جاهای دیدنی دبی

دبی: شهر رؤیاها سرزمین شگفتی ها

همیشه به این فکر می کردم که دبی چیه؟ یه شهر معمولی در عربستان؟ یه مکان پر از تجملات و ثروت؟ یا شاید هم یه دنیای دیگه که فقط در فیلم ها می تونیم ببینیم؟

بعد از چند سال آرزو بالاخره گذرم به دبی افتاد. اولین چیزی که به چشمم خورد ساختمان های بلند و آسمان خراش هایی بود که انگار از دل ابرها می جوشیدند. یه جورایی داشتم به یه دنیای دیگه سفر می کردم؛ یه دنیایی که مرز بین واقعیت و رویا خیلی کمرنگ بود.

دنیای آسمان خراش ها

از فرودگاه که بیرون اومدم اول از همه به دنبال برج خلیفه می گشتم. می خواستم از نزدیک اون غول آهنین رو ببینم. همونطور که می گفتم برج خلیفه از هر نقطه از دبی قابل دیدنه مثل یه غول عظیم که از دل شهر بلند شده. وقتی به برج خلیفه رسیدم انگار یه حس ترس و هیجان عجیبی به وجودم افتاد. حس قدم گذاشتن روی یه پل باریک بالای یه دره عمیق. هر قدمی که می گذاشتم نفس من تندتر می شد و ضربان قلبم بالا می رفت.

بالا رفتن از برج خلیفه همونقدر که ترسناک بود هیجان انگیز هم بود. هر طبقه که بالاتر می رفتم شهر دبی زیباتر و کوچکتر به نظر می رسید. از طبقه 124 که به بالا رفتم شهر مثل یه نقشه رنگارنگ در پای من پهن شده بود. مخصوصا در شب شهر با تمام چراغ های رنگارنگش یه نمای خیلی جادویی داشت.

دنیای تفریحات آبی

بعد از بازدید از برج خلیفه به سمت سواحل حرکت کردم. دبی یه شهر ساحلی هست با سواحل آفتابی و آب های فیروزه ای. اولین ساحلی که رفتم Jumeirah Beach بود. با شن های سفید و آب نیلگونش یه جای عالی برای استراحت و تفریح بود. با قدم زدن روی شن گرم و شنیدن صدای امواج حس آرامش و شادی به من دست داد.

یکی از جذاب ترین تفریحات دبی فعالیت های آبی هست. من موج سواری رو در Jumeirah Beach امتحان کردم. با سوار شدن روی موج های قدرتمند یه هیجان واقعی تجربه کردم. البته فعالیت های آبی دیگه مثل قایق رانی غواصی و شنا هم در دبی موجوده.

دنیای خرید

یکی از جاذبه های اصلی دبی مراکز خرید هست. دبی مملو از مراکز خرید بزرگ و شیک هست که هر چیزی که فکرش رو کنید رو میشه توش پیدا کرد. من به مرکز خرید Dubai Mall رفتم که یکی از بزرگترین مراکز خرید دنیا هست. این مرکز خرید فقط فروشگاه نداره یه آکواریوم بزرگ با صدها گونه ماهی و یه پارک یخی هم توش هست.

در Dubai Mall می تونید لباس کفش عطر ساعت اکسسوری و هر چیز دیگه ای رو که می خواین پیدا کنید. حواستون به قیمت ها باشه چون در دبی قیمت کالاها از جاهای دیگه بالاتره.

دنیای طبیعت

شاید باورتون نشه اما دبی فقط یه شهر آسمان خراش و مراکز خرید نیست. دبی دارای طبیعت زیبایی هم هست. من به Dubai Miracle Garden رفتم یه پارک گل بزرگ که با صدها هزار گل رنگارنگ تزئین شده. این پارک یه جای عالی برای عکس گرفتن و گذروندن وقته.

Dubai Desert Conservation Reserve هم یه جای عالی برای دوستداران طبیعت هست. با رفتن به این منطقه می تونید از بیابان دبی و حیوانات وحشی اون مثل شتر روباه و گربه بیابانی بازدید کنید.

نکات مهم برای سفر به دبی

  • زبان : زبان رسمی دبی عربی هست اما اکثر مردم به انگلیسی هم صحبت می کنند.
  • پول : واحد پول دبی درهم هست.
  • آب و هوا : آب و هوای دبی گرم و خشک هست اما در فصل زمستان هوا ملایمتر هست.
  • لباس : در دبی پوشیدن لباس محافظ در خورشید مثل کلاه و عینک آفتابی ضروری هست.
  • غذای محلی : در دبی غذای محلی مثل کباب حلیم و مُسَحَّن خیلی لذیذ هست.
  • تاکسی : تاکسی ها در دبی خیلی ارزان هست اما مطمئن باشید که کرایه را قبل از سوار شدن از راننده بپرسید.

سوالات متداول

1. برای سفر به دبی به ویزای نیاز هست؟

بله برای سفر به دبی به ویزای نیاز هست. البته در برخی مواقع ویزای در هنگام ورود (Visa on Arrival) صادر میشه.

2. چه زمانی برای سفر به دبی بهترین زمان هست؟

بهترین زمان برای سفر به دبی فصل زمستان از اواخر پاییز تا اوایل بهار هست. در این فصل هوا ملایمتر و مناسبتر هست.

3. هزینه سفر به دبی چقدر هست؟

هزینه سفر به دبی به عوامل مختلفی مثل زمان سفر مدت اقامت نوع هتل و نوع هزینه کردن بستگی داره. اما به طور کلی دبی یه شهر گران قیمت هست.

نتیجه گیری

دبی یه شهر زیبا و منحصر به فرد هست که با آسمان خراش هاش سواحل زیباش مراکز خرید شیکش و تفریحات متنوعش می تونه تجربه ی فراموش نشدنی رو برای هر کسی به وجود بیاره. در کل سفر من به دبی یه تجربه فراموش نشدنی بود که همیشه در ذهنم میمونه.

دکمه بازگشت به بالا