دریاچه ولشت

ولشت بهشت گمشده در دل البرز

همیشه به دنبال یه بهشت گمشده بودم یه جایی دور از هیاهو و دود و دم شهر یه جایی که بتونم با طبیعت خلوت کنم و نفسم رو از ته سینه بکشم. یه روز یه دوست قدیمی یه اسم رو زمزمه کرد: ولشت.

ولشت این اسم جادویی بلافاصله یه عالمه تصویر رو تو ذهنم تداعی کرد: دریاچه ای نیلگون با آب زلال جنگل های سرسبز که تا کنار آب کشیده شده بودن هوای خنک و دلنشین و یه سکوت عمیق که فقط با صدای وزش باد و آواز پرندگان شکسته می شد.

ولشت یه دهکده کوچک و خوش آب و هوا تو دل استان البرز بود که از چند سال قبل به عنوان یه مقصد گردشگری شناخته شده بود. این دهکده روی دامنه کوه های البرز قرار داشت و دریاچه ولشت هم در کنار اون قرار گرفته بود.

یه روز تصمیم گرفتم که به این بهشت گمشده سفر کنم.

سفر به ولشت: یه تجربه فراموش نشدنی

برای رسیدن به ولشت راهی کرج شدم. از کرج جاده آسفالته ای با پیچ و خم های زیبا به سمت شمال من رو به سمت ولشت هدایت کرد. جاده از وسط جنگل های انبوه رد می شد و من با دیدن منظره درختان سر به فلک کشیده و هوای پاک کوهستان حس آرامش عجیبی تو وجودم احساس می کردم.

حدود یک ساعت بعد دریاچه ولشت در برابرم نمایان شد. آبی زلال و درخشان دریاچه انعکاس درختان سرسبز را روی سطح خودش نمایش می داد. آسمان هم آبی صاف و بدون ابر بود و هوای کوهستانی بوی خوش گیاهان را در دماغ من پر می کرد.

ساحل دریاچه: یه بهشت کوچک

ساحل دریاچه ولشت پر از درختان سرسبز و چمنزارهای زیبا بود. مردم محلی چادرهای مسافرتی خودشون را در کنار دریاچه برپا کرده بودن و با خانواده شون اوقات خوشی را سپری می کردن.

من هم چادر خودم را در کنار دریاچه برپا کردم و خودم را به تماشای زیبایی های طبیعت و شنیدن صدای پرندگان و بوی خوش گل های وحشی مشغول کردم.

قایق سواری در دریاچه: یه تجربه هیجان انگیز

یکی از جذاب ترین تجربه های ولشت قایق سواری در دریاچه است. من هم یکی از قایق های کوچک را اجاره کردم و به قایق سواری در وسط دریاچه پرداختم.

آرامش و سکوت داخل قایق عجیب و غریب بود. فقط صدای پاروها و صدای آب و آواز پرندگان در گوشم پیچیده بود.

با قایق دور تا دور دریاچه را گشت زدم و زیبایی های طبیعت را از زاویه جدیدی مشاهده کردم.

پیاده روی در جنگل: یه تجربه آرامش بخش

یکی دیگه از کارهای لذت بخش در ولشت پیاده روی در جنگل است. جنگل های اطراف دریاچه ولشت سرسبز و انبوه هستن. درختان بلند و سر به فلک کشیده هوای تازه و خنک را در دماغ من پر می کرد.

من هم با قدم های آرام در بین درختان قدم زدم و از زیبایی های طبیعت لذت بردم.

شام در کنار دریاچه: یه خاطره خوش

غروب خورشید در ولشت خیلی زیبا و رومانتیک است. من هم در کنار دریاچه آتش روشن کردم و شامی را که با خودم آورده بودم در کنار دریاچه خوردم.

صدای آتش و صدای آب و صدای پرندگان در گوشم پیچیده بود و من با این صداها و با چشم انداز زیبا و آرامش بخش دریاچه شامی را که در زندگی خیلی کم سراغ داشتم تجربه کردم.

شب در ولشت: یه تجربه فراموش نشدنی

شب در ولشت خیلی زیبا و ستاره باران است. من هم در چادر خودم خوابیدم و به صدای جنگل و آواز پرندگان گوش سپردم.

من در این شب یه حس خیلی خوب و آرامش بخش را تجربه کردم.

نکات مهم برای سفر به ولشت

قبل از اینکه به ولشت سفر کنید یه سری نکات را به خاطر بسپارید.

  • بهترین زمان برای سفر به ولشت فصل بهار و پاییز است. در این فصل ها هوا خنک و دلنشین است و طبیعت در زیباترین حالت خودش قرار دارد.
  • برای سفر به ولشت ماشین شخصی یا اتوبوس بهترین گزینه ها هستن. اگر از تهران می خواهید به ولشت سفر کنید حدود دو ساعت راه در پیش دارید.
  • در ولشت امکان اقامت در هتل یا ویلا وجود دارد. همچنین می توانید در کنار دریاچه چادر برپا کنید.
  • در ولشت فروشگاه و رستوران وجود دارد. اما بهتر است مواد غذایی و نوشیدنی را با خودتان به ولشت بیاورید.
  • در ولشت امکان قایق سواری و پیاده روی در جنگل وجود دارد. همچنین می توانید از زیبایی های طبیعت و هوای پاک کوهستان لذت ببرید.
  • در ولشت بهتر است از آلودگی محیط زیست خودداری کنید. زباله های خودتان را در سطل زباله بریزید و از آتش در جنگل خودداری کنید.

نتیجه گیری

سفر به ولشت یه تجربه فراموش نشدنی برای من بود. من در این سفر با طبیعت زیبا و آرامش بخش ولشت و با هوای پاک و خنک کوهستان و با صدای آب و پرندگان آشنا شدم.

من به شما هم توصیه می کنم که به ولشت سفر کنید و از زیبایی های این بهشت گمشده لذت ببرید.

پرسش و پاسخ

1. آیا در ولشت امکان خرید سوغاتی وجود دارد؟

بله در ولشت فروشگاه های کوچکی وجود دارد که می توانید از آنها سوغاتی خرید کنید. همچنین می توانید از محصولات محلی مانند عسل و لبنیات خرید کنید.

2. چه نوع غذایی را می توان در ولشت خورد؟

در ولشت رستوران های کوچکی وجود دارد که غذاهای سنتی و محلی را سرو می کنند. همچنین می توانید در کنار دریاچه آتش روشن کنید و غذای خودتان را بخورید.

3. آیا در ولشت امکان اتراق در چادر وجود دارد؟

بله در ولشت مکانی برای برپا کردن چادر وجود دارد. اما قبل از سفر با مسئولین محلی تماس بگیرید و درباره مکان مناسب برای برپا کردن چادر اطلاعات کسب کنید.

دکمه بازگشت به بالا