فرودگاه تبریز

پرواز به تبریز: سفری به دل تاریخ و طبیعت

همیشه آرزو داشتم که به تبریز شهر اولین ها سفر کنم. شهری با قدمتی طولانی و تاریخی غنی که در کنار زیبایی های طبیعی مرا به سوی خود می کشاند.

سفر من از فرودگاه تبریز آغاز شد. از لحظه ای که هواپیما بر فراز کوه های سر به فلک کشیده و سرسبز آذربایجان نشست حس هیجان در من موج می زد. فرودگاه تبریز به رغم اینکه در گذشته چندان مدرن نبود اکنون فضایی دلباز و راحت را برای مسافران فراهم کرده است.

همینطور که از در ورودی فرودگاه عبور می کردم بوی خوش نان تازه و عطر چای معطر در هوا پیچیده بود. محل دریافت بار منظم و سریع بود و نیازی به انتظار طولانی نبود.

گشت و گذار در تبریز

اولین مقصد من بازار تبریز بود. این بازار عظیم که یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده دنیا به حساب می آید مرا به دنیای رنگارنگ پارچه ها ادویه های خوشبو و صنایع دستی منحصر به فرد برد. صدای گرم و صمیمی فروشندگان مذاکرات و شور بازار تجربه ای فراموش نشدنی را برای من به ارمغان آورد.

از بازار به میدان شهرداری رفتم. این میدان که در قلب شهر واقع شده با آبنماهای زیبا و مجسمه های مذهل و هم چنین ساختمان های سنتی و مدرن اطراف آن یک نمونه زیبا از تلفیق تاریخ و معماری مدرن است.

کشف زیبایی های تاریخی تبریز

یکی از جذاب ترین اماکن تاریخی تبریز که از دست دادن آن حیف است مسجد کبود است. این مسجد با کاشی کاری های فوق العاده زیبا و معماری بسیار منحصر به فرد خود موقعیتی منحصر به فرد را در بین مساجد ایران کسب کرده است. کاشی کاری ها با رنگ های آبی و فیروزه ای و طلا آراسته شده است و نمونه ای بسیار زیبا از هنر اسلامی را به نمایش می گذارد.

تجربه طعم های تبریز

در تبریز به هیچ وجه طعم لذیذ کباب های تبریزی را فراموش نکنید. من در یکی از رستوران های سنتی شهر کباب تبریزی با نان لواش گرم و دوغ یخ خورده ام و از طعم بی نظیر آن لذت بردم. همچنین فراموش نکنید که در تبریز انواع شیرینی های سنتی با طعم های متنوع و خوشمزه نیز وجود دارد. شیرینی های تبریزی با استفاده از مواد اولیه طبیعی و با دست هنر مغازه دار های محلی تهیه می شود.

سفر به کوه های سرسبز

یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی تبریز کوه های آذربایجان است. من طی سفر خود به تبریز با یک ماشین کرایه ای به منطقه کوهستانی حوالی شهر رفتم و از طبیعت بکر و زیبا آن لذت بردم. کوه های آذربایجان منطقه ای عالی برای پیاده روی و کوهنوردی است و در تابستان نیز برای نفس کشیدن و فرار از گرمای شهر مناسب است.

نکاتی برای سفر به تبریز

  • برای خرید صنایع دستی با کیفیت بالا به بازار تبریز سر بزنید.
  • برای چشیدن طعم بهترین کباب های تبریزی به رستوران های سنتی تبریز سر بزنید.
  • برای سفر به منطقه کوهستانی تبریز در تابستان لباس مناسب با خود ببرید.
  • در فصل گردشگری به خصوص در تابستان هتل ها و مهمانخانه های تبریز شلوغ است پس از قبل هتل خود را رزرو کنید.

نتیجه گیری

سفر من به تبریز تجربه ای فراموش نشدنی بود. شهر تبریز با تاریخ غنی و طبیعت زیبا و مردم مهربان خود من را شیفته خود کرد. اگر به دنبال یک سفر پر ماجرا و فراموش نشدنی هستید حتما یک سفر به تبریز را در برنامه سفر های خود قرار دهید.

پرسش و پاسخ

1. بهترین زمان سفر به تبریز کدام است؟

بهترین زمان سفر به تبریز فصل بهار و پاییز است. در این فصول هوا مطبوع و برای گشت و گذار در شهر مناسب است.

2. چگونه می توان به تبریز سفر کرد؟

برای سفر به تبریز می توان از طریق هوایی و زمینی سفر کرد. فرودگاه تبریز به اکثر شهر های ایران پرواز دارد و نیز می توانید از طریق اتوبان قزوین – تبریز به تبریز سفر کنید.

3. چه جاذبه های تاریخی دیگری در تبریز وجود دارد؟

در تبریز جاذبه های تاریخی زیادی وجود دارد که می توان به خانه های تاریخی مثل خانه های باغچه باغ و خانه حاج مشتاق اشاره کرد. همچنین کلیسای مریم مقدس و قلعه بابک از دیگر جاذبه های تاریخی تبریز هستند.

دکمه بازگشت به بالا