معرفی کابینت پلی اورتان و مدل های جذاب اجرا شده

کابینت پلی اورتان با ظاهری مات نیمه براق و براق از مغری ام دی اف یا چوب طبیعی و با روکش رنگ پلی اورتان ساخته می‌شود. کابینت پلی اورتان در مدل و سبک‌های متنوع قابل اجرا است و باعث ایجاد آشپزخانه‌ای لوکس و تماشایی می‌شود. اگر در ذهن شما سوالی با عنوان کابینت پلی اورتان چیست وجود دارد ما در این مطلب به این سوال پاسخ می‌دهیم و برای آشنایی بیشتر شما مدل‌های متنوع این کابینت را شرح می‌دهیم. همراه ما باشید.

ساختار و مشخصات اصلی کابینت پلی اورتان چیست؟

کابینت‌های پلی اورتان از جمله محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین مدل‌های کابینت آشپزخانه هستند. مغزی کابینت پلی اورتان از ام دی اف یا چوب طبیعی است و برای روکش کابینت از چندین لایه رنگ پلی اورتان استفاده می‌شود که ظاهری جذاب و لوکس به کابینت‌ها می‌دهد. کابینت پلی اورتان قابل اجرا در همه سبک‌های دکوراسیون(مدرن کلاسیک و نئوکلاسیک) است و تنوع رنگی بالایی دارد. کابینت پلی اورتان را می‌توانید به شکل مات نیمه براق و براق سفارش دهید؛ البته کابینت پلی اورتان مات و نیمه براق طرفدارن بیشتری دارد. در ضمن ساختار رنگ پلی اورتان مورد استفاده در این کابینت‌ها به دو نوع برپایه آب و برپایه روغن تقسیم می‌شود.

مقایسه رنگ‌های پایه آب و پایه روغن در کابینت پلی اورتان

ساختار رنگ پلی اورتان ترکیبی از رزین و سخت‌کننده‌ها است. این ساختار به دلیل مقاومت بالا در برابر سایش خراش ضربه و رطوبت برای پوشش دهی کابینت‌ها و سطوح چوبی ایده‌آل است. این رنگ در دو نوع بر پایه آب و بر پایه روغن موجود است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند:

  • رنگ پلی اورتان بر پایه آب: این نوع رنگ بوی کمتری دارد و سریع‌تر خشک می‌شود. همچنین برای سلامتی بی‌خطر است و برای محیط زیست ضرری ندارد. با این حال مقاومت رطوبتی آن در مقایسه با نوع بر پایه روغن کمتر است.
  • رنگ پلی اورتان بر پایه روغن: این نوع رنگ مقاومت رطوبتی بسیار بالایی دارد و برای استفاده در مکان‌های مرطوب مانند شهرهای شمالی ایده‌آل است. همچنین پوشش دهی آن بیشتر است و ظاهری صاف و یکدست به کابینت‌ها می‌بخشد. با این حال بوی تندی دارد و به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارد.

درادامه برای آشنایی بیشتر با مدل‌های جذاب و تماشایی کابینت پلی اورتان آشنا می‌شویم.

انواع مدل‌های جذاب کابینت پلی اورتان بر اساس سبک طراحی

کابینت پلی اورتان در سبک‌های مختلف دکوراسیون و در رنگ‌های متنوعی طراحی و اجرا می‌شود. در ابتدا با انواع مدل‌های کابینت پلی اورتان براساس سبک طراحی دکوراسیونی آشنا می‌شویم.

1.    کابینت پلی اورتان کلاسیک

کابینت‌های پلی اورتان کلاسیک با کنده‌کاری‌های حجیم و لاکچری روی درب پاخور و یا ستون‌های کابینت ظاهری شیک و لوکس به آشپزخانه شما می‌بخشند. رنگ پلی اورتان به دلیل مقاومت بالا در برابر سایش خراش ضربه و رطوبت؛ طول عمر کابینت‌های مجلل کلاسیک را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

2.    کابینت پلی اورتان نئوکلاسیک

کابینت‌های پلی اورتان نئوکلاسیک با کنده‌کاری‌های ظریف ترکیبی از عناصر کلاسیک و مدرن را به نمایش می‌گذارند و ظاهری شیک و ساده به آشپزخانه شما می‌بخشند. کابینت پلی اورتان مات و نیمه براق بیشتر در سبک نئوکلاسیک اجرا می‌شود و طرفداران زیادی دارد.

3.    کابینت پلی اورتان مدرن

سبک مدرن در ساده‌ترین شکل ممکن اجرا می‌شود و ظاهری خلوت و بدون تجملات دارد. کابینت پلی اورتان در سبک مدرن طرفدارن کمی دارد اما افرادی هستند که به دنبال کابینت‌های ساده در عین حال لاکچری و با دوام هستند درنتیجه کابینت پلی اورتان برای این افراد بهترین گزینه است.

مدل‌های جذاب کابینت پلی اورتان بر اساس سبک طراحی می‌توانند به آشپزخانه شما جلوه‌ای منحصر به فرد بدهند. اما برای اینکه این جلوه با سلیقه شما هماهنگ باشد انتخاب رنگ‌بندی مناسب نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ادامه با انواع مدل‌های کابینت پلی اورتان براساس رنگ‌بندی‌های محبوب 2024 آشنا می‌شویم.

انواع مدل‌های کابینت پلی اورتان براساس رنگ بندی‌های محبوب 2024

طراحی‌های متنوع و خلاقانه بدنه و درب کابینت‌های پلی اورتان به شما این امکان را می‌دهند تا آشپزخانه‌ای زیبا و منحصر به فرد داشته باشید. برای داشتن انتخاب بهتر بیایید نگاهی به رنگ‌بندی‌های محبوب سال 2024 بیندازیم

1.    کابینت پلی اورتان آبی با جزیره سفید

رنگ آبی حس آرامش و وسعت را به فضا القا می‌کند و به همین دلیل استفاده از آن در کابینت‌ها می‌تواند آشپزخانه شما را بزرگ‌تر نشان دهد. رنگ سفید رنگی آرام و خنثی است که به راحتی با سایر رنگ‌ها و سبک‌ها ست می‌شود. استفاده از جزیره سفید در کنار کابینت‌های آبی فضایی جذاب و امروزی در آشپزخانه شما ایجاد می‌کند.

2.    ترکیب کابینت پلی اورتان سفید با قهوه‌ای چوب

شما می‌توانید کابینت‌های زمینی را به رنگ چوب قهوه‌ای و کابینت‌های دیواری را سفید انتخاب کنید تا گرما و صمیمیت را در آشپزخانه ایجاد کنید. همچنین می‌توانید جزیره آشپزخانه را چوبی و سایر کابینت‌ها را سفید انتخاب کنید. چوب طبیعی ماده‌ای باکیفیت و بادوام است که به کابینت‌ها طول عمر بالایی می‌بخشد و رنگ پلی اورتان از آن محافظت می‌کند و زیبایی‌اش را حفظ می‌کند.

3.    کابینت پلی اورتان مشکی و سفید

تضاد بین رنگ مشکی و سفید برای کابینت‌ها آشپزخانه شما را لاکچری و خاص نشان می‌دهد. رنگ مشکی کثیفی و لکه‌ها را به خوبی پنهان می‌کند و به همین دلیل برای کابینت‌های زمینی که بیشتر در معرض کثیفی هستند انتخاب مناسبی است. کابینت‌های مشکی نئوکلاسیک پلی اورتان مات همراه با دستگیره‌های طلایی آشپزخانه شما را لوکس می‌کند.

4.    کابینت پلی اورتان طوسی

کابینت‌های پلی اورتان طوسی ظاهری امروزی و لاکچری به آشپزخانه می‌دهند. ترکیب این رنگ با کابینت‌هایی که درب شیشه‌ای دارند باعث انعکاس نور و دلبازی آشپزخانه شما می‌شوند. کابینت‌های طوسی با چند درب شیشه‌ای این امکان را به شما می‌دهند تا ظروف دکوری خود را به نمایش بگذارید به این شکل آشپزخانه باشکوهی برای شما رقم می‌خورد.

5.    کابینت پلی اورتان بژ و خاکستری

ترکیب رنگ بژ و خاکستری برای کابینت پلی اورتان سبک مدرن و نئوکلاسیک مناسب است. ترکیب این ترکیب رنگ کابینت با صفحه کابینت و بین کابینتی سنگی نمای آشپزخانه شما را لاکچری و تماشایی می‌کند.

6.    کابینت پلی اورتان کرم قهوه‌ای

استفاده از رنگ قهوه‌ای برای کابینت پلی اورتان باعث ایجاد صمیمیت و گرما می‌شود. این ترکیب رنگ برای کابینت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک بسیار جذاب است. شما می‌توانید از رنگ کرم برای جزئیات کابینت‌های خود استفاده کنید.

شما می‌توانید براساس متراژ آشپزخانه و سلیقه شخصی خود از این ترکیب رنگ‌های جذاب برای کابینت پلی اورتان خود استفاده کنید.

جمع‌بندی

کابینت پلی اورتان با مغزی ام دی اف یا چوب طبیعی و روکش رنگ‌های متفاوت علاوه‌بر ایجاد ظاهری لاکچری و جذاب در آشپزخانه شما از مقاومت خوبی دربرابر رطوبت خط و خش برخوردار است. کابینت پلی اورتان را می‌توانید اغلب در سبک‌های محبوب کلاسیک نئوکلاسیک تهیه کنید و هر رنگی که دوست داشتید برای آن انتخاب کنید. کابینت‌های پلی اورتان با ظاهری مات نیمه براق و براق آشپزخانه شما را تماشایی می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا