باتومی گرجستان

باتومی: جایی که دریای سیاه با کوه های سرسبز رقصی فراموش نشدنی می سازند

باتومی شهری پر از زندگی و شور در سواحل دریای سیاه گویی از دل یک داستان جذاب و پر ماجرا بیرون آمده است. تصورش را بکنید قدم می زنید در کنار سواحل شنی که به آبی صاف دریا می رسند نسیم خنک دریایی موهایتان را نوازش می دهد و صدای مرغ های دریایی در گوشتان طنین انداز می شود. در همین حال کوه های سرسبز و پوشیده از جنگل با مجد و عظمت خود به شهر چشم دوخته اند و بر زیبایی آن می افزایند.

قصه ای از عشق و دریا

اولین قدم گذاشتن در باتومی مثل باز کردن در یک صندوقچه پر از گنج است. ساحلش آغوش گرمی برای استراحت و خاطره سازی است. صبح ها منظره ی ساحل با طلوع خورشید چشم نوازتر هم می شود و رنگ های نارنجی و قرمز آسمان را به یک نقاشی جادویی تبدیل می کنند. بعد از ظهرها بوی ماهی های تازه و صدای امواج دریا فضایی آرامش بخش را برای شما به ارمغان می آورد.

اما باتومی فقط ساحل نیست. این شهر پر از زندگی و سرگرمی است. کافه ها و رستوران های رنگارنگ با موسیقی زنده و آواز خوانندگان محلی شما را به سفری در میان فرهنگ غنی گرجستان می برند. در شب شهر با نورهای رنگارنگ و زیبایی خود مُبهوتتان خواهد کرد.

جاده ای از تاریخ و معماری

در میان ساختمان های مدرن آثار باستانی و تاریخی باتومی هم خودنمایی می کنند. قلعه ی باتومی که از قرون وسطی به جا مانده است چشم اندازی زیبا از شهر را به شما هدیه می دهد. علاوه بر قلعه خانه های قدیمی گرجی با معماری خاص و رنگ آمیزی زیبا هم در گوشه و کنار شهر به چشم می خورند.

یکی از جاذبه های بسیار مهم باتومی برج الفا است. این برج با ارتفاع ۳۰۰ متر یکی از بلندترین ساختمان های گرجستان و حتی منطقه قفقاز محسوب می شود. با صعود به بالای برج منظره فوق العاده ای از کل شهر و دریای سیاه را شاهد خواهید بود.

مزه ها و بوهای گرجی

گرجستان سرزمین غذاهای خوشمزه و معطر است. در باتومی هم می توانید از بهترین غذاهای گرجی لذت ببرید. خینکالی خاچاپوری سوپ خارجو و شاورما از معروف ترین غذاهای گرجی هستند که در باتومی به وفور یافت می شوند. همچنین می توانید در کافه های سنتی با چای محلی و شیرینی های گرجی خودتان را مُتبرّک کنید.

در باتومی چقدر زمان باید بگذرانیم؟

برای تجربه ی واقعی از باتومی و کشیدن حسی از شادی و خاطره سازی حداقل 3 روز نیاز است. البته اگر علاقه مند به کوهنوردی و طبیعت گردی هستید می توانید مدت زمان بیشتری را در این شهر بگذرانید و از منطقه ی کوهستانی آجارا که در اطراف باتومی قرار دارد دیدن کنید.

هزینه ها و نکات مهم

هزینه های سفر به باتومی بستگی به نوع مسکن و غذا و همچنین نوع فعالیت های شما در این شهر دارد. اما به طور کلی هزینه ها در باتومی به مراتب کمتر از شهرهای اروپایی است. در باتومی می توانید با هزینه ی مناسب اقامتی خوب و تجربه ای فراموش نشدنی داشته باشید.

توصیه های مهم

  • برای سفر به باتومی بهتر است در فصل بهار یا پاییز سفر کنید چراکه آب و هوا در این فصول مناسب تر است و هجوم گردشگران کمتر است.
  • اگر به زبان گرجی آشنایی ندارید نگران نباشید. اکثر مردم در باتومی به زبان انگلیسی صحبت می کنند.
  • از غذاهای محلی لذت ببرید و از کافه های سنتی و بازارهای محلی دیدن کنید.
  • برای تردد در شهر می توانید از اتوبوس ها و تاکسی ها استفاده کنید. هزینه تاکسی ها در باتومی بسیار ارزان است.
  • بهتر است قبل از سفر به باتومی درباره ی اطلاعات مهم مانند ویزای سفر و هزینه های سفر اطلاع کافی داشته باشید.

پرسش و پاسخ

1. آیا باتومی برای مسافرت با کودک مناسب است؟

بله باتومی با ساحل شنی و فضای آرام و مناسب برای بازی کودکان انتخاب مناسبی برای سفر با کودک است. همچنین در باتومی زمین بازی و فضای سبز زیادی برای کودکان وجود دارد.

2. بهترین زمان برای سفر به باتومی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به باتومی فصل بهار و پاییز است. در این فصول آب و هوا مناسب و هجوم گردشگران کمتر است.

3. چه لباس هایی برای سفر به باتومی باید ببرم؟

باتومی آب و هوای مُعتدل دارد. بنابراین بهتر است لباس هایی را ببرید که مناسب با آب و هوای مُعتدل باشد. همچنین بهتر است یک بارانی هم به همراه داشته باشید چراکه احتمال بارش باران وجود دارد.

نتیجه گیری

باتومی با ساحل زیبا معماری خاص غذاهای خوشمزه و فضایی مملو از زندگی و سرگرمی انتخاب مناسبی برای سفر و خاطره سازی است. اگر به دنبال سفر به یک شهری زیبا و دوست داشتنی با هزینه ی مناسب هستید باتومی انتخابی عالی برای شما است.

دکمه بازگشت به بالا