ایفون۱۴ پرومکس

ایفون 14 پرومکس: غول تکنولوژی اپل با دوربین های قدرتمند و نمایشگر خیره کننده

ایفون 14 پرومکس جدیدترین پرچمدار اپل به بازار آمد و خیلی زود به یکی از پرفروش ترین گوشی های هوشمند جهان تبدیل شد. این گوشی با ویژگی های جدید و بهینه سازی هایی در زمینه نمایشگر دوربین پردازنده و طراحی تجارب جدیدی را برای کاربران به ارمغان آورده است. در این مقاله به بررسی مشخصات فنی و ویژگی های برجسته این گوشی قدرتمند می پردازیم.

طراحی و نمایشگر

ایفون 14 پرومکس از نظر طراحی شباهت های زیادی به نسل قبلی خود (ایفون 13 پرومکس) دارد. اما اپل در این نسل از ماده جدیدی برای ساخت فریم گوشی استفاده کرده است که استحکام و مقاومت آن را بیشتر کرده است. در قسمت جلو گوشی و در بالای صفحه نمایش یک بریدگی کوچک وجود دارد که خانه دوربین سلفی و سیستم تشخیص چهره Face ID است.

نمایشگر Super Retina XDR

اپل در ایفون 14 پرومکس از صفحه نمایش Super Retina XDR با اندازه 6.7 اینچ با وضوح 2796×1290 پیکسل استفاده کرده است. این نمایشگر با وضوح بالا رنگ های واقعی و کنتراست عالی تصویری خیره کننده را به کاربر ارائه می دهد. از ویژگی های برجسته این نمایشگر می توان به نرخ تازه سازی 120 هرتز اشاره کرد که حرکات و انیمیشن ها را در گوشی بسیار روان و صاف نشان می دهد.

دوربین

اپل در ایفون 14 پرومکس بر روی دوربین این گوشی به طور ویژه تمرکز کرده است و به طور چشمگیری آن را بهبود بخشیده است. در پشت گوشی سه دوربین 48 مگاپیکسلی (دوربین عادی دوربین عریض و دوربین تله فوتو) قرار گرفته است.

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی در ایفون 14 پرومکس با حسگر جدید و لنز f/1.78 قابلیت عکاسی با کیفیت بالا و جزئیات بی نظیر را به کاربر ارائه می دهد. این دوربین می تواند با استفاده از فناوری Pixel Shift از 12 مگاپیکسل به 48 مگاپیکسل عکس برداری کند و عکس های با جزئیات بالا و کنتراست عالی را در شرایط نوری مختلف ثبت کند.

دوربین تله فوتو 3x

دوربین تله فوتو 3x در ایفون 14 پرومکس با حسگر 12 مگاپیکسلی و لنز f/2.8 قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر را به کاربر ارائه می دهد. با این دوربین می توان بدون از دست دادن کیفیت تصویر از موضوعات دور عکس گرفت.

پردازنده و حافظه

اپل در ایفون 14 پرومکس از جدیدترین پردازنده خود با نام Apple A16 Bionic استفاده کرده است. این پردازنده با معماری جدید و قدرت محاسباتی بالا عملکرد بی نظیری را در اجرای بازی ها برنامه ها و تاسک های سنگین ارائه می دهد.

حافظه RAM

ایفون 14 پرومکس با 6 گیگابایت حافظه RAM ارائه می شود و با این مقدار حافظه می توان به راحتی چند برنامه را همزمان اجرا کرد و بدون وقفه از گوشی خود استفاده کرد.

حافظه داخلی

ایفون 14 پرومکس در ظرفیت های 128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت و 1 ترابایت ارائه می شود. با انتخاب ظرفیت مناسب می توان فایل های خود را با آرامش ذهن در گوشی ذخیره کرد.

باتری و شارژ

ایفون 14 پرومکس از یک باتری با ظرفیت 4323 میلی آمپر ساعت استفاده می کند که می تواند با یک بار شارژ تا 29 ساعت زمان تماس و تا 22 ساعت پخش ویدئو ارائه کند. همچنین از شارژ سریع 20 واتی و شارژ بی سیم MagSafe 15 واتی نیز پشتیبانی می کند.

ویژگی های نرم افزاری

iOS 16

ایفون 14 پرومکس با آخرین نسخه سیستم عامل اپل با نام iOS 16 ارائه می شود. iOS 16 ویژگی های جدیدی مانند صفحه نمایش قفل جدید قابلیت personalize گوشی برنامه های جدید و بهبود در برنامه های قبلی را به کاربر ارائه می دهد.

مقایسه با ایفون 13 پرومکس

جدول زیر مقایسه بین مشخصات فنی ایفون 14 پرومکس و ایفون 13 پرومکس را نشان می دهد:

ویژگی ایفون 14 پرومکس ایفون 13 پرومکس
پردازنده Apple A16 Bionic Apple A15 Bionic
حافظه RAM 6 گیگابایت 6 گیگابایت
دوربین اصلی 48 مگاپیکسل 12 مگاپیکسل
دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسل (3x) 12 مگاپیکسل (3x)
نمایشگر Super Retina XDR (120Hz) Super Retina XDR (120Hz)
باتری 4323 mAh 4352 mAh

نتیجه گیری

ایفون 14 پرومکس با طراحی جدید و ویژگی های پیشرفته در زمینه دوربین پردازنده نمایشگر و باتری یک گوشی مناسب برای کاربران حرفه ای و علاقه مندان به تکنولوژی است.

پرسش و پاسخ

1. آیا ایفون 14 پرومکس از شارژ بی سیم MagSafe پشتیبانی می کند؟

بله ایفون 14 پرومکس از شارژ بی سیم MagSafe 15 واتی پشتیبانی می کند.

2. آیا ایفون 14 پرومکس دارای دوربین سلفی جدید است؟

بله ایفون 14 پرومکس دارای دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با فناوری جدید برای فیلمبرداری با کیفیت بالاتر است.

3. آیا ایفون 14 پرومکس با شبکه 5G کار می کند؟

بله ایفون 14 پرومکس با شبکه 5G کار می کند و سرعت دانلود و آپلود بالاتری را ارائه می دهد.

دکمه بازگشت به بالا