پیست اسکی دیزین

دیزین جایی که برف و هیجان با هم رقص می کنند

همیشه دوست داشتم یه تجربه خاص از زمستون داشته باشم یه چیزی فراتر از برف بازی تو حیاط و خوردن چای داغ کنار بخاری. یه حس هیجان و آدرنالین که فقط روی یه دامنه پوشیده از برف سفید زیر نور خورشید زمستانی میشه حسش کرد. و این حس رو در دیزین پیدا کردم جایی که کوه های سر به فلک کشیده با برف سفید پوشیده شده و منتظرند تا با شما یه ماجراجویی رویایی رو رقم بزنن.

دیزین یه دهکده کوهستانیه در شمال تهران که با حدود 120 کیلومتر فاصله از پایتخت یه مقصد ایده آل برای اسکی و تفریحات زمستانیه. من که اولین بار بود به دیزین می رفتم با یه شور و هیجان وصف نشدنی یه روز تعطیل رو به این مقصد اختصاص دادم.

راهی دیزین سفر به دنیای سفیدی

صبح زود از تهران راه افتادم ماشینم رو با یه سرعت ملایم روی جاده خاوران هدایت می کردم. هوای صبح سرد بود و شیشه ماشینم رو یه لایه ی نازک بخار پوشونده بود. با هر قدم به سمت شمال جاده زیباتر می شد و کوه های سر به فلک کشیده با پوشش برف به استقبال من می اومدن.

راه دیزین تو زمستون یه منظره ی شگفت انگیز ایجاد میکنه جاده با پیچ و خم هایی که تو سفیدی برف گم میشن توی ذهنت یه حالت شاعرانه رو به وجود میاره.

بعد از حدود دو ساعت رانندگی به پایگاه اسکی دیزین رسیدم. حالم از این همه سفیدی و هوای پاک عالی بود و حس انرژی مثبت کل بدنم رو گرفته بود. با خوشحالی ماشینم رو پارک کردم و با یه لبخند به سمت پیست اسکی رفتم.

دنیای اسکی در دیزین

با ورود به پیست اسکی دیزین حس جدیدی به من دست داد. همه جا سرشار از هیجان و شادی بود. یه موج انرژی مثبت که از همه جا به من منتقل می شد. من که اولین بار بود اسکی سوار می شدم با ترس و لذت به این موضوع فکر می کردم.

پیست اسکی دیزین با طول حدود چهار کیلومتر و شش تله کابین و تله سی یار و حدود پانزده پیست با سطح دشواری مختلف مکان مناسبی برای علاقه مندان به اسکی هست و با وجود امکانات خوب و مربیان متخصص یادگیری اسکی در این پیست خیلی راحت تر می شه.

من هم با مشاوره مربیان یه اسکی مناسب و تجهیزات لازم رو اجاره کردم و به سمت پیست آسایشگاه رفتم. اول با کمک مربی نکات مقدماتی اسکی رو یاد گرفتم و بعد اولین بار با ترس و لرز روی برف قدم گذاشتم.

با هر بار سقوط و بلند شدن مقاومت من بیشتر می شد و حس آزاد بودن و هیجان رو بیشتر حس می کردم. از سرعت سرسره خوردن روی برف و تماشای منظره زیبا در حین اسکی واقعا لذت می بردم.

خاطرات و لحظه های بی نظیر در دیزین

یه روز تو دیزین یه روز فراموش نشدنی برای من بود. من تو این یک روز با اسکی دوست شدم و یه عشق جدید رو کشف کردم. با هر بار سقوط و بلند شدن با طبیعت و با خودم آشتی کردم.

دیزین یه مکانی هست که تو هر فصل یه زیبایی خاص داره و تو زمستون با برف و اسکی و تفریحات زمستانی یه حالت رویایی به خودش می گیره.

من تو این سفر نه فقط اسکی سوار شدم بلکه با آدم های جدید آشنا شدم و لحظه های قشنگ رو با هم گذروندیم. تو کافه های دیزین با یه فنجان چای داغ به تماشای اسکی بازان و منظره زیبا نشستم و با دوست جدید از تجربه های اسکی و موضوعات مختلف حرف زدیم.

این سفر یه تجربه فراموش نشدنی برای من بود. من در این سفر با خودم آشتی کردم و یه عشق جدید رو کشف کردم و لحظه های بی نظیری رو تو دیزین گذروندم و خاطرات قشنگ رو برای خودم ساختم.

نکاتی که قبل از سفر به دیزین باید بدونید

قبل از سفر به دیزین چند نکته رو باید به ذهنتون بسپارید:

  • آب و هوا : آب و هوای دیزین در زمستون خیلی سرد هست و می تواند به زیر صفر برسد. پس حتما لباس گرم و ضد آب کلاه دستکش و شال گردن با خودتون بردارید.
  • مسیر و ترافیک : در روزهای تعطیل و آخر هفته جاده دیزین شلوغ می شه و ممکنه با ترافیک روبرو بشید. پس حتما قبل از حرکت وضعیت جاده و ترافیک رو چک کنید و زمان کافی برای رسیدن به دیزین رو در نظر بگیرید.
  • اقامت : دیزین هتل و اقامتگاه های متعددی داره اما در روزهای تعطیل ممکنه با کمبود جا روبرو بشید. پس حتما قبل از سفر رزرو اقامت رو انجام بدید.
  • تجهیزات : اگر می خواهید اسکی سوار بشید می تونید تجهیزات اسکی رو در پیست اجاره کنید. اما اگر خودتون تجهیزات دارید حتما قبل از سفر تجهیزات رو چک کنید و مطمئن بشید که در شرایط خوب هستن.
  • بیمه : حتما قبل از سفر به دیزین بیمه مسافرتی رو تهیه کنید. با وجود تجهیزات ایمنی احتمال وقوع حادثه در پیست اسکی وجود داره و بیمه می تواند هزینه های مالی شما رو در صورت وقوع حادثه کاهش دهد.

پاسخ به سوالات شما

1. بهترین فصل برای سفر به دیزین چه زمانی هست؟

بهترین فصل برای سفر به دیزین زمستون از اواخر آذر ماه تا اواسط فروردین ماه هست. در این فصل پیست اسکی باز هست و می تونید از تفریحات زمستانی لذت ببرید. اما در روزهای پرترافیک حتما قبل از حرکت وضعیت جاده و ترافیک رو چک کنید.

2. آیا برای اسکی سوار شدن نیاز به تجربه قبلی هست؟

نه نیازی به تجربه قبلی نیست. در پیست اسکی دیزین مربیان متخصص وجود دارن که می تونن اسکی رو به شما آموزش بدن. با کمی صبر و تمرین می تونید اسکی رو یاد بگیرید و از این تفریح لذت ببرید.

3. آیا در دیزین امکان اقامت وجود داره؟

بله دیزین هتل و اقامتگاه های متعددی داره. اما در روزهای تعطیل ممکنه با کمبود جا روبرو بشید. پس حتما قبل از سفر رزرو اقامت رو انجام بدید.

دیزین مکانی برای تجربه های جدید

سفر به دیزین یه تجربه فراموش نشدنی برای علاقه مندان به اسکی و تفریحات زمستانی هست. من به شما هم سفر به دیزین رو پیشنهاد می کنم. مطمئناً تو دیزین لحظه های بی نظیری رو تجربه خواهید کرد و خاطرات قشنگ رو برای خودتون خواهید ساخت.

دکمه بازگشت به بالا