تور قشم

تور قشم: سفری به جزیره رنگارنگ

هر وقت خسته میشم از زندگی روزمره و دلم یه سفر هیجان انگیز می خواد یاد قشم می افتم. اون جزیره رویایی که یه دنیای جذاب از تاریخ فرهنگ طبیعت و خرید رو کنار هم جمع کرده. چند هفته پیش با یه گروه دوستانه تصمیم گرفتیم برای یه سفر کوتاه به قشم بریم و حسابی خودمون رو به یه تعطیلات بی نظیر مهمان کنیم.

سفری به یاد ماندنی با پرواز به قشم

با پرواز صبحگاهی به قشم رسیدیم و هوای گرم و مرطوب جزیره به استقبالمون اومد. فرودگاه قشم مثل یه دروازه به یه دنیای دیگه بود دنیایی از رنگارنگی و هیجان که یه حس غریب و توام با خوشحالی رو تو وجودمون ایجاد کرد.

اولین ایستگاه: بازار سنتی قشم بود جایی که با انبوهی از سوغاتی ها و عطر ادویه ها استقبال میشد. معماری بازار سنتی قشم با گنبدهای بلندش یه حس نوستالژیک رو بهمون القا کرد. از یه طرف صدای شلوغی و چانه زدن کسبه و از طرف دیگه بوی خوش هل و دارچین و زنجبیل ما رو به دنیای دیگه ای می برد.

سفر به سمت ساحل: عصر هم به ساحل زیبای "خلیج فارس" رفتیم. آفتاب در حال غروب بود و رنگ آسمان رو به رنگ طلایی در آورده بود. ما با پا برهنه روی شن ها قدم می زدیم و صدای موج ها رو گوش می دادیم. ساحل قشم یه حس آرامش و نشاط خاصی رو به مون می داد.

مغازه ها و رستوران ها

عصر بعد از غروب خورشید به سراغ مغازه های شلوغ قشم رفتیم. این مغازه ها همه جور چیزی رو دارن از لباس و کفش تا ادویه و طلا. از همه جذاب تر برای من مغازه های فروش جواهرات و سنگ های قیمتی بود. از شکل ها و رنگ های زیبا و منحصر به فرد اونها هیچ وقت خسته نمیشم.

عطر غذا در بازار : بعد از یه گردش دلچسب در بازار رفتم برای ناهار به یه رستوران محلی که همیشه برای طعم عالی و قیمت مناسب ازش یاد می کنم. من یه کباب با برنج سفید و ماست سفید سفارش دادم. طعم عالی کباب همراه با چاشنی های خوشمزه و رایحه خوش ادویه جات هوس کرد که یه بار دیگه همین غذا رو بپزم!

سفر به دلفینarium

یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی قشم دلفینarium هست. این مرکز به شما فرصتی میدهد تا از نزدیک شاهد حركات و بازی های دلفین ها باشید. در این مكان نمایش های هیجان انگیز هم توسط دلفین ها و هم توسط مربیان آنها انجام میشود. برای تماشای این نمایش ها باید از قبل بلیط خود را رزرو کنید.

غار خربس

یه روز هم به غار خربس رفتیم. این غار یه آثار تاریخ یه عصر خیلی قدیمیه و تاریخ ش به هزاران سال قبل برمی گردد. در داخل غار خیلی خنک و رطوبت هوا زیاد بود. معماری زیبا و منحصر به فرد غار با ستون های بلند و قوس های زیبا حس حیرت و تعجب رو در مون ایجاد کرد.

جزیره هنگام

یه روز هم به جزیره هنگام رفتیم که با قایق فقط 20 دقیقه راه بود. ساحل این جزیره واقعا زیبا و آرامش بخش بود. اونجا دلفین ها رو از نزدیک دیدیم که در آب آبی خلیج فارس بازی می کردند.

خرید سوغات

قبل از برگشتن به تهران رفتم برای خرید یه سری سوغات از قشم. این جزیره انواع و اقسام سوغاتی رو دارن از لباس و کفش تا ادویه و حلوای سنتی. من برای خانواده و دوستان هم کمی ادویه و پسته و خرما خریدم.

توصیه ها و نکات

  • قشم یه جزیره گرم و مرطوب هست و بهتر هست که برای سفر به اونجا لباس های سبک و نخی با خود تون ببرید.
  • خوراکی های محلی قشم مثل ماهی و میگو و ادویه جات خیلی خوشمزه هستند. حتماً از این خوراکی ها در سفر تون بهره مند شید.
  • از مناطق توریستی و مهم قشم مثل بازار سنتی غار خربس دلفینarium جزیره هنگام و ساحل زیبا ی قشم حتماً دیدین کنید.
  • قشم یه جزیره ایمن و امن هست اما باز هم احتیاط ضروری هست.
  • برای سفری بی دغدغه حتماً از قبل بلیط پرواز و هتل تون رو رزرو کنید.

نتیجه گیری

سفر من به قشم واقعا یه سفر فراموش نشدنی بود. طبیعت زیبا تاریخ و فرهنگ غنی و مردم مهربان قشم همه و همه من رو مجذوب خود کرد. مطمئنم که یه بار دیگه هم به این جزیره زیبا سفر خواهم کرد.

پرسش و پاسخ

1. آیا در قشم امکانات رفاهی وجود دارد؟

بله در قشم هتل های لوکس رستوران های خوب و مراکز خرید فراوان وجود دارد.

2. بهترین زمان برای سفر به قشم چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به قشم فصل پاییز و بهار هست. در این فصل ها هوا مناسب برای گردش و فعالیت هست.

3. قیمت تور قشم چقدر هست؟

قیمت تور قشم بسته به نوع تور هتل و مدت زمان سفر متفاوت هست.

دکمه بازگشت به بالا