ماسال اولسبلنگاه

ماسال اولسبلنگاه: بهشت گمشده گیلان

همیشه از اون دسته آدم هایی بودم که به جای خریدن یه لباس جدید یا یه گوشی هوشمند یه سفر به یه جای جدید رو ترجیح می دادم. یه جایی که با عطر خاک صدای آبشار و هوای پاک روح آدم رو نوازش می داد. و ماسال اولسبلنگاه هم دقیقا اینجوری بود یه بهشت گمشده در دل گیلان.

قبل از سفر تو دنیای اینترنت به دنبال اطلاعاتی درباره ماسال اولسبلنگاه می گشتم. عکس های رنگارنگ از مناظر سرسبز جنگل های انبوه و آبشارهای خروشان اشتیاقم رو دو چندان می کرد. همیشه دوست داشتم یه سفر به یه جای زیبا و طبیعی داشته باشم یه سفر که نفس آدم رو از سر شوق بگیره و با طبیعت یکی بشه.

بهشت گمشده اولسبلنگاه

اولین بار که به ماسال رسیدم تو یه بعدازظهر تابستونی بود. خورشید از میان درختان بلند جنگل اشعه های طلایی خودش رو رو زمین می پاشید و هوای مطبوع و مرطوب حس تازگی رو به من هدیه می داد.

اولسبلنگاه یه روستای کوچک و دنج در نزدیکی ماسال بود. راه رو به سمت اولسبلنگاه از میان جنگل های انبوه و سبز و دره هایی زیبا می گذشت. منظره ای که تو هیچ کجا ندیده بودم. تو راهم با مردم محلی صحبت می کردم و از طبیعت زیبا و ساده اولسبلنگاه خبر می گرفتم.

اولسبلنگاه با باغ های سرسبز و باغچه های زیبا و گل های رنگارنگ انگار به یه بهشت کوچک تبدیل شده بود. هوای پاک و نسیم مطلبوع انگار تمام غم ها و استرس ها رو از ذهن من پاک می کرد.

جذابیت های اولسبلنگاه

اولسبلنگاه با جذابیت های زیادی من رو مبهوت خودش کرده بود. از طبیعت زیبا و بکر تا آبشارهای خروشان و جنگل های انبوه و محل های تاریخی و فرهنگی همه و همه تجربه بی نظیری رو برای من به ارمغان آورده بود.

آبشارهای خروشان

اولسبلنگاه با وجود آبشارهای زیبا و خروشان انگار یه قطعه از بهشت رو تو خودش حبس کرده بود. آبشار " ویلا " با ارتفاع نسبتا بلند و صدا خروشان مکان مناسبی برای گرفتن عکس و فیلم بود. آبشار " دوقلو " هم با دو جریان آب که از بالای صخره ها سرازیر می شوند مکان مناسبی برای پیاده روی و استراحت بود.

جنگل های انبوه

اولسبلنگاه با جنگل های انبوه و سربه فلک کشیده یه پناهگاه آرامش و سکوت برای من بود. با قدم زدن تو جنگل انگار همه مشکلات و استرس های زندگی تو انبوه درختان گم می شد. هوای پاک و معطر جنگل نفس من رو آزاد می کرد و با صدای چلچله ها و سنجاب ها آهنگ زیبایی تو گوشم طنین انداخته بود.

روستا ی اولسبلنگاه

اولسبلنگاه با خانه های قدیمی و محل های فرهنگی انگار یه موزه زنده از تاریخ و فرهنگ بود. مردم محلی با صفا و مهمان نواز با لبخند گرم من رو به روستای خودشون خوش آمد گفتند. تو محل های قدیمی و تاریخی با گذشته روستا آشنا شدم و از تاریخ و فرهنگ غنی آن مطلع شدم.

تجربه های من در اولسبلنگاه

تو سفر من به اولسبلنگاه تجربه های زیادی نصیبم شد. از قدم زدن تو جنگل و تماشا کردن آبشارهای خروشان تا سوار شدن به اسب و تجربه کردن زندگی روستایی همه و همه تجربه فراموش نشدنی بود.

صبح اول تو اولسبلنگاه با صدای خروس و جغد بیدار شدم. با هوای پاک و نسیم مطلبوع انگار تولد جدیدی شده بودم. صبحانه رو در محل اقامت با نان محلی و پنیر و سبزی تازه میل کردم.

تو بعدازظهر به سمت جنگل راه افتادم. صدای جریان آب و قورباغه ها آهنگ زیبایی رو در جنگل طنین انداخته بود. در مسیر جنگل با گاو و گوسفند رو به رو شدم و از تماشای زیبایی طبیعت لذت بردم.

تو شب در اطراف آتش در حیاط خانه با مردم محلی و گردشگرها صحبت کردم و از قصه ها و داستان های آن ها لذت بردم.

نکات عملی برای سفر به اولسبلنگاه

برای سفر به اولسبلنگاه چند نکته عملی رو به شما توصیه می کنم :

  • بهترین زمان برای سفر به اولسبلنگاه فصل بهار و تابستان است.
  • برای رفتن به اولسبلنگاه بهتر است از خودرو شخصی استفاده کنید.
  • حتما وسایل لازم مثل کوله پشتی لباس راحتی کفش مناسب چادر و کیسه خواب رو با خودتون ببرید.
  • در اولسبلنگاه امکانات اقامتی محدودی وجود دارد.
  • حتما قبل از سفر با روستا تماس بگیرید و برای اقامت هماهنگی لازم رو انجام بدید.
  • بهتر است برای سفر به اولسبلنگاه با گروه و یا با تور سفر کنید.
  • حتما از محیط زیست محافظت کنید و زباله ها رو تو محل مناسب ریخته کنید.
  • حتما از مردم محلی به طور محترمانه درخواست راهنمایی کنید.

نتیجه گیری

سفر به اولسبلنگاه تجربه بی نظیری برای من بود. من با طبیعت زیبا و بکر آرامش و سکوت و محیط روستایی آشنا شدم و از همه این ها لذت بردم.

پرسش و پاسخ

سوال 1 : بهترین راه برای رسیدن به اولسبلنگاه کدام است ؟
پاسخ : بهترین راه برای رسیدن به اولسبلنگاه از طریق ماسال است.

سوال 2 : چه مواردی رو برای سفر به اولسبلنگاه با خودمون ببریم ؟
پاسخ : حتما وسایل لازم مثل کوله پشتی لباس راحتی کفش مناسب چادر و کیسه خواب رو با خودتون ببرید.

سوال 3 : کجا در اولسبلنگاه اقامت کنیم ؟
پاسخ : در اولسبلنگاه امکانات اقامتی محدودی وجود دارد. بهترین گزینه اقامت در خانه های روستایی است.

دکمه بازگشت به بالا