جاهای دیدنی گرگان

گرگان جایی که تاریخ و طبیعت در هم آمیخته اند

گرگان شهری با هویتی غنی و دیرینه در شمال ایران جایی که تاریخ و طبیعت در هم آمیخته اند و معماری قدیمی و کوه های سر به فلک کشیده با هوای تازه و بوی خوش درختان جنگلی در هم تنیده اند منتظر شماست.

یک سفر به گرگان به معنای قدم زدن در تاریخ است ملاقات با بقایای شهر باستانی تمیشه و لمس دیوارهای برج آل برزین و موزه باستان شناسی گرگان که نمونه های زیبا از تمدن های قدیمی را به نمایش می گذارد.

گرگان شهری است که در آغوش طبیعت قرار گرفته و شما را به خود دعوت می کند تا در کوه ها و جنگل های زیبا اش قدم بزنید. از ارتفاعات زیبا و چشم نواز چشم انداز شهر و کوه های شمال را تماشا کنید و در هوای تازه و سرحال جنگل های شمال نفس بکشید.

اما سفر به گرگان فقط به قدم زدن در تاریخ و طبیعت ختم نمی شود. گرگان شهری است که با صفا است و غذاهای سنتی لذیذ و دلنشین دارد. شما می توانید از مزه عالی آش ترش و قیمه نثار و دیگر غذاهای خوشمزه گرگانی لذت ببرید.

و برای تجربه ی كامل سفر به گرگان حتماً به منطقه ی جذاب "نوکنده" سر بزنید. این منطقه با باغ های زیبا و چشم انداز های بکر و آرامبخش لذت و انرژی مثبت را به شما هدیه می دهد.

با شروع سفر از تاریخ به یادگار مانده گرگان شروع می کنیم:

تمیشه شهری باستانی که زمان را به یاد می آورد.

تمیشه شهری است با تاریخ کهن که بقایای آن در شهر گرگان به چشم می خورد. دیوارهای باستانی این شهر به عنوان یکی از مهمترین بقایای تاریخ در گرگان تاریخ این شهر را روایت می کنند.

در حین قدم زدن در میان بقایای تمیشه می توانید تصور کنید که در گذشته زندگی در این شهر چگونه بوده است. چگونه مردم در این شهر زندگی می کردند چگونه با هم تعامل می کردند و چگونه زندگی خود را می گذراندند.

حتماً به موزه باستان شناسی گرگان نیز سر بزنید. این موزه نمونه های زیبا از تمدن های قدیمی را به نمایش می گذارد و داستان تاریخ گرگان را از طریق آثار باستانی برای شما روایت می کند.

برج آل برزین شاهدی بر تاریخ گرگان

برج آل برزین در منطقه ی قلعه جای دارد و از برج های باقی مانده از دوران سلجوقیان است. این برج با نمای سنگی در گذشته به عنوان محل دفاع و نگهبانی استفاده می شد.

در هنگام بازدید از برج آل برزین می توانید به دنیای قدیمی گرگان قدم گذاشته و دیدن منظره زیبا از شهر گرگان را تجربه کنید.

سفر به گرگان بدون طبیعت بکر و جذاب اش تجربه ی کاملی نیست.

جنگل نوکنده آرامش در آغوش طبیعت

جنگل نوکنده با پوشش گیاهی غنی و چشم انداز زیبا یک منطقه ی تفریحی و گردشگری است. در این جنگل می توانید در میان درختان بلند قدم زده هوای تازه را نفس بکشید و از صدای پرندگان لذت ببرید.

حتماً در جنگل نوکنده سوار بر اسب یا دوچرخه شده و از طبیعت زیبا ی آن لذت ببرید. همچنین می توانید در آرامش محیط جنگل کتاب بخوانید یا به تفکر و آرامش بپردازید.

پارک ملی گلستان پناهگاه حیات وحش

پارک ملی گلستان یکی از مهمترین پارک های ملی ایران است که در نزدیکی گرگان قرار دارد. این پارک با تنوع زیست محیطی و وجود حیات وحش متنوع هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

در پارک ملی گلستان می توانید از طبیعت بکر و زیبا ی آن لذت ببرید و به تماشای حیات وحش بپردازید. در این پارک می توانید گونه های متنوع از پستانداران پرندگان خزندگان و ماهیان را به چشم ببینید.

مزار نوحه گر محلی برای کشف تاریخ و فرهنگ گرگان

مزار نوحه گر یکی از مکان های مذهبی و تاریخ ای گرگان است که بقایای یک آرامگاه باستانی را در خود جای داده است. این آرامگاه در گذشته به عنوان مکان دفن افراد مهم و ارجمند استفاده می شد.

در بازدید از مزار نوحه گر می توانید با تاریخ و فرهنگ گرگان آشنا شده و به تکمیل تجربه ی سفر خود به گرگان بپردازید.

نکات عملی برای سفر به گرگان:

  • بهترین فصل برای سفر به گرگان فصل بهار و پاییز است. در این فصول هوا مطلوب و برای گردش در طبیعت مناسب است.
  • برای رفتن به پارک ملی گلستان حتماً مجوز لازم را از سازمان حفاظت از محیط زیست دریافت کنید.
  • در هنگام سفر به جنگل نوکنده حتماً مراقب حیوانات وحشی باشید. همچنین برای حفاظت از محیط زیست زباله های خود را در محل مناسب رها کنید.
  • گرگان شهری با غذاهای سنتی لذیذ است. حتماً از مزه عالی آش ترش و قیمه نثار و دیگر غذاهای خوشمزه گرگانی لذت ببرید.
  • برای خرید سوغات می توانید از بازار گرگان و یا فروشگاه های مختلف شهر محصولات سنتی و محلی گرگان را خریداری کنید.

پرسش و پاسخ:

1. چگونه به گرگان سفر کنیم؟

برای سفر به گرگان می توانید از طریق راه هوایی راه آهن و راه زمینی سفر کنید. فرودگاه گرگان به پروازهای داخلی خدمات می دهد. همچنین ایستگاه راه آهن گرگان نیز به ترانزیت مسافر به گرگان خدمات می دهد. و برای سفر از طریق راه زمینی می توانید از اتوبوس یا خودرو شخصی استفاده کنید.

2. چه نوع پوشاکی برای سفر به گرگان مناسب است؟

به علت آب و هوای متغیر در گرگان حتماً لباس گرم و ضد آب به همراه داشته باشید. همچنین به علت وجود طبیعت زیبا و امکان پیاده روی در طبیعت حتماً کفش راحت و مناسب با خود به همراه داشته باشید.

3. هزینه سفر به گرگان چقدر است؟

هزینه سفر به گرگان به عوامل متعددی از جمله نوع سفر نوع اقامت نوع غذای مصرفی و … بستگی دارد. به طور کلی هزینه سفر به گرگان در مقایسه با دیگر مناطق گردشگری ایران معقول و متوسط است.

نتیجه گیری

سفر به گرگان تجربه ی بی نظیری از تاریخ طبیعت و فرهنگ ایران را به شما هدیه می دهد. در این سفر می توانید از بقایای باستانی جنگل های زیبا حیات وحش و غذاهای سنتی گرگان لذت ببرید. گرگان شهری است که در آغوش طبیعت قرار گرفته و منتظر شما است تا با هوای تازه و دلنشین اش تجربه ی خاطره انگیز را به شما هدیه کند.

دکمه بازگشت به بالا