جاهای دیدنی گیلان

گیلان بهشت سرسبز شمال!

همیشه به شمال فکر می کردم یه جای دنج و آرام با نسیم خنک و درختان سر به فلک کشیده.

یه روز تصمیم گرفتم که این رویا رو به واقعیت تبدیل کنم و گیلان رو انتخاب کردم.

از اون لحظه بود که همه چیز مثل یه فیلم شروع شد…

سفر به رشت شهر باران و چای

اولین مقصد رشت بود. از لحظه ای که از اتوبوس پیاده شدم عطر دلچسب چای تازه دم شده و هوای خنک و مرطوب گیلان منو در آغوش خودش گرفت.

رشت یه شهر پر شور و هیاهو بود پر از کوچه های باریک و پر پیچ و خم بازارهایی که پر از رنگ و بوی زندگی بودن و غذاهایی که به نظر می رسید یه سفر طعم بهشتی رو به من هدیه می دن.

اولین کاری که کردم رفتن به یه چایخانه سنتی بود. صدای سینی های چای و چکه کردن آب از سماور و گپ و گفتگوی مردم یه جو آرامش خاص رو به وجود آورده بود.

رشت یه شهر پر از زیبایی های پنهان بود. از خانه های قدیمی و با معماری سنتی گرفته تا موزه ها و اماکن تاریخی مثل خانه میرزا کوچک خان و موزه میراث روستایی گیلان.

نکته: رشت یه شهر پیاده روی دوست داشتنیه. پس کفش راحتی تون رو فراموش نکنید!

آرامش در لاهیجان شهر چای و ابریشم

از رشت به سمت لاهیجان حرکت کردم. لاهیجان یه شهر زیبا و آرام با یه حس خاص بود. شهر چای و ابریشم یه جای دنج با هوای مطبوع و مناظر چشم نواز.

اولین چیزی که توجه منو جلب کرد تپه های سرسبز و مزارع چای بود. یه منظره رویایی که یه حس آرامش وصف ناپذیر به من هدیه می داد.

شهر لاهیجان پر از جاذبه های دیدنیه. از باغ ملی لاهیجان قلعه رودخان باغ چای شاهی و منطقه توریستی شیطان کوه تا موزه صنایع دستی و موزه تاریخ طبیعی لاهیجان.

نکته: لاهیجان یه شهر کوهستانیه پس حتما لباس گرم و مناسب با خودتون ببرید.

تماشای طلوع خورشید در ماسوله

ماسه وله یه روستای زیبا با یه معماری منحصر به فرد بود یه روستای پلکانی که خونه هاش به هم چسبیده بود و راهروهای باریک و پیچ در پیچ.

صبح زود از خواب بیدار شدم تا طلوع خورشید رو از بالای ماسوله ببینم. دیدن خورشید که از پشت کوه ها سرک می کشه و نورش همه جا رو روشن می کنه یه حس شگفت انگیز بود.

ماسه وله یه روستای با طبیعت زیبا با آب و هوا ی مطلوب و یه آرامش باورنکردنی بود. در ماسه وله می تونید از خونه های سنتی و بازارهای کوچک و رستوران های محلی بازدید کنید و از طبیعت زیبا و با طراوت این روستا لذت ببرید.

نکته: ماسوله یه روستای کوهستانیه و برای رفتن به اون باید از پله و راهرو های باریک عبور کنید. پس حتما کفش راحتی با خودتون ببرید.

انرژی طبیعت در دریاچه اسپیناس و کوه سنگ سرا

از ماسه وله به سمت دریاچه اسپیناس و کوه سنگ سرا رفتم. دریاچه اسپیناس یه دریاچه زیبا و آرام با آب و هوا ی مطلوب بود. کوه سنگ سرا هم با منظره ی زیبای دریا و کوه و طبیعت سرسبز یه جاذبه ی مناسب برای کوهنوردی و پیاده روی بود.

نکته: برای رفتن به کوه سنگ سرا حتما لباس و کفش مناسب با خودتون ببرید.

غذاهای خوشمزه گیلان لذت طعمی بی نظیر

از غذاهای لذیذ گیلان که بگذریم ناگفته می مونه! میرزا قاسمی با طعم فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی و ماست یه غذای کلاسیک گیلانیه. کباب ترش با طعم ترش و خوشمزه ی رب انار و گردو یه غذای معروف دیگه ی گیلانه. و البته باقلا قوتو یه غذای خوشمزه و مقوی با طعم باقلا و گردو و شکر.

نکته: حتما از رستوران های محلی گیلان غذا میل کنید و از طعم لذیذ غذاهای گیلانی لذت ببرید.

چند سوال و پاسخ در رابطه با گیلان:

سوال: بهترین زمان برای سفر به گیلان چه زمانی است؟

پاسخ: بهترین زمان برای سفر به گیلان فصل بهار و پاییزه. در این فصل هوا مطلوب و طبیعت زیبا و سرسبزه.

سوال: هزینه سفر به گیلان چقدر است؟

پاسخ: هزینه سفر به گیلان بسته به نوع سفر و محل اقامت شما متفاوت است. ولی در کل گیلان یه مکان ارزان برای سفر محسوب میشه.

سوال: کجا باید در گیلان اقامت کنم؟

پاسخ: گیلان پر از هتل و مهمانسرا و اقامتگاه های سنتی است. شما می تونید بسته به نوع سفر و هزینه ی خودتون محل اقامت خودتون رو انتخاب کنید.

نتیجه گیری

سفر من به گیلان یه تجربه فراموش نشدنی بود. گیلان یه مکان زیبا و سرسبز با طبیعت بکر و مردم مهربان و صمیمی است. اگر دنبال یه سفر آرام و پر از طبیعت و زیبایی هستید حتما گیلان رو تجربه کنید.

دکمه بازگشت به بالا