تفریح قشم

قشم جایی که طلوع خورشید از دل دریا می جوشد!

قشم جزیره ای که در دل خلیج فارس می درخشد پر از رمز و راز و زیبایی های دست نخورده است. از شن های طلایی ساحل تا غارهای اسرارآمیز و بازارهای رنگارنگ هر گوشه از این جزیره قصه ای برای گفتن دارد. من بارها به قشم سفر کرده ام هر بار با یک تجربه جدید و هیجان انگیز. حس می کنم هنوز هم خیلی از این جزیره زیبا و مرموز کشف نشده است.

اما این بار می خواهم شما را به سفری داخل قشم ببرم سفری که از حاشیه تا دل جزیره را به تصویر می کشد. سفر ما از ساحل زیبای "درگهان" آغاز می شود جایی که طلوع آفتاب از دل دریا می جوشد و خورشید چشمک زن خورشید با موج های آبی رقص می کنند. شن های نرم و سفید ساحل در زیر پایمان نرم و خنک هستند انگار که زمین در آغوش ما چشمانش را باز کرده باشد. هوای صبح تازه و طراوت بخش است آرامش و سکوت در تمام هوا پخش شده است. در این دقایق فقط صدای موج ها است که در گوش ما زمزمه می کند.

در دل جنگل حرا دنیایی از جادو

حالا وقت آن است که به سمت جنگل حرا حرکت کنیم جنگلی که در آب می روید و دنیایی از جادو را در خود جای داده است. قایق های کوچک ما را به دل جنگل می برند. در بین درختان مانگرو که در آب رها شده اند پرندگان رنگارنگ با صدای نغمه های شان ما را به خود جذب می کنند. هوای نمناک و بوی مخصوص جنگل حرا حس خوبی را در ما ایجاد می کند. انگار که در دنیای دیگری هستیم.

غارهای خواب آلود و داستان های شان

سفر ما به سمت غارهای قشم ادامه دارد غارهایی که در دل کوه و با نمک های بلورین و چشمه های آب شیرین آراسته شده اند. اولین مکانی که به آن می رسیم غار خربس است غاری تاریک و پنهان که با چشمه های آب شیرین و بلورهای نمک زیبایی مخصوصی به خود گرفته است. در این غار انگار که تاریخ و زمان با هم آمیخته شده اند و داستان های قدیمی در گوش ما زمزمه می کنند.

قشم سرزمین رنگ ها و بو ها

در قشم همیشه اتفاق جدیدی در انتظار ما است. بازار قشم با رنگ ها و بو های عجیب و غریب خود ما را به خواب و خیال می برد. از ادویه های معطر تا سفال های دست ساز و منسوجات رنگی و ارزان قیمت هر چیزی را که تصور کنید در این بازار می توان یافت.

کوه های مرموز و راز های شان

برای تجربه یک ماجراجویی واقعی به سمت کوه های قشم حرکت می کنیم کوه هایی که با خاک سرخ و دره های عمیق و راز های مرموز خود ما را به خود جذب می کنند. دره ستاره ها یکی از جذاب ترین مکان های این منطقه است.

قشم سرزمین سرگرمی ها

قشم نه تنها سرزمین طبیعت و تاریخ است بلکه سرزمینی پر از سرگرمی نیز هست. از پارك دريايي قشم با حیوانات دريایی و پنگوئن ها تا بازار صنایع دستی قشم با هنر های زیبا و پارک قشم با امکانات تفریحی در قشم هر سلیقه ای راضی خواهد شد.

چند نکته برای سفر به قشم

  • بهترین زمان سفر به قشم: فصل پاییز و زمستان بهترين زمان برای سفر به قشم است. در این فصل هوا ملایم و مطبوع است و می توان از تمام جاذبه های گردشگری قشم لذت برد.
  • اقامت در قشم: در قشم هتل ها و مهمان خانه های زیادی وجود دارد. می توانید بر حسب بودجه و سلیقه خود اقامتگاه مناسب را انتخاب کنید.
  • غذا در قشم: در قشم غذا های دریایی و محلی لذیذی وجود دارد. حتما از طعم ماهی و میگو های تازه و غذا های محلی مانند قلیه ماهی و حلیم لذت ببرید.
  • خرید در قشم: قشم با وجود بازار های آزاد و عوارض گمرکی کم محل مناسبی برای خرید است. می توانید از انواع کالا های وارداتی مانند لوازم آرایشی و بهداشتی پوشاک و لوازم الکترونیکی با قیمت مناسب خرید کنید.

جمع بندی

قشم جزیره ای پر از جاذبه و زیبایی است که می تواند برای هر سلیقه ای جذاب باشد. از طبیعت و تاریخ تا سرگرمی و خرید در قشم هر چیزی را که به دنبالش هستید می توانید پیدا کنید. سفر به قشم سفر به دنیایی جدید است و تجربه ای فراموش نشدنی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

پرسش و پاسخ

1. آیا برای سفر به قشم نیاز به ویزای خاصی است؟

خیر قشم جز از مناطق آزاد ایران است و برای سفر به آن نیازی به ویزای خاصی نیست.

2. بهترین طریقه سفر به قشم کدام است؟

می توانید با هواپیما به قشم سفر کنید. همچنین می توانید با قایق یا لنج از راه دریایی به قشم سفر کنید.

3. چه جاذبه های گردشگری دیگری در قشم وجود دارد؟

از دیگر جاذبه های گردشگری قشم می توان به جزیره هنگام با ساحل های زیبا و غار نمک با بلور های نمک زیبا اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا