سوغات سنندج

سفری به سنندج شهری با طعم سُرُشت و سُرُر

هوای سرد صبحگاهی عطر نان تازه از نانوایی و صدای کُرُکُر کبوتران بر فراز میدان آزادی… این تنها قسمتی از تجربه ی من در سنندج بود. شهری که در آغوش کوهستان زاگرس آرام گرفته و با طبیعت زیبا و فرهنگ غنی هر گردشگری را به خود مفتون می کند.

قدم زدن در دل تاریخ

از باغ مُلكي و خانه کردستانی که با معماری زیبای سنتی و باغ سرسبز خود نشان از تاریخ و فرهنگ غنی این منطقه است شروع کنیم. خانه کردستانی با تزیینات چوب و گچبری و حیاط با چشمه و درختان کهن شما را به گذشته می برد. با قدم زدن در بازار سنندج و شنیدن صدای فروشندگان که با لحجه ی شیرین کُردی کالاهای خود را می فروشند می توانید حس و حال مردم این منطقه را به طور حسی تجربه کنید. در موزه سنندج هم می توانید با تاریخ و فرهنگ این منطقه بیشتر آشنا شوید.

سفری به دنیای رنگ ها و طعم ها

سنندج به طور کلی شهری با طعم و رنگ است. در بوستان شهرداری و پیاده راه میدان آزادی می توانید از طبیعت زیبا و هوای پاک شهری که در دامنه کوه قرار گرفته لذت ببرید. مطمئناً غذا و سُرُشت سنندج نیز شما را به خود جذب می کند. نان سنندج و سُرُشت با کُنار و ماست و ترشی لیمو ترش به عنوان غذای سنتی و معروف سنندج طعم واقعی و مُنش غذای سنتی را به شما هدیه می دهد. در کافی شاپ های سنندج نیز می توانید از کافه ترکی و چای سنندج با نان روغن و کُنار لذت ببرید.

در جستجوی هدیه ای به یادگار

و در نهایت برای تهیه سُوغات نیز گزینه های زیادی در سنندج وجود دارد. جنس و نخ سنندج و حصیر بافی و قالی بافی از جمله صنایع دستی و سُوغات سنندج هستند. کُنار و ترشی لیمو ترش نیز از محصولات محلی و سُوغات مهم سنندج هستند. شیرینی کُنار و قرابیه سنندج نیز از جمله شیرینی های محلی و محبوب سنندج هستند.

نکاتی برای یک سفر به یاد ماندنی

  • برای سفر به سنندج بهترین زمان فصل بهار و پاییز است زیرا هوای مُعتدل و بارندگی مناسب برای گشت و گذار در این شهر است.
  • به دلیل کوهستانی بودن منطقه لباس گرم را فراموش نکنید.
  • به محل اقامت تان توجه ویژه ای داشته باشید.
  • در سفر به سنندج از فرصت خرید کُنار و ترشی لیمو ترش و شیرینی سنندج غافل نباشید.

پاسخ به سوالات شما

1. آیا در سنندج مکان های دیدنی برای کودکان نیز وجود دارد؟

بله باغ مُلكي و بوستان شهرداری با فضای سبز و وسعت زیاد و امکانات مناسب برای کودکان مکان های مناسبی برای تفریح خانوادگی هستند.

2. بهترین نوع غذا در سنندج کدام است؟

سُرُشت با کُنار و ماست و ترشی لیمو ترش به عنوان غذای سنتی و معروف سنندج طعم واقعی و مُنش غذای سنتی را به شما هدیه می دهد.

3. آیا در سنندج امکان خرید صنایع دستی نیز وجود دارد؟

بله بازار سنندج و مغازه های صنایع دستی در خیابان های اصلی سنندج مکان های مناسبی برای خرید صنایع دستی هستند.

سخن آخر

سفر به سنندج تجربه ی زیبا و فراموش نشدنی است. این شهر زیبا با طبیعت بکر و فرهنگ غنی خود شما را به خود جذب خواهد کرد. برای تجربه ی یک سفر ممتع و به یاد ماندنی برنامه ریزی و آماده سازی قبل از سفر را فراموش نکنید.

دکمه بازگشت به بالا