کویر مصر

سفری به قلب کویر مصر: جایی که زمان به خواب می رود

همیشه به کویر فکر می کردم به سکوت بی انتهایش به آسمان پرستاره شب هایش به شن های طلایی که در زیر آفتاب سوزان می درخشند. کویر برای من همواره نماد تنهایی و سکوت اما در عین حال رمز و رازی عمیق بود. همیشه آرزو داشتم که روزی در دل کویر گم بشوم و به صدای تنهایی خودم گوش بدهم.

تا اینکه تصمیم گرفتم سفری به مصر کنم سفری که قرار بود مرا به قلب کویر این کشور ببرد و با دنیایی کاملا متفاوت آشنا کند. صحرا ال سفید جایی که منظره های عجیب و غریب و طبیعت خشن و زیبایش من را به شگفتی و تعجب انداخت.

سفری به صحرا ال سفید: خوابی در دل کویر

صبح با آسمان آبی و خورشید تابان در شهر اسکندریه بیدار شدم. با احساس شوق و انرژی خودم را برای یک روز طولانی و سفر به صحرا ال سفید آماده کردم. بعد از یک مسیر طولانی و خسته کننده با اتوبوس به شهر فرافره رسیدیم. فرافره شهری کوچک و خاکستری بود که در حاشیه کویر قرار داشت و شروع سفر ما به صحرا ال سفید از همین جا بود.

در کویر فرافره به جای هتل و مهمانخانه "کمپ صحرا" وجود دارد. من هم با چند نفر از گردشگران دیگری در کمپ صحرا اقامت کردم. زندگی در کمپ صحرا تجربه جدیدی برای من بود. اتاق های ساده و خاکی با دیوار های آجری فضایی منحصر به فرد و خاص را ایجاد کرده بود. در شام هم دور آتش با غذاهای سنتی مصر و چای عطر آگین من و گردشگران دیگری در حرف و گفتگو غرق شدیم. صدای آواز پرندگان و خرخر شترها در هوای آرام و خنک کویر موسیقی دلنشینی را برای ما اجرا می کردند.

صبح در کویر و سفر به صحرا ال سفید

صبح در هوای پاک و خنک کویر بیدار شدم. سکوتی فراموش نشدنی و سرمست کننده در هوا حاکم بود. آسمان با رنگ های آبی و نارنجی خود منظره ای عظیم و سحر آمیز را به وجود آورده بود. در کویر همه چیز خام و زیبا بود. از سایه های بلند کوه ها و شن های طلایی تا گیاهان کویری تنومند با برگ های خشن و ریشه های عمیق که زندگی را در این محیط خشن و بی رحم پیدا کرده بودند.

بعد از صبحانه سوار بر جیپ های کویری به سمت صحرا ال سفید حرکت کردیم. سفر ما با گذشتن از مناطق کویری با طبیعت خشن و زیبا و دره های عمیق و حیرت انگیز ادامه داشت.

صحرا ال سفید: یک موزه طبیعی در کویر

سرانجام به صحرا ال سفید رسیدیم. لحظه ای که پای من به شن های سفید صحرا رسید حس جدیدی در من ایجاد شد. احساس کردم که به یک دنیای کاملا جدید و عجیب گام نهاده ام.

صحرا ال سفید موزه طبیعی ای بود که از صخره های آهکی سفید و برج های سنگی غول آسا تشکیل شده بود. طبیعت در طول سال ها با خلاقیت بی حد و مرز خود این آثار زیبا و عجیب و غریب را به وجود آورده بود. در این دنیای سفید هر کدام از صخره ها و برج های سنگی به یک حیوان یک شکل انسانی یک موجود اسطوره ای و یا یک شی ابزار شباهت داشت.

شب در کویر و آسمان پر ستاره

شب در کویر با سکوتی غیر قابل وصف و آسمان پر ستاره فراموش نشدنی بود. در این سکوت حتی صدای تنفس من هم شنیده می شد. هوای کویر سرد و خنک بود. در آسمان کویر میلیون ها ستاره در خاکستری و سیاهی کویر می درخشیدند و من با تمام وجودم زیبایی و عظمت آسمان شب کویر را حس می کردم.

توصیه هایی برای سفر به صحرا ال سفید

  • قبل از سفر حتما لباس های سبک و خنک عینک آفتابی و کلاه به همراه داشته باشید.
  • آب و غذا کافی برای سفر خود تهیه کنید و در هر مکان آب کافی بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید.
  • برای سفر به صحرا ال سفید حتما به کمپ صحرا فرافره مراجعه کنید و از راهنمایان محلی برای سفر به صحرا ال سفید استفاده کنید.
  • به محیط زیست کویر احترام بگذارید و زباله ای در محیط کویر رها نکنید.
  • کویر مکانی بسیار خشک و با دمای بالاست و احتمال کم آبی در آن بسیار زیاد است. به همین دلیل قبل از سفر به نکات ایمنی توجه داشته باشید.

سخن نهایی

سفر من به صحرا ال سفید تجربه ای فراموش نشدنی بود. در این سفر من با دنیایی کاملا جدید و عجیب آشنا شدم. صحرا ال سفید جایی بود که زمان در آن به خواب رفته بود و طبیعت با خلاقیت بی حد و مرز خود آثار زیبا و عجیب و غریب را به وجود آورده بود. اگر شما هم از طبیعت زیبا و عجیب و غریب لذت می برید و به دنبال سفر به یک دنیای کاملا جدید هستید حتما به صحرا ال سفید سفر کنید.

سوال و پاسخ

1. آیا سفر به صحرا ال سفید خطرناک است؟

سفر به صحرا ال سفید مانند هر سفر کویری دیگر با خطراتی همراه است. اما با توجه به نکات ایمنی و استفاده از راهنمایان محلی می توان این سفر را به صورت امن انجام داد.

2. بهترین زمان برای سفر به صحرا ال سفید چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به صحرا ال سفید فصل پاییز و بهار است. در این فصول هوای کویر خنک تر و مناسب تر برای سفر است.

3. برای سفر به صحرا ال سفید به چه وسایل و تجهیزاتی نیاز است؟

برای سفر به صحرا ال سفید به لباس های سبک و خنک عینک آفتابی کلاه آب و غذا کافی کرم ضد آفتاب و داروی ضد حشره نیاز است.

دکمه بازگشت به بالا