بلگراد کجاست

بلگراد: جایی که تاریخ و مدرنیته دست در دست هم می رقصند

همیشه به دنبال مقصدی متفاوت برای سفر بودم جایی که هم تاریخ را لمس کنم و هم در فضایی مدرن غرق شوم. یه جایی که هم حس یه شهر پر از داستان رو داشته باشه و هم طعم زندگی امروزی رو بچشم. و خب بلگراد دقیقا اینجوری بود! بلگراد پایتخت صربستان یه شهر جذاب با یه روحیه خاص بود که یه سفر به یاد ماندنی رو برام رقم زد. یه سفر که پر بود از گشت و گذار در خیابان های تاریخی لذت بردن از طعم غذاهای محلی و تجربه یه زندگی پر جنب و جوش!

بلگراد شهری با دو روح

اولین قدمی که توی بلگراد برداشتم قدمی بود در دنیای تاریخ. بلگراد یه شهر باستانه با یه قلعه تاریخی که از زمان رومیان باقیمونده. قلعه کاله مگدان که روی یه تپه مشرف به شهر قرار گرفته پر از رمز و راز و داستان هاییه که هنوزم توی هوا پیچیده. یه قدم تو قلعه یه سفر به گذشته بود یه سفر که تورم تو یه دنیای پر از جنگ و صلح از پادشاهان تا مردم عادی. از بالای قلعه منظره شهر مثل یه نقاشی بود با خونه های قرمز و نارنجی رودخانه دانوب که مثل یه نوار نقره ای از وسطش میگذره و کلیساهای قدیمی که با معماری خاص خودشون به شهر زیبایی خاصی میبخشیدن.

ولی بلگراد فقط یه شهر تاریخی نیست. بلگراد یه شهر پر از زندگی با یه روحیه شاد و پر از انرژی بود. خیابان کنز با مغازه ها و کافه های رنگارنگش پر از انرژی بود. یه کافه پیدا کردم یه قهوه ترکی سفارش دادم و روی یه صندلی کنار خیابون نشستم. مردم رو تماشا میکردم یه مرد با یه گیتار یه زن با یه سگ یه گروه از بچه ها که با هم بازی میکردن. همه یه حس شادابی و پر از زندگی داشتن انگار هر کدوم یه داستان خودشون رو داشت و یه نقشی تو این شهر پر شور بازی میکردن.

تجربه طعم واقعی زندگی در بلگراد

بلگراد فقط زیبایی نیست بلگراد یه تجربه است. یه تجربه که طعمش رو توی غذاهای محلی میچشی توی هوای گرم و دلنشینش نفس میکشی و توی شور و حال مردم لمسش میکنی. یه حس ناب که انگار در حال نوشیدن یه قهوه ترکی با طعم دارچین و یه لقمه از پلئشکا یه غذای محلی صربستانی کنار یه میز کنار رود دانوب زیر سایه درختان سر به فلک کشیده هستی.

یه روز تصمیم گرفتم یه گشت و گذار تو خیابان اسکادار معروف به خیابان پیاده راه داشته باشم. این خیابون پر از مغازه های مختلف کافه ها رستوران ها و غرفه های فروش صنایع دستی بود. از یه مغازه یادگاری خریدم یه جام پر از رنگ و طرح که یادآور شهر بلگراد بود و با لذت یه کاپوچینو تو یه کافه روبروی ساختمان مجلس کشور نوشیدم.

نکته: برای سفر به بلگراد حتما یه کفش راحت با خودتون ببرید چون این شهر برای پیاده روی خیلی مناسبه.

بلگراد یه شهر پر از زیبایی ها

هر گوشه بلگراد برای خودش یه داستان داشت. کلیسای سنت ساوای با معماری زیبا و رنگ سفیدش در وسط شهر ایستاده بود مثل یه نقطه آرامش در بین شلوغی شهر. از جلو کلیسای سنت ساوای به خیابان کنیز میچ رفتم یه خیابون دنج با ساختمان های قدیمی و کافه های دلباز که مثل یه موزه زنده بود.

نکته: برای دیدن کلیسای سنت ساوای حتما لباس مناسب بپوشید چون برای ورود به داخل کلیسای سنت ساوای پوشش مناسب لازم است.

سوالات متداول درباره بلگراد

1. بهترین زمان برای سفر به بلگراد چه زمانی است؟
بهترین زمان برای سفر به بلگراد فصل بهار و تابستان است چون آب و هوا مطبوع و برای گشت و گذار در شهر مناسب است.

2. هزینه سفر به بلگراد چقدر است؟
هزینه سفر به بلگراد به مدت سفر نوع اقامت و نوع سفر شما بستگی دارد اما به طور کلی بلگراد یک مقصد ارزان است.

3. چه زبان هایی در بلگراد صحبت میشه؟
زبان رسمی صربستان صربی است اما اکثر مردم به انگلیسی تسلط دارن.

بلگراد یه خاطره فراموش نشدنی

بلگراد یه شهر پر از انرژی و زیباییه که با تاریخ و مدرنیته در آمیخته و یه تجربه فراموش نشدنی رو برای شما به ارمغان میاره. یه شهر که با قلعه کاله مگدان و خیابان کنز با طعم پلئشکا و قهوه ترکی و با روحیه شاد و پر از زندگی مردم ش یه عطر خاص رو تو ذهنتون حک میکنه. پس اگر به دنبال یه سفر ممتع و پر از تجربه هستید بلگراد رو در لیست مقاصد سفرتون قرار بدید.

دکمه بازگشت به بالا