هفت آبشار

هفت آبشار: سفری به قلب طبیعت

همیشه دوست داشتم جایی رو پیدا کنم که بتونم از شلوغی شهر فرار کنم جایی که فقط صدای آب و باد باشه و هوا پر از بوی خاک و گیاهان وحشی. جایی که بتونم به خودم و طبیعت نزدیکتر بشم. و بالاخره اون جای رو پیدا کردم هفت آبشار !

هفت آبشار در استان چهارمحال و بختیاری و در نزدیکی شهر سمیرم واقع شده و مجموعه ای از هفت آبشار است که در کنار هم زیبایی خیره کننده ای را به وجود آورده اند. هر آبشار با ارتفاع و شکل خاص خود دنیایی از زیبایی را به نمایش می گذارد.

سفری پر از هیجان و شگفتی

اولین بار که وارد منطقه هفت آبشار شدم انگار وارد یک تابلو نقاشی زیبا شدم. رنگ سبز درختان و رنگ آبی آب به هم آمیخته بود و با آسمان آبی یک هماهنگی بی نظیر را به وجود آورده بود. بوی خاک مرطوب و گیاهان وحشی با صدای جوش و خروش آب و صدای پرندگان منو به خودش جذب کرد و انگار کل جهان فقط اونجا بود و هیچ چیز دیگه ای اهمیت نداشت.

من از پله های سنگی بالا رفتم هر قدم که بالاتر می رفتم صدای آب بلندتر و بلندتر می شد و من هر چی بالاتر می رفتم بیشتر به خودم و طبیعت نزدیک تر می شدم. آبشار اول در کنار درختان سرسبز و فراوان بود و چشم انداز زیبایی را به وجود آورده بود. با صدای آب مخصوصا وقتی که باد می وزید و آب پاشیده می شد انگار احساس می کردم که خودم هم یه قسمتی از این طبیعت زیبا هستم.

عبور از پل های چوبی

برای رسیدن به آبشار های بعدی باید از روی پل های چوبی عبور می کردیم. پل ها زیبایی خودشون رو داشتند و منظره زیبایی رو به نمایش می گذاشتند. همیشه وقتی روی پل ها راه می رفتم از ارتفاع ترس داشتم اما وقتی به زیبایی اطراف نگاه می کردم ترس من فراموش می شد و انگار در یک دنیای رویایی قدم می گذاشتم.

هفت آبشار هفت حس خاص

هر آبشار با ویژگی خاص خود منو به خودش جذب می کرد. آبشار دوم با ارتفاع بلند و صدای خروشان خود انگار قدرتی مرموز داشت که منو به خودش نزدیک می کرد. آبشار سوم با صخره های بلند و آبی که با قدرت به سنگ ها برخورد می کرد و پاشیده می شد انگار در یک دنیای جادویی قدم گذاشته بودم. آبشار چهارم با چشمه ای کوچک در پای خود منو به خودش جذب می کرد و حس آرامش و طراوت رو به من هدیه می داد. آبشار پنجم با درختان سرسبز و آبی شفاف و روشن خود انگار مکانی برای استراحت و فکر کردن بود. آبشار ششم با صخره های سنگی و هندسی خود منو به یاد قدمت این طبیعت زیبا می انداخت. و آبشار هفتم با ارتفاع و قدرت خود منو به خودش جذب می کرد و انگار آرزوی من برای یافتن جای رویا یی رو برآورده کرده بود.

راهنمای مختصر برای سفر به هفت آبشار

مناسب ترین فصل برای سفر: بهترین فصل برای سفر به هفت آبشار بهار و تابستان است.

مسیر دسترسی: برای رسیدن به هفت آبشار باید به سمیرم و بعد به روستای چم مشک بروید. مسیر به هفت آبشار آسفالت و جاده خوب دارد.

نکاتی که باید در نظر داشته باشید:

  • پوشاک: کفش راحتی و لباس سبک و مناسب با آب و هوا بپوشید.
  • آب و غذا: آب و غذا کافی به همراه داشته باشید چون در منطقه هفت آبشار امکان تهیه غذا و آب وجود ندارد.
  • وسایل کمپینگ: اگر می خواهید در منطقه هفت آبشار کمپ کنید وسایل کمپینگ مثل چادر کیسه خواب و وسایل پخت و پز را به همراه داشته باشید.
  • دوربین: دوربین فراموش نکنید تا از این منظره های زیبا عکس بگیرید.
  • حفظ محیط زیست: به طبیعت احترام بگذارید و زباله ها را در محل خود رها نکنید.

پرسش و پاسخ

1. بهترین راه برای رسیدن به هفت آبشار چیه؟

بهترین  راه  برای  رسیدن  به  هفت  آبشار  استفاده  از  ماشین  شخصی  است.  می توانید  از  سمیرم  به  سمت  روستای  چم  مشک  حرکت  کنید.  مسیر  به  هفت  آبشار  آسفالت  و  جاده  خوب  دارد.  

2. هفت آبشار در چه فصلی زیباتر است؟

بهار  و  تابستان  بهترین  فصل  برای  سفر  به  هفت  آبشار  است.  در  این  فصل  آبشار  ها  در  اوج  زیبایی  خود  هستند  و  هوا  مناسب  برای  پیاده  روی  و  تفریح  است.   

3. در منطقه هفت آبشار امکان اتراق و کمپ وجود دارد؟

بله  در  منطقه  هفت  آبشار  امکان  اتراق  و  کمپ  وجود  دارد.  اما  به  یاد  داشته  باشید  که  وسایل  کمپینگ  را  به  همراه  داشته  باشید  و  به  طبیعت  احترام  بگذارید.  

نتیجه گیری

سفر من به هفت آبشار یه سفر فراموش نشدنی بود و تجربه ای خاص و بی نظیر رو برای من به وجود آورد. من مطمئنم که هر کسی که به این مکان زیبا سفر کند به یاد این طبیعت زیبا و منظره های خیره کننده اش خواهد افتاد.

دکمه بازگشت به بالا