آبشار لاتون

بهشت گمشده در دل جنگل

همیشه به دنبال بهشت گمشده ای بودم جایی که صدای آب موسیقی طبیعت باشه و نسیم خنک گونه ها رو نوازش کنه. یه جایی که از شلوغی شهر و دود و غبار دور باشه و بتونم طعم واقعی آرامش رو بچشم. تا اینکه یه روز با عکس های یه آبشار خیره کننده در دل جنگل های گیلان روبرو شدم. اسمش رو شنیده بودم آبشار لاتون. از اون لحظه به بعد تصمیم گرفتم به این بهشت گمشده سفر کنم.

یه روز صبح با یه کوله پشتی پر از هیجان و با یه لبخند بزرگ راهی روستای لاتون در شهرستان آستارا شدم. جاده آستارا تا روستای لاتون پر از زیبایی بود. جنگل های انبوه کوه های سر به فلک کشیده باغات سرسبز و مزارع در حال برداشت چای** منظره ای فوق العاده ایجاد کرده بود. هوای خنک و طراوت جنگل خستگی راه رو به کلی از بین می برد.

بهشت در ارتفاعات

وقتی به روستای لاتون رسیدم حس آرامش مثل موجی بر من غالب شد. خانه های چوبی با سقف های شیروانی و کوچه های باریک و کج و کوله من رو به گذشته می بردند. از اهالی روستا در مورد آبشار پرسیدم و اونها با لبخندی محبت آمیز راه رو به من نشون دادند.

راه آبشار لاتون از میان جنگل و از کنار رودخانه می گذره. هر قدم که میذاشتم صدای آبشار با صدای جنگل و رودخانه درهم می آمیخت و یه موسیقی طبیعی رو به وجود می آورد. با هر قدم به آبشار نزدیک تر می شدم ارتفاع اون بیشتر و صدای اون هم بلندتر می شد. انگار طبیعت با قدرت تمام در حال اجرای یه کنسرت باشکوه بود.

جلوه ای از قدرت طبیعت

وقتی به پای آبشار لاتون رسیدم از جلال و شکوه اون بهت زده شدم. آبشار از ارتفاع ۱۰۵ متر با قدرتی فوق العاده به پایین می ریخت. به نظرم هیچ کلمه ای نمی تونه زیبایی و قدرت این آبشار رو توصیف کنه. آبشار لاتون مثل یه تخته سنگ بزرگ با ریزشگاه زیبا و با آب خروشان و فراوان به زمین می خوره.

آبشار لاتون از شش پله تشکیل شده. در بین این پله ها حوضچه هایی وجود داره که آب از اونها به پایین می ریزه. هر پله و حوضچه یه منظره و یه زیبایی خاص داره. می تونید در این حوضچه ها شنا کنید اما فراموش نکنید که آب سرد و عمق برخی از این حوضچه ها زیاده.

حس آرامش و عظمت

در کنار آبشار با طبیعت یکی شدم. صدای آب و جنگل احساس آرامش و عظمت رو در من برانگیخت. در هوای خنک جنگل از زیبایی آبشار و طبیعت اطرافش لذت بردم و یه لحظه فراموش کردم که در دنیای شلوغ و پر از استرس زندگی می کنم.

یه نکاتی رو هم به تون می گم که برای سفر به آبشار لاتون به تون کمک می کنه :

  • بهترین زمان برای سفر به آبشار لاتون فصل بهار و تابستان هست.
  • لباس مناسب برای پیاده روی و شنا به همراه داشته باشید.
  • کفش مناسب برای پیاده روی در مسیر آبشار ضروری هست.
  • غذای خودتون رو به همراه داشته باشید.
  • آب کافی همراه داشته باشید.
  • دوربین فراموش نشه!
  • مراقب محیط زیست باشید و زباله رو در جای خود رها نکنید.

تجربه ای فراموش نشدنی

سفر به آبشار لاتون تجربه ای فراموش نشدنی بود. من در این سفر قدرت و زیبایی طبیعت رو بیشتر از قبل درک کردم. اگر شما هم دنبال یه سفر به یک مقصد طبیعی و فراموش نشدنی هستید آبشار لاتون انتخاب ایده آلی برای شما هست.

سوالات و پاسخ ها

1. چگونه به آبشار لاتون برسیم؟

برای رسیدن به آبشار لاتون ابتدا باید به شهر آستارا در استان گیلان بروید. از آستارا حدود ۲۰ کیلومتر تا روستای لاتون راه هست. می تونید با ماشین شخصی یا اتوبوس به روستای لاتون برسید. در روستای لاتون راه آبشار رو به شما نشون می دن.

2. آیا برای رسیدن به آبشار لاتون نیاز به پیاده روی هست؟

بله برای رسیدن به آبشار لاتون باید حدود ۱ کیلومتر پیاده روی کنید. مسیر پیاده روی از جنگل و از کنار رودخانه می گذره. مسیر زیبا و ساده هست و برای همه مناسب هست.

3. در کنار آبشار لاتون چه امکاناتی وجود داره؟

در کنار آبشار لاتون امکاناتی مثل رستوران و دکه برای تهیه نوشیدنی و غذا وجود داره. همچنین می تونید در حوضچه های پایین آبشار شنا کنید.

دکمه بازگشت به بالا