تنگه رازیانه

تنگه رازیانه: جایی که آرامش با ماجراجویی رقابت می کند

همیشه به دنبال جایی بودم که هم آرامش داشته باشد و هم ماجراجویی. جایی که بتونم هم طبیعت زیبا رو ببینم و هم خودم رو چالش بدم. تنگه رازیانه در شمال غرب ایران دقیقا همین جاست. جایی که کوه و دریا به هم رسیده اند و طبیعت در زیباترین شکل خودش نمایش گذاشته. با من همراه باشید تا با هم به سفری به تنگه رازیانه برویم و راز این بهشت پنهان رو فاش کنیم.

اولین لحظه ها در تنگه رازیانه

تنگه رازیانه جزء استان گیلان و شهرستان تالش هست. ما از راه آستارا به این منطقه رسیدیم و از همون لحظه اول به زیبایی طبیعت این منطقه مسحور شدیم. کوه های سرسبز و آبی دریا یه طیف رنگ زیبا رو به چشم ما نمایش داد. هوای طراوت بخش و صدای موج ها همه و همه خستگی راه رو از تن ما دور کرد. من حس کردم انگار وارد یه بهشت پنهان شدم که فقط من و دوستانم از وجودش خبر داریم.

پیاده روی در کنار آبشار

بعد از یک ساعتی پیاده روی در کنار ساحل به محل آبشار تنگه رازیانه رسیدیم. این آبشار از بالای صخره های بلند به پایین سرازیر میشه و صدای قشنگش گوش رو پر میکنه. آب شار یه حوضچه کوچک رو تشکیل داده که میشه توش آبتنی کرد و از خنکی آب لذت برد. آب این حوضچه بسیار زلال و شفاف هست و میشه کف حوضچه رو با چشم خود دید. من بعد از یک روز طولانی پیاده روی با احساس رضایت و شادی خودم رو توی آب این حوضچه انداختم و از خنکی آب لذت بردم.

ماجراجویی در دل طبیعت

تنگه رازیانه فقط آبشار نیست. این منطقه پر از جذابیت و زیبایی هست و میشه در آن به ماجراجویی پرداخت. ما از مسیر های کوهستانی بالای تنگه به بالای صخره ها صعود کردیم و از آنجا به تنگه و دریا نگاه کردیم. منظره از بالا بسیار زیبا و شگفت انگیز بود. از سمت چپ و راست تنگه کوه های سرسبز و زیبا مثل نگهبانان این بهشت پنهان حفظ شده بودند. من حس کردم که با طبیعت یکی شدم و همه چیز در اطرافم به من حس آرامش و امنیت میده.

غروب آفتاب در تنگه رازیانه

یکی از زیباترین لحظات در تنگه رازیانه غروب آفتاب هست. آفتاب که از بالای کوه ها غروب میکنه رنگ آسمان و دریا رو به رنگ های طلایی و نارنجی تغییر میده. من در کنار دریا نشستم و به این منظره زیبا نگاه کردم. حس شادی و رضایت از این همه زیبایی تمام وجودم رو فرا گرفته بود. من مطمئن بودم که این لحظه رو هر گز فراموش نخواهم کرد.

نکاتی برای سفر به تنگه رازیانه

  • بهترین زمان برای سفر به تنگه رازیانه فصل بهار و تابستان هست. در این فصل ها هوا مطبوع هست و میشه از طبیعت زیبا و شگفت انگیز این منطقه لذت برد.
  • برای پیاده روی در تنگه لباس راحت و کفش های مناسب بپوشید. مسیر پیاده روی در تنگه در بعضی جاها صخره ای و سنگلاخی هست و کفش های مناسب میتونه از آسیب دیدگی پا جلوگیری کنه.
  • قبل از سفر به تنگه آب و غذا و وسایل ضروری رو با خودتون ببرید. در تنگه رازیانه هیچ فروشگاهی یا رستورانی وجود نداره و مجبورید تمامی نیازمندی ها رو قبل از سفر با خودتون ببرید.
  • در تنگه رازیانه با طبیعت مهربان باشید و زباله های خودتون رو در محل مشخص برای زباله قرار دهید. با ریختن زباله در طبیعت زیبایی طبیعت رو خراب میکنید و محیط زیست رو نیز آلوده میکنید.

تجربه شخصی من از تنگه رازیانه

من در طی سفر به تنگه رازیانه با انسان های محلی زیادی آشنا شدم که با مهربانی و صمیمیت با ما رفتار کردند. آن ها به من درباره تاریخ و فرهنگ منطقه گفتند و من از شنیدن داستان های آن ها بسیار لذت بردم. من در این سفر نه تنها با طبیعت زیبا و شگفت انگیز آشنا شدم بلکه با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان این منطقه نیز آشنا شدم. این تجربه برای من بسیار ارزشمند بود.

نتیجه گیری

تنگه رازیانه یه بهشت پنهان هست که میتونه با زیبایی و آرامشش شادی و انرژی جدیدی رو به شما هدیه کنه. من با احساس رضایت و شادی از این سفر بر گشتم و مطمئن بودم که هر گز این تجربه رو فراموش نخواهم کرد. من به شما هم سفر به تنگه رازیانه رو پیشنهاد میکنم و مطمئن هستم که از این سفر لذت خواهید برد.

پرسش و پاسخ

1. آیا در تنگه رازیانه اقامتگاه یا هتل وجود داره؟

در تنگه رازیانه اقامتگاه یا هتل وجود نداره. ولی میتونید در شهر تالش و یا روستاهای اطراف اقامتگاه یا هتل پیدا کنید.

2. بهترین فصل برای سفر به تنگه رازیانه کدام فصل هست؟

بهترین فصل برای سفر به تنگه رازیانه فصل بهار و تابستان هست. در این فصل ها هوا مطبوع هست و میشه از طبیعت زیبا و شگفت انگیز این منطقه لذت برد.

3. آیا در تنگه رازیانه امکان چادر زدن وجود داره؟

بله در تنگه رازیانه میشه چادر زد. در نزدیکی آبشار محلی برای چادر زدن وجود داره. ولی قبل از سفر حتما با محلی ها مشورت کنید و از مجوز برای چادر زدن اطمینان حاصل کنید.

دکمه بازگشت به بالا