعرانه و آرامش بخش این شهر را دوچندان می کند.

تاریخ در لنگرود زنده است

لنگرود تنها یک شهر زیبا و آرام نیست. این شهر ریشه ای عميق در تاریخ دارد. قلعه لنگرود با تاریخچه ای دیرینه خود گواه بر این مدعاست. این قلعه در قرن هفتم هجری ساخته شده و در طول تاریخ شاهد رویدادهای مهم و عظیمی بوده است. بازدید از این قلعه حس قدرت و استقامت را در شما بیدار می کند و شما را به سفر در زمان می برد.

مسجد جامع لنگرود هم یکی دیگر از مکان های مهم و دیدنی شهر است. این مسجد با معماری زیبا و تاریخچه ای غنی از مکان های معنوی و آرامش بخش شهر است.

به سوی طبیعت سبز و آبی

لنگرود تنها یک شهر تاریخ نیست. این شهر مملو از طبیعت بکر و زیبا است. مُرداب لنگرود یکی از زیباترین مکان های طبیعی لنگرود است. این مُرداب با پرندگان زیبا و گیاهان نادر یک منطقه حفاظت شده است و مکانی ایده آل برای عکاسی و طبیعت گردی است.

تالاب استخرپوک لنگرود هم یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این شهر است. این تالاب با پوشش گیاهی و جانوری خاص خود مکانی مناسب برای گرفتن عکس و تجربه طبیعت زیبا است.

لذت ساحل و کوه در یک جا

یکی از دلایل اصلی محبوبیت لنگرود این است که شما در این شهر می توانید از لذت ساحل و کوه به طور همزمان بهره مند شوید. ساحل چاف در لنگرود یکی از زیباترین سواحل شمال ایران است. آب آبی و شفاف و شن های سفید و نرم ساحل فضایی آرامش بخش و فراموش نشدنی برای شما به وجود می آورند.

کوه سنگ سر هم از زیباترین مکان های کوهستانی لنگرود است. در قله کوه نمای زیبای شهر و دریا شما را مُفتون خود خواهد کرد. پیاده روی در دامنه این کوه و تماشای طبیعت بکر و سرسبز تجربه فراموش نشدنی برای شما خواهد بود.

غذا و کافه در لنگرود

لنگرود تنها یک شهر زیبا و طبیعی نیست. این شهر از نظر غذا و کافه هم غنی است. کباب ترش لنگرود یکی از مهم ترین غذاهای محلی این شهر است. طعم ترش و خوشمزه این کباب هیچ وقت از یاد شما نخواهد رفت.

کافه های لنگرود هم برای علاقه مندان به کافه نشینی و فضای آرامش بخش مکان های مناسبی هستند. در این کافه ها می توانید از چای و قهوه و شیرینی های محلی لذت ببرید و در هوای آرام لنگرود استراحت کنید.

نکات و توصیه ها برای سفر به لنگرود

  • بهترین زمان برای سفر به لنگرود فصل بهار و پاییز است.
  • برای اقامت در لنگرود می توانید از هتل ها و ویلاهای موجود در شهر استفاده کنید.
  • برای جا به جا رفتن در شهر می توانید از ماشین شخصی یا وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.
  • برای خرید سوغات می توانید از بازار قدیمی لنگرود و فروشگاه های سوغاتی استفاده کنید.

نتیجه گیری

لنگرود یک شهر زیبا و آرامش بخش است که برای هر سلیقه ای چیزی دارد. از طبیعت بکر و ساحل و کوه گرفته تا تاریخ و فرهنگ غنی. سفر به لنگرود سفر به یک دنیای فراموش نشدنی است که شما را به دنیای زیبایی و آرامش می برد.

پرسش و پاسخ

پرسش اول: بهترین فصل برای سفر به لنگرود کدام فصل است؟

پاسخ: بهترین فصل برای سفر به لنگرود فصل بهار و پاییز است.

پرسش دوم: در لنگرود چه جاذبه های طبیعی مهمی وجود دارد؟

پاسخ: مُرداب لنگرود تالاب استخرپوک و ساحل چاف از مهم ترین جاذبه های طبیعی لنگرود هستند.

پرسش سوم: در لنگرود چه غذاهای محلی معروف و خوشمزه ای وجود دارد؟

پاسخ: کباب ترش لنگرود یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای محلی این شهر است.

دکمه بازگشت به بالا