دشت ارژن

دشت ارژن؛ جایی که طبیعت با تاریخ دست در دست می دهد

همیشه دوست داشتم یه سفر به یه جای دنج و آرام برم جایی که از هیاهوی شهر دور باشم و یه نفس عمیق از هوای تازه بکشم. داشتم تو دنیای وب دنبال یه مقصد مناسب می گشتم که چشمم به عکس های دشت ارژن افتاد. یه لحظه انگار چشمم به یه دنیای دیگه باز شد. سبزه های سرسبز کوه های سر به فلک کشیده دریاچه ای آبی و آسمانی… همون لحظه تصمیم گرفتم دشت ارژن رو به عنوان مقصد بعدی سفر خودم انتخاب کنم.

سفر به قلب طبیعت

از همون اول که وارد جاده ی شیراز به سمت مرودشت شدم یه حس آرامش خاصی بهم دست داد. جاده پر پیچ و خم بود و من از کنار باغ های سرسبز و تاکستان های انگور رد می شدم. هوا سردتر و تازه تر می شد و بوی خاک مرطوب و گیاهان به مشامم می رسید.

بعد از گذشتن از چند روستا به دشت ارژن رسیدم. یه دشت پهناور که به نظر می رسید تا آخر دنیا ادامه داره. طبیعت اینجا یه ترکیب عجیب و غریب از زیبایی و وحشیگری بود. سبزه های زمردین گل های رنگارنگ وحشی و کوه های صخره ای در کنار هم یه تصویر بی نظیر رو خلق کرده بودن.

دریاچه ارژن نگین دشت

اما مهم ترین بخش دشت دریاچه ارژن بود. یه دریاچه ی آبی رنگ و شفاف که در میان دشت خودنمایی می کرد. آب دریاچه زلال و شفاف بود و مثل یه آینه آسمان رو منعکس می کرد. منظره دریاچه در زیر نور آفتاب به شدت زیبا و افسون کننده بود.

تاریخ در دل دشت

دشت ارژن فقط یه طبیعت زیبا نیست بلکه حاوی تاریخ و فرهنگ هم هست. تو این دشت بقایای باستانی زیادی از دوره های مختلف تاریخ ایران وجود داره. از جمله مقبره مادر سلیمان که یه بنای قدیمی و عظیم هست.

تجربه های خاص در دشت ارژن

در طول سفر به دشت ارژن می تونید تجربه های منحصر به فردی رو به دست بیارید. مثلا می تونید به چشم انداز زیبا دریاچه ارژن در حین قایقرانی احساس کنید. یا تو صحرا پیاده روی کنید و از طبیعت وحشی و زیبا لذت ببرید.

نکات مهم برای سفر به دشت ارژن

  • سفر به دشت ارژن در فصل بهار و تابستان مناسبتره.
  • در فصل بهار و تابستان آب و هوا مناسب برای طبیعت گردی و قایقرانی هست.
  • لباس راحت و مناسب با آب و هوای منطقه بپوشید.
  • کرم ضد آفتاب و کلاه برای حفاظت از نور خورشید فراموش نکنید.
  • حتما آب معدنی و غذا مناسب با خود ببرید.
  • برای قایقرانی در دریاچه ارژن می توانید قایق اجاره کنید.
  • در طبیعت به محیط زیست احترام بگذارید و زباله ریختن رو فراموش کنید.

نتیجه گیری

سفر به دشت ارژن یه تجربه فراموش نشدنی برای علاقه مندان به طبیعت و تاریخ هست. زیبایی طبیعت تاریخ غنی و آرامش بسیار زیبا از نکات مهم این دشت هست.

سوال و پاسخ

آیا در دشت ارژن امکان کمپینگ وجود دارد؟

بله در دشت ارژن مکان های مناسب برای کمپینگ وجود دارد. اما قبل از کمپ کردن با محیط بانان منطقه تماس بگیرید و از مجوز و مکان مناسب برای کمپ مطلع شوید.

آیا می توان در دریاچه ارژن شنا کرد؟

خیر شنا کردن در دریاچه ارژن ممنوع است. این دریاچه زیستگاه انواع پرندگان و ماهیان است و شنا کردن می تواند برای حیات وحش خطرناک باشد.

چه نوع حیواناتی در دشت ارژن زندگی می کنند؟

دشت ارژن زیستگاه انواع پرندگان ماهیان و پستانداران هست. از جمله پرندگان می توان به پلیکان فلامینگو غاز وحشی و مرغابی اشاره کرد. از پستانداران نیز می توان به گرگ روباه و گراز اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا