هاستل چیست

هاستل: جایی که جهان رو به اشتراک میذاری

همیشه دوست داشتم یه سفر متفاوت تجربه کنم سفری که حسابی منو به چالش بکشه و دنیای جدیدی رو به روم باز کنه. سفر به دور از تجملات هتل های مجلل سفری که پر از اتفاقات غیرمنتظره و آشنایی با آدم های جدید باشه. یه سفر که تنها با یه کوله پشتی و خوابیدن تو یه هاستل رنگ و بوی واقعی رو به من بده.

خیلی وقت بود که این حس رو داشتم حس اینکه می خوام با فرهنگ های دیگه آشنا بشم طعم غذاهای جدید رو بچشم و با زبان دیگه صحبت کنم. اما ترس از هزینه های سفر و تنهایی منو از این کار باز می داشت. تا اینکه یه روز با هاستل آشنا شدم.

هاستل یه نوع اقامتگاه مناسب برای مسافران ارزان پسند و مخصوصا کوله گردان هست که در مقایسه با هتل هزینه خیلی کمتر و فضای خیلی متفاوت و شلوغ تری داره.

همین موضوع بود که باعث شد به فکر سفر به وسیله هاستل بیفتم. تو هاستل می تونی با آدم هایی از نژاد فرهنگ و کشورهای متفاوت آشنا بشی و با اون ها خاطرات قشنگ بسازی. تو هاستل می تونی با هزینه خیلی کم سفر کنی سفر کنی و دنیا رو با چشم دیگه ببینی.

دنیای رنگارنگ هاستل ها

اولین بار که وارد هاستل شدم حس عجیبی داشتم. فضای شلوغ و رنگارنگ و صداهای متفاوت منو به خودش جذب کرد. یه حس جدید از آزادی و زندگی تو یه فضای عمومی منو احاطه کرد.

هاستل ها انواع و اقسام دارن. هاستل های کوچک و خانگی تا هاستل های بزرگ و مدرن و چند طبقه که هر کدوم با سبک و سلیقه خودشون طراحی شدن. اما هر کدومشون با یک هدف مشترک تاسیس شدن: "ایجاد فضای صمیمی و دوستانه برای مسافران".

تو هاستل می تونی اتاق خصوصی با حمام شخصی اجاره کنی یا با دیگه مسافران تو اتاق اشتراکی با چند تخت خواب باشی. اتاق های اشتراکی به دو دسته تقسیم میشن: اتاق های تمام دختر و اتاق های تمام پسر و اتاق های مختلط.

البته هاستل فقط برای خوابیدن نیست. هاستل یه مکان برای آشنایی با آدم های جدید و تقسیم تجربیات و ایجاد دوستی های جدید هست. فضای مشترک هاستل مثل آشپزخانه و اتاق نشیمن برای نشست و برخورد با مسافران دیگه مناسب هست.

تو هاستل می تونی با دیگه مسافران غذا بپزی همراه شون کافه بری گردش کنی و در کل از تجربیات جدید لذت ببری.

راهنمای سفر با هاستل

قبل از سفر با هاستل چند تا نکته رو باید در نظر داشته باشی تا سفر تو به بهترین شکل ممکن انجام بشه:

  • انتخاب هاستل: اول از همه باید یه هاستل مطمئن و مطابق با نیاز و سلیقه خودت انتخاب کنی. سایت های معتبر رزرو هاستل مثل Hostelworld و Booking.com تو انتخاب هاستل بهت کمک می کنن.
  • مطالعه نظرات: قبل از رزرو هاستل مطالعه نظرات مسافران قبلی رو فراموش نکن. این نظرات بهت کمک می کنن تا با فضای هاستل و خدمات اون آشنا بشی و انتخاب بهتری داشته باشی.
  • نکات امنیت: تو هاستل هم مثل هر جای دیگه باید نکات امنیت رو رعایت کنی. حواست به وسایل شخصی خودت باشه و اونا رو با قفل محافظت کن. همچنین از گذاشتن مبالغ زیاد پول و وسایل ارزشمند تو اتاق خودداری کن.
  • آداب اجتماعی: تو هاستل با آدم های متفاوتی رو به رو میشی. احترام به دیگران و رعایت آداب اجتماعی تو این فضای مشترک بسیار مهم هست.
  • مسائل زبان: اگر با زبان محلی آشنا نیستی یادگیری چند جمله اساسی زبان می تونه تو ارتباط با دیگه مسافران و کارکنان هاستل برات کمک کننده باشه.

مزایای سفر با هاستل

سفر با هاستل مزایای خیلی زیادی داره. با سفر با هاستل می تونی تجربیات جدیدی رو به دست بیاری و دنیا رو با چشم دیگه ببینی.

در ادامه به چند تا از مهم ترین مزایای سفر با هاستل اشاره می کنیم:

  • هزینه ارزان: هاستل در مقایسه با هتل هزینه خیلی کمتر و ارزان تری داره. این موضوع برات امکان سفر به مقاصد جدید و تجربه سفر های طولانی تر رو فراهم می کنه.
  • آشنایی با فرهنگ های جدید: تو هاستل با آدم های متفاوت از نژاد فرهنگ و کشورهای متفاوت آشنا میشی و با اون ها خاطرات قشنگ می سازی.
  • ایجاد دوستی های جدید: هاستل یه فضای عالی برای ایجاد دوستی های جدید هست. تو این فضا می تونی با دیگه مسافران غذا بپزی همراه شون کافه بری گردش کنی و در کل از تجربیات جدید لذت ببری.
  • تقسیم تجربیات: تو هاستل می تونی با دیگه مسافران تجربیات سفرشون رو به اشتراک بذاری و از تجربیات اون ها برای سفر خودت استفاده کنی.
  • یادگیری زبان: تو هاستل می تونی زبان محلی رو به صورت عملی یاد بگیری. ارتباط با دیگه مسافران و کارکنان هاستل بهت کمک می کنه تا با زبان محلی آشنا بشی و جمله هایی رو یاد بگیری.

سوالات متداول

1. آیا هاستل برای همه مناسب هست؟

هاستل برای هر کسی مناسب نیست. اگر به فضای شلوغ و اختلاط با آدم های جدید علاقه نداری یا دنبال یه محیط خلوط و آرام هستی هاستل برای تو مناسب نیست.

2. امنیت هاستل چطور هست؟

هاستل ها معمولا سیستم امنیت خوب و محکمی دارن. در هاستل معمولا دوربین مداربسته و قفل بر روی اتاق ها وجود داره و کارکنان هاستل نیز به طور ۲۴ ساعته در هاستل حضور دارن. اما مثل هر جای دیگه باید نکات امنیت رو رعایت کنی و وسایل شخصی خودت رو با قفل محافظت کنی.

3. برای سفر با هاستل چه لوازمی لازم هست؟

برای سفر با هاستل به لوازم خاص و عمده ای نیاز نداری. اما لوازم ضروری مثل کوله پشتی لباس کفش وسایل بهداشتی قفل آداپتور و کتاب یا موزیک پلیر رو فراموش نکن.

نتیجه گیری

سفر با هاستل تجربه جالبی هست که می تونه با ارزان و بی دغدغه تر کردن سفر باعث آشنایی با فرهنگ های جدید و ایجاد دوستی های جدید بشه. اگر به دنبال یه سفر پرهیجان و سرشار از تجربیات جدید هستی سفر با هاستل رو به تو پیشنهاد می کنم.

دکمه بازگشت به بالا