روستای برغان

برغان جایی که زمان به خواب فرو می رود

همیشه به دنبال یه جایی برای رها شدن از شلوغی شهر و استراحت در طبیعت بودم. یه جایی که بتونم هوای تازه رو عمیق نفس بکشم و صدای پرندگان رو بشنوم. یه روز به پیشنهاد یه دوست سفری به روستای برغان داشتم و انگار یه دنیا رو تغییر کرد!

سفر به دنیای آرامش

از تهران که حرکت کردیم با عبور از جاده چالوس جاده پر پیچ و خم برغان ما رو به منطقه ای سرسبز و آرام هدایت می کرد. در طول مسیر باغی های انگور و باغ های میوه های رنگارنگ دیوار به دیوار جاده رو پوشونده بودن. این مسیر خودش یه سفر دیدنی بود.

برغان روستایی با هوای تازه

وقتی به روستای برغان رسیدیم اولین چیزی که حس کردم بوی خاک مرطوب و طراوت هوا بود. ساختمان های قدیمی روستا با سقف های کاهگلی و دیوارهای خشتی با سبک معماری سنتی و زیبا خودشون بین باغ ها و زمین های کشاورزی قرار گرفته بودن.

پیاده روی در کوچه پس کوچه های برغان

قدم که در کوچه های تنگ و باریک برغان گذاشتم انگار به یه دنیای دیگه قدم گذاشته بودم. صدای آب رو از جویبار کوچک روستا میشنیدم و بوی نان گرم و عطر عرق گیاه در هوا پیچیده بود. مردم روستا با لبخند و چهره های آرام و مهربون به ما خوش آمد می گفتن. انگار زمان در این روستا آهسته تر می گذشت.

غروب طلایی در برغان

غروب در برغان یکی از زیباترین منظره هایی بود که تا به حال دیده بودم. آسمان با رنگ های طوسی قرمز و نارنجی رنگ آمیزی شده بود و سایه ها در بین باغ ها و کوه ها کشیده شده بود. در این لحظه حسی از آرامش و شادی در من پر شد و انگار تمامی نگرانی ها و استرس ها از ذهنم پاک شد.

طبیعت زیبا و بکر

یکی از جذاب ترین مکان های برغان " باغ موزه " است که در قلب روستا واقع شده است. این موزه با مجموعه ای از آثار هنری منبت کاری ها و سفال ها حکایت از هنر و فرهنگ بومی برغان دارد.

باغ موزه یه هفته در هفته باز است و هزینه ورود به اون محدود است.

آشنایی با غذاهای محلی

برای طعم واقعی برغان حتما باید از غذاهای محلی آن بهره مند بشن. " کته زعفرانی با ماست و ترشی " " قرمه سبزی " و " خورش بادمجان " از جمله غذاهای محلی برغان هستند که با عطر و طعم بی نظیر خود تجربه غذا خوری شما را فراموش نشدنی می کنند.

راه ها برای رسیدن به برغان

برای رسیدن به روستای برغان چند راه وجود دارد. شما می توانید با ماشین شخصی اتوبوس یا تاکسی به این روستا سفر کنید.

  • ماشین شخصی : از طریق جاده چالوس بعد از گذشتن از کرج به روستای برغان خواهید رسید.
  • اتوبوس : اتوبوس های مسیر کرج – چالوس از ترمینال غرب کرج به برغان حرکت می کنند.
  • تاکسی : می توانید از ترمینال غرب کرج تاکسی به مقصد برغان اجاره کنید.

نکات عملی برای سفر به برغان

  • بهترین زمان برای سفر به برغان : بهار و پاییز
  • اقامت : خانه های بومگردی و هتل های روستایی زیادی در برغان وجود دارد.
  • خريد : در برغان مي توانيد محصولات کشاورزي محلي سفال حصير و صنايع دستي را خرید کنید.
  • پیاده روی : برای تجربه بیشتر پياده روی در بين كوچه پس كوچه های روستا را فراموش نكنيد.

نتیجه گیری

سفر به روستای برغان تجربه ای فراموش نشدنی برای من بود. طبیعت زیبا هوای تازه مردم مهربان و غذاهای محلی همگی باعث شد تا از این سفر لذت ببرم و برای مدتی از شلوغی و استرس های شهر رها شوم. اگر به دنبال یه فرار از زندگی شلوغ و پر استرس شهری هستید سفر به برغان رو به شما پیشنهاد می کنم.

پرسش و پاسخ

1. بهترین زمان برای سفر به برغان چه زمانی است ؟

بهترین زمان برای سفر به برغان فصل بهار و پاییز است که هوا مطبوع و طبیعت در زیباترین حالت خود قرار دارد.

2. در برغان چه غذاهایی را می توان چشید ؟

" کته زعفرانی با ماست و ترشی " " قرمه سبزی " و " خورش بادمجان " از جمله غذاهای محلی برغان هستند که با عطر و طعم بی نظیر خود تجربه غذا خوری شما را فراموش نشدنی می کنند.

3. برای اقامت در برغان چه گزینه هایی وجود دارد ؟

خانه های بومگردی و هتل های روستایی زیادی در برغان وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا