دشت هویج

دشت هویج: جایی که رنگ نارنجی طعم زندگی رو به شما هدیه میکنه

خورشید داره از پشت کوه های سرسبز البرز بالا میاد و هوای صبحگاهی هنوز اونقدر سرد نشده که حسِ زندگی رو از شما بگیره. اما چیزی هست که منتظر شماست؛ یه دشتِ بی انتها پوشیده از هویج های نارنجیِ درخشان مثل یه فرشِ رنگارنگ که تا آسمان ادامه پیدا کرده. اینجا دشتِ هویجِ جایی که رنگ و بو و طعمِ زندگی در هم آمیخته و مخصوصا در فصلِ پاییز یه عالمِ رنگ و شادی به وجود میاره .

اگر از اون دسته افراد هستید که در زندگی دنبال لحظاتِ خاص و جدید هستید اگر از بویِ زمینِ خیس و هوایِ پاکِ صبحگاهی لذت می برید اگر علاقه دارید یه سفر خارج از شهر رو با حس آرامش و طبیعت تجربه کنید مطمئناً دشت هویج مکانی یه دونه یه دونه برای شماست.

با ماشین راهی دشت هویج شیم

برای رسیدن به این دشتِ شگفت انگیز از تهران به سمت کرج حرکت کنید. در نزدیکی کرج و در مسیرِ روستای آشخانه و نهر آبی به دشت هویج میرسید.

یه عالمه عکس و کلی خاطره

اولین چیزی که چشم شما رو می گیره رنگِ نارنجیِ دشتِ هویجِ که در میانِ سبزی و زرق و برقِ برگِ درختان یه تضادِ زیبا رو به وجود میاره. با یه دوربین خوب و با حس عکاسی مطمئناً عکاسی در این دشت یه تجربه فراموش نشدنی برای شما خواهد بود. یادتون نره که علاوه بر هویج گل های وحشی و پرندگانِ زیبا و خاص هم برای عکاسی مناسب هستند.

هویج و طعمِ زندگی

اگر دنبال تجربه یک مزه جدید و طبیعی هستید هویج های تازه رو از محل در همان دشت خریداری کنید و از طعمِ واقعی این گیاه لذت ببرید.

یه روز در میان هویج ها

همراه با خانواده و یا دوستان می تونید یه روز را در دشت هویج سپری کنید. کمی پیاده روی کنید با کودکان بازی کنید و از طبیعت زیبا لذت ببرید.

نکاتی برای یه سفر بهتر

  • بهتره که فصلِ پاییز را برای سفر به دشتِ هویج انتخاب کنید چون در این فصل هویج ها به رنگِ نارنجی درخشان در میان دشت در میان دشت می درخشند.
  • در هنگام عکاسی به محیط زیست دقت کنید و از آلوده کردن دشت خودداری کنید.
  • لباسِ راحت و مناسب برای پیاده روی و طبیعت گردی به همراه داشته باشید.
  • برای استفاده از امکانات به روستاهای نزدیکی دشت هویج مراجعه کنید.
  • اگر مایل به چیدن هویج از دشت هستید قبل از هر اقدامی از صاحب زمین اجازه بگیرید.
  • از مصرف مواد غذایی که باعث آلودگی محیط زیست می شوند خودداری کنید.
  • در هنگام سفر به حیوانات وحشی و پرندگان دقت کنید و از آزار دادن به آنها خودداری کنید.

حرفِ آخر

دشتِ هویج یه مکانِ فوق العاده برای دور شدن از زندگی شلوغ و پر استرسِ شهر هست. یه سفر به این دشتِ رنگارنگ برای شما لحظاتِ خاطره انگیزی رو به ارمغان می آورد و مطمئناً تجربه ای شگفت انگیز خواهد بود.

پرسش و پاسخ

  • بهترین زمان برای سفر به دشت هویج چه زمانی است؟ فصل پاییز مخصوصا اواخر مهر و اوایل آبان بهترین زمان برای سفر به این دشتِ زیبا است.
  • آیا در دشت هویج امکانات اقامتی وجود دارد؟ در روستاهای نزدیکی دشت هویج مانند روستای آشخانه امکانات اقامتی با قیمت های مناسب وجود دارد.
  • چگونه می توان به دشت هویج رفت؟ با خودرو می توانید از تهران به سمت کرج حرکت کنید و در نزدیکی کرج در مسیرِ روستای آشخانه و نهر آبی به دشت هویج میرسید.

دکمه بازگشت به بالا