دریای چابهار

دریای چابهار: جایی که اقیانوس هند به ایران می رسد

چشم ها به افق آبی خیره شده بودند دل به دریای بی کران سپرده بود و نسیم ملایم ساحل موهایم را نوازش می داد. با خودم فکر می کردم چقدر این همه آب چقدر این همه عظمت می تواند آرامش بخش باشد. چابهار با دریایی که به رنگ آبی لاجوردی می درخشد جایی بود که می توانستم از هیاهوی زندگی روزمره فرار کنم و خودم را در آغوش طبیعت غرق کنم.

چابهار جایی که اقیانوس هند به ساحل ایران می رسد سرزمینی با تمدنی باستانی است. تاریخ این شهر به هزاران سال پیش برمی گردد و در طول زمان شاهد تمدن ها و فرهنگ های مختلف بوده است. آثار باستانی مانند قلعه پرتغالی ها و مقبره میر مهنا به وضوح از گذشته غنی این منطقه حکایت می کنند.

گشت و گذار در چابهار: از سواحل بکر تا بازارهای سنتی

سواحل چابهار از زیباترین سواحل ایران هستند. شن های نرم و سفید و آب آبی و شفاف محل مناسبی برای شنا قایق سواری غواصی و سفرهای دریایی هستند. ساحل لیپار با آب های آرام و کم عمق و ساحل بریس با سنگ های مرمرین و آب های نیلگون از محبوب ترین سواحل چابهار هستند.

بازار سنتی چابهار هم جذابیت خاص خود را دارد. این بازار مملو از صنایع دستی پارچه های رنگارنگ ادویه های عطرآگین و محصولات دریایی است. خرید سوغاتی از این بازار تجربه ای فراموش نشدنی است.

چابهار: سرزمین کوه و دریا

چابهار در دامنه کوه های مکران واقع شده است و تلفیقی زیبا از کوه و دریا را به نمایش می گذارد. جاده چابهار به کنارک از زیباترین جاده های ایران است و منظره های بکر و زیبا را به نمایش می گذارد. در مسیر این جاده قلعه پرتغالی ها و ساحل جنگل از مکان های دیدنی هستند.

کوه مینیاتوری هم یکی از جاذبه های توریستی چابهار است. این کوه از سنگ های رسوبی تشکیل شده است و شکل و رنگ خاص آن منظره ای جذاب و منحصر به فرد را به نمایش می گذارد.

چابهار: تجربه زندگی در یک شهر توریستی

شهر چابهار به طور کلی شهری آرام و مناسب برای گذراندن تعطیلات است. مردم این شهر مهمان نواز و صمیمی هستند و خوش آمد گویی به گردشگران از ویژگی های برجسته این شهر است. غذاهای دریایی و صنایع دستی از سوغاتی های معروف این شهر هستند.

توصیه های عملی برای سفر به چابهار

بهترین زمان برای سفر به چابهار فصل پاییز و زمستان است. آب و هوای مطبوع و منظره های زیبا از دلایل مهم برای انتخاب این فصل هستند. در تابستان آب و هوا گرم و مرطوب است و امکان سفر با کودکان و سالمندان محدود است.

برای سفر به چابهار می توانید از هواپیما قطار و اتوبوس استفاده کنید. اگر به دنبال یک سفر کامل با تجربه رانندگی در جاده های زیبا هستید می توانید با خودرو به چابهار سفر کنید. در هر صورت انتخاب وسایل حمل و نقل به بودجه و زمان سفر شما بستگی دارد.

قبل از سفر اطلاع از وضعیت آب و هوا رزرو هتل و خرید بلیط از مهم ترین موارد است.

پرسش و پاسخ

1. چابهار چه جذابیت هایی برای گردشگران دارد؟

چابهار با سواحل بکر آب و هوای مطبوع بازارهای سنتی صنایع دستی غذاهای دریایی و جاذبه های طبیعی مکان مناسبی برای گردشگران است.

2. بهترین زمان برای سفر به چابهار چه زمانی است؟

فصل پاییز و زمستان به دلیل آب و هوای مطبوع و منظره های زیبا بهترین زمان برای سفر به چابهار است.

3. برای سفر به چابهار چه توصیه هایی دارید؟

قبل از سفر اطلاع از وضعیت آب و هوا رزرو هتل و خرید بلیط از مهم ترین موارد است. سفر به چابهار تجربه ای فراموش نشدنی است که خاطرات شیرینی را برای شما به یادگار می گذارد.

دکمه بازگشت به بالا