طبیعت گردی

فرار به دل طبیعت: سفری به دل کوهستان های البرز

هوا سرد و تیره است اما با این حال من مشتاقانه منتظر طلوع خورشید هستم. از پنجره اتاقم نوک قله دماوند را می بینم که با هاله ای از برف پوشیده شده است. هوای کوهستان با عطر کاج و خاک نمناک پر شده است و من می دانم که امروز روز آغاز یک ماجراجویی جدید است.

امروز قرار است به دل کوهستان های البرز برویم و طبیعت زیبا و بکر را از نزدیک تجربه کنیم. سفر ما از تهران آغاز می شود و هدف ما رسیدن به روستای زیبای "شمشک" است.

سفری پر از زیبایی

با اتومبیل از تهران حرکت می کنیم و با گذر از جاده چالوس تار و پود طبیعت زیبا را با خود به همراه می آوریم. منظره های طبیعی جاده چالوس با رودخانه های خروشان جنگل های سرسبز و کوه های سربه فلک کشیده ذهن را آرام و روح را جلا می دهد.

در طول مسیر به جاده جنگلی و خاکی شمشک میرسیم. مسیر کمی نامناسب است و نیاز به رانندگی با احتیاط دارد. اما با رسیدن به روستای شمشک تمام خستگی از تن دور می شود. هوای کوهستان چشمه های گوارا و منظره زیبای دامنه های کوهستانی تجربه فراموش نشدنی را برای ما به ارمغان می آورد.

پیاده روی در کوهستان

پس از استراحت و ناهار در روستا وقت آن است که به دل کوهستان بزنیم. مسیر پیاده روی ما از کنار چشمه ای با آب گوارا و خنک آغاز می شود. صدای آب و بوی خاک نمناک حس آرامش و نشاط را در وجود ما تزریق می کند.

در طول مسیر پیاده روی با زیبایی های طبیعت کوهستان رو به رو می شویم. درختان بلند کاج با شاخه های سرسبز گل های وحشی با رنگ های زیبا صخره های سنگ با شکل های عجیب و غریب همه و همه شگفتی های طبیعت را به نمایش می گذارند.

آفتاب به آرامی در میان کوه ها غروب می کند و هوای کوهستان سردتر می شود. ما در حالی که به قله کوه رسیده ایم از منظره زیبای غروب خورشید و رنگ آمیزی آسمان با رنگ های طلایی و نارنجی لذت می بریم.

شب در کوهستان

در شب هوای کوهستان خنک و آرام است. صدای جیرجیرک ها و صدای باد که در میان درختان کاج می وزند موسیقی بی نظیری را به ارمغان می آورد. ستاره ها در آسمان تیره و بدون آلودگی نوری درخشان و زیبا به نظر می رسند.

ما با چادر هایمان در کنار آتش در حیاط روستایی شب را به سپری کردیم. بوی کباب و قهوه و صدای داستان های روستاییان شب فراموش نشدنی را برای ما ساخت.

نکات عملی

برای  سفر  به  کوهستان    آماده  سازی  و  نکات  عملی  مهمی  وجود  دارد.  در  این  بخش  به  برخی  از  مواردی  که  قبل  از  سفر  به  کوهستان  باید  به  آن  توجه  کنید  اشاره  می  کنم:

**1.  لباس  و  لوازم  مناسب:**  لباس  گرم  و  آرام    کلاه  و  دستکش    کفش  پیاده روی  مناسب    لوازم  آتش  سوزی    چادر    کیسه  خواب    وسایل  کمپینگ    آب    غذا  و  لوازم  اولیه  کمک  های  اولیه    از  جمله  موارد  مهم  برای  سفر  به  کوهستان  هستند. 

2. آگاهی از شرایط آب و هوا: قبل از سفر به کوهستان اطلاعات کافی درباره شرایط آب و هوا و احتمال بارندگی یا برف بدست آورید.

3. مسیر و راه های اطراف: مسیر پیاده روی و راه های اطراف را قبلاً بررسی و اطلاعات کافی درباره آن بدست آورید.

**4.  توجه  به  موضوعات  ایمنی:**  قبل  از  سفر    اطلاعات  کافی  درباره  موضوعات  ایمنی  در  کوهستان    به  ویژه  نحوه  استفاده  از  لوازم  کمپینگ    استفاده  از  آتش  سوزی  و  اولین  کمک  های  اولیه  بدست  آورید.   

5. همراه داشتن نقشه و GPS: همراه داشتن نقشه و GPS در کوهستان می تواند به شما در یافتن راه و شناسایی مسیر کمک کند.

6. احترام به محیط زیست: در کوهستان احترام به محیط زیست بسیار مهم است. از رها کردن زباله خودداری کنید و با حفظ طبیعت تجربه شیرین سفر خود را به یاد ماندنی تر کنید.

تجربه ی فراموش نشدنی

سفر ما به دل کوهستان تجربه فراموش نشدنی و بی نظیری بود. من در حین سفر به زیبایی های طبیعت آرامش و شادابی بخش هوای کوهستان و سادگی و مهمان نوازی روستاییان پی بردم.

سفر  به  طبیعت    به  ما  می آموزد  که  در  دنیای  پرهیاهو  امروز    لحظاتی  را  به  خود  و  طبیعت  هدیه  دهیم  و  از  زیبایی  های  آن  لذت  ببریم. 

پرسش و پاسخ

1. بهترین زمان برای سفر به کوهستان های البرز چه زمانی است؟

 بهترین  زمان  برای  سفر  به  کوهستان  های  البرز    در  فصل  بهار  و  تابستان  است.  در  این  فصل    هوا  مطبوع  و  مناسب  برای  پیاده  روی  و  کمپینگ  است. 

2. چه نوع غذایی را برای سفر به کوهستان باید همراه داشت؟

 برای  سفر  به  کوهستان    بهترین  نوع  غذا    غذاهای  ساده  و  سبک  مانند  نان    پنیر    ماست    سبزیجات    میوه  و  تخم  مرغ  است. 

3. برای سفر به کوهستان چه لوازم مهمی را باید همراه داشت؟

 برای  سفر  به  کوهستان    لوازم  مهم  مانند  لباس  گرم    کفش  پیاده روی    کلاه  و  دستکش    لوازم  آتش  سوزی    چادر    کیسه  خواب    وسایل  کمپینگ    آب    غذا  و  لوازم  اولیه  کمک  های  اولیه    را  باید  همراه  داشت. 

دکمه بازگشت به بالا