اهرم مصر

اهرم مصر: سفری به سرزمین فرعون ها

همیشه آرزوی سفر به مصر رو داشتم. اونجا رو فقط در کتاب ها و فیلم ها دیده بودم و از داستان های فرعون ها اهرام و مومیایی های اسرارآمیز شنیده بودم. از لحظه ای که تصمیم به سفر گرفتم شور و اشتیاقم چند برابر شد.

با خرید بلیط و رزرو هتل و تکمیل مراحل مختلف سفر بالاخره روز موعود رسید و من راهی این کشور اسرارآمیز شدم. از همان لحظه ای که از هواپیما پایین آمدم بوی مخصوص ادویه ها و صدای شلوغی خیابان ها منو به خودش جذب کرد. در طول سفر تجاربی فراموش نشدنی داشتم که همین حالا قلبم از یادآوری اونها تندتر می تپه.

اهرام ثلاثه: شکوهی بی نظیر

اولین مقصد من اهرام ثلاثه در جیزه بود. وقتی برای اولین بار اهرام رو دیدم با خودم گفتم “واقعا این همه سنگی رو چطوری اینجا چیدن؟” اون اندازه بزرگ و مجلل بود که من رو به حیرت وا داشت.

هر چقدر که به اهرام نزدیک تر می شدم احساس کوچکی و ناچیزی من بیشتر می شد. اهرام در مقابل من مثل غول های سنگی ایستاده بودن و به من قدرت و شکوه فرعون ها رو یادآوری می کردن.

توصیه: قبل از رفتن به اهرام کمی آب و خوراکی با خودتون بردارید چون در حین گشت و گذار در اطراف اهرام ممکن ه به آب یا خوراکی نیاز داشته باشید.

سفر به داخل اهرام

یکی از تجربیات فوق العاده من ورود به داخل اهرام بود. بعد از گذشتن از راهروی تنگ و تاریک اهرام به اتاق مومیایی رسیدم. حجم اتاق خیلی کم بود و من با احساس غم و افسوس به مومیایی فرعون نگاه کردم.

توصیه: اگر از فضای تنگ و تاریک ترس دارید وارد اهرام نشید چون فضای داخل اهرام خیلی تنگ و تاریک است.

موزه مصر

موزه مصر با تاریخی غنی و مجموعه ای فوق العاده از آثار باستانی یکی از مهمترین مکان هایی است که باید در سفر به مصر از اون بازدید کنید. از مجسمه های بزرگ فرعون ها تا اشیای مومیایی و جواهرات هر چیزی در این موزه به طور حیرت انگیزی نمایش داده شده است.

توصیه: برای بازدید از موزه مصر حداقل یک روز وقت بگذارید چون باید تمام موزه رو با حوصله بازدید کنید.

سفر به اسکندریه

اسکندریه با تاریخ کهن و سواحل زیبا یکی از مکان های فراموش نشدنی سفر من به مصر بود. من در این شهر زیبا به بازدید از موزه اسکندریه قلعه قایم به حیث و کتابخانه اسکندریه پرداختم.

توصیه: در سفر به اسکندریه از ساحل زیبا و موج خروشان اون لذت ببرید و از غذاهای دریایی خوشمزه محلی هم غافل نشد.

سفر به لوقسور

لوقسور با معبد karnak و معبد luxor یکی از مکان های مهم تاریخ مصر هست. این معابد بزرگ و با شکوه با ستون های عظیم و مجسمه های زیبا نمایش دهنده قدرت و ثروت فرعون ها هستن.

توصیه: برای بازدید از معابد لوقسور حداقل یک روز وقت بگذارید و از تور راهنما استفاده کنید تا بتونید از تاریخ و فرهنگ این معابد بیشتر آگاه بشید.

شروع یک عشق جدید

سفر من به مصر پر از لحظات فراموش نشدنی و تجربیات جدید بود. مصر کشوری با تاریخی کهن و فرهنگی غنی من رو به خودش جذب کرد. احساس می کنم عاشق مصر شدم و مطمئنم به زودی باز به اونجا برمی گردم تا از زیبایی و اسرار این کشور با احساس بیشتر لذت ببرم.

پرسش و پاسخ

1. هزینه سفر به مصر چقدر هست؟

هزینه سفر به مصر به عوامل متعددی مثل نوع هتل زمان سفر نوع پرواز و نحوه گشت و گذار بستگی دارد. اما با برنامه ریزی مناسب و استفاده از تور های گردشگری می تونید سفر به مصر رو با هزینه مناسب انجام بدید.

2. بهترین زمان برای سفر به مصر چه زمانی هست؟

بهترین زمان برای سفر به مصر فصل پاییز و بهار هست که هوا مناسب و خنک است. در فصل تابستان هوا خیلی گرم و مرطوب هست.

3. چه نوع لباس برای سفر به مصر لازمه؟

برای سفر به مصر لباس های نرم و راحتی که با آب و هوای گرم مصر مناسب باشن لازمه. همچنین به خاطر وجود مکان های قدیمی و مذهبی در مصر لباس های مناسب و پوشیده انتخاب کنید.

نتیجه گیری

سفر به مصر سفر به تاریخ و فرهنگ است. از اهرام بزرگ تا موزه های اسرارآمیز هر چیزی در این کشور با تاریخی کهن و فرهنگی غنی شما رو به تعجب و حیرت وا می گذارد. اگر به تاریخ و فرهنگ علاقه دارید سفر به مصر رو به شما پیشنهاد می کنم.

دکمه بازگشت به بالا