باغ ارم شیراز

بهشتِ شیراز در قلبِ باغ ارم

چه حسِ خوبیست وقتی با خیالِ سفر به شیراز تصویرِ باغِ ارم در ذهنِ شما نقش می بندد! انگار به جایِ تماشایِ عکس ها در میانِ درختانِ سر به فلک کشیده و حوض هایِ پر از گل هایِ نیلوفرِ آبی قدم می زنید.

این باغ تنها یک باغِ زیبا نیست. این باغ "ارمی" ست که روحِ شما را با طراوتِ هوایِ شیراز و رنگِ گل هایِ رنگارنگ معطر می کند. این باغ بهشتِ کوچکیست که در دلِ شهرِ شیراز آرام گرفته است.

باغ ارم سفر به تاریخ

باغِ ارم بزرگ ترین و زیباترین باغِ ایران است. این باغ با تاریخِ خودش قصه هایِ بسیاری را در دلِ خود نهفته دارد. باغِ ارم در زمانِ اتابکانِ فارس باغِ شاهزاده امیر مُؤیّد الدین بود. در زمانِ صفویه باغ به دستِ حکمرانان فارس توسعه یافت و به یک باغ لوکس و زیبا تبدیل شد.

در میانِ درختان و گل هایِ رنگارنگ

وقتی به داخلِ باغِ ارم قدم می گذارید انگار وارد دنیایِ دیگری می شوید. درختانِ بزرگ و قدیمی با برگ هایِ سبز و چشم نواز به شما خوش آمد می گویند. در میانِ درختان گل هایِ رنگارنگ و معطر به زیباییِ محیط می افزایند. گل هایِ لاله یاسمن رز و نیلوفر آبی در هر گوشه از باغ نمایان هستند و با عطرِ خود هوایِ باغ را آکنده می کنند.

حوض ها و فواره ها نمادِ زندگی

حوض هایِ کوچک و بزرگ با فواره هایِ زیبا و آبِ شفاف در میانِ باغ پراکنده هستند. صدایِ آب و جریانِ آرام آن در باغِ ارم احساسِ طراوت و زندگی را به شما هدیه می دهد. در کنار حوض ها آلاچیق هایِ کوچکی قرار دارند که مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت هستند.

آرامگاهِ حافظ در نزدیکیِ باغ

باغِ ارم در نزدیکیِ آرامگاهِ حافظ شاعر معروفِ ایران قرار دارد. اگر به باغِ ارم رفتی سفرِ خودت را با دیدار از آرامگاهِ حافظ کامل کن! در این مکان معروف روحِ حافظ با آهنگِ شعرهایش شما را به سفرِ احساس می برد.

تجربه ای فراموش نشدنی

من به شما پیشنهاد می کنم که سفر به باغِ ارم را از دست ندهید. این باغ مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از طبیعت است. در این باغ می توانید از هوایِ پاک و طبیعت زیبا لذت ببرید از گل ها و درختان زیبا تماشا کنید و از صدایِ آب و طراوت محیط لذت ببرید.

نکاتی که قبل از سفر به باغِ ارم باید بدانید

  • بهترین زمان برای سفر به باغِ ارم فصلِ بهار و پاییز است. در این فصل ها هوا مناسب برای پیاده روی و لذت بردن از طبیعت است.
  • ورودیه باغِ ارم هزینه دارد. برای اطلاع از هزینه ورودیه به سایت باغِ ارم مراجعه کنید.
  • به باغِ ارم با لباسِ مناسب و راحت بروید. در این باغ راه هایِ پیاده روی زیادی وجود دارد و باید برای پیاده روی آماده باشید.
  • باغِ ارم فضای سبز و زیبایی دارد. برای لذت بردن از فضای باغ با خود دوربین کتاب یا غذا و نوشیدنی بیاورید.
  • در باغِ ارم غرفه هایِ فروش صنایع دستی و غذا وجود دارد. می توانید از این غرفه ها هدیه خاطره و یا غذای محلی تهیه کنید.

باغِ ارم مکانی برای یافته هایِ جدید

سوالِ اول: آیا باغِ ارم در تمامِ سال باز است؟

جواب: خیر باغِ ارم در ماهِ هایِ زمستان به علتِ سرمای هوا تعطیل است.

سوالِ دوم: بهترین زمان برای بازدید از باغِ ارم چه زمانیست؟

جواب: بهترین زمان برای بازدید از باغِ ارم فصلِ بهار و پاییز است. در این فصل ها هوا مناسب برای پیاده روی و لذت بردن از طبیعت است.

سوالِ سوم: آیا در باغِ ارم امکان برگزار کردن مراسم وجود دارد؟

جواب: بله در باغِ ارم امکان برگزار کردن مراسم مانند عروسی و مراسم خانوادگی وجود دارد.

نتیجه گیری

باغِ ارم با تاریخِ غنی و زیباییِ منحصربه فردِ خود از جمله مکان های زیبایی است که در شیراز می توانید از آن بازدید کنید. در این باغ با طبیعت زیبا و تاریخ کهن همراه می شوید و لحظاتِ فراموش نشدنی را تجربه می کنید.

دکمه بازگشت به بالا