برترین های کسب وکار ایرانیخدمات صنعتی

خرید لوله پلی اتیلن با بهترین قیمت در بازار اتیلن

لوله پلی اتیلن یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات صنعتی می باشد که مورد نیاز صد در صد صنعتکاران در هر نقطه از کره خاکی است. لوله پلی اتیلن به لوله هایی گفته می شود که از مواد پلی اتیلنی ساخته شده و جهت انتقال انواع سیالات بهداشتی، در کشاورزی مثل آبیاری ها و آبرسانی مورد استفاده قرار می گیرد.

ساختار لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن که به لوله های تحت فشار نیز شناخته می شوند، از اکسترود کردن پلی اتیلن گرید EX3 و بدون افزودنیها مثل گرانول و مواد درجه دو ساخته می شوند. مواد تشکیل دهنده پلی اتیلن پیوندهای ملوکولی ، اتم کربنی و دارای ساختار هیدروژنی می باشد که این مسئله سبب می شود در عین حال که ساختمانی سخت دارد از انعطاف بالایی نیز برخوردار هستند که سبب کاهش هزینه های نصب می گردند.  همین دلیل سبب شده است که در آبیاری ها کاربرد زیادی داشته باشد.

انواع گرید لوله پلی اتیلن

این ماده پلیمری که با نام اختصاری HDPE نام دارد دارای چگالی بالایی می باشد.مواد تشکیل دهنده این پلیمر با دیگر مواد پلیمری کاملا متفاوت می باشد.

وجود چنین موادی با دانسیته بالا درلوله پلی اتیلن است که سبب می شود زمانی که تحت فشار هستند عدم تغییر شکل ظاهرو مقاوم در برابر فشار های 4 تا 16 بار و در لوله های پلی اتیلن گازی تا 20 بار افزایش می یابد. این خصوصیت لوله های پلی اتیلن سبب شده است محبوبیت خاصی در صنعت پیدا کنند.

گرید PE63 : این نوع لوله های پلی اتیلنی به دلیل اینکه نسبت به دو گرید دیگر از ضخامت و وزن بالایی برخوردار هستند که همین امر سبب می شود هزینه تولید آنها بالا برود، از رده خارج شده و دیگر کارایی ندارند.

گرید : PE80 در این مورد تولید کنندگان آزمایش جدیدی انجام دادند و با دانسیته کمترلوله را تولید کردند. باید بدانیم که وجود دانسیته سبب می شود محصول بتواند فشار بیشتری را تحمل کند. با این عمل وزن و ضخامت کاهش می یابد و همچنین از لحاظ قیمت نسبت به گرید PE63  پایین تر می باشد. این گرید دارای استحکام 8 مگا پاسکال می باشد اما این نکته را باید خاطر نشان کنیم که این گرید نسبت به اشعه فرا بنفش مقاومت پایین تری دارد. وزن بالاتری نیز نسبت به گرید PE100 را نیز دارا می باشد.

گرید PE100 : از گرید از لوله های پلی اتیلن با استفاده از بهترین مواد اولیه تولید شده اند. این گرید استحکام 10 مگا پاسکال را دارا می باشد و وزن و ضخامتش نسبت به گرید PE80  کمتر می باشد به همین دلیل است که این گرید می تواند فشار کاری بیشتری را نسبت به دیگر گرید ها تحمل کند. در ضمن این گرید مقاومت در برابر اشعه فرابنفش بیشتری را دارد.

لوله پلی اتیلن یا لوله PVC

از طرفی دیگر لوله های پلی اتیلن بدلیل اینکه بصورت ذوبی به یکدیگر اتصال پیدا می کنند یعنی اتصالی همگن دارند. به همین سبب این یک مزیت خاص و منحصر بفرد نسبت به لوله های PVC می باشد. بطوریکه می توان گفت لوله های پلی اتیلن از لوله های PVC قدرت بیشتری دارند.

لوله های پلی اتیلن را می توان براساس جنس و مواد تشکیل دهنده آنها به سه گروه تقسیم کرد که در ذیل به آنها اشاره می کنیم.

ازعواملی که در تعیین قیمت لوله پلی اتیلن بسیار اهمیت دارد می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • گرید یا همان درجه استاندارد بودن لوله
  • نوع و میزان خلوص مواد تشکیل دهنده
  • تحمل میزان فشار لوله ها
  • میزان هزینه حمل و نقل

سایز لوله های پلی اتیلن

سایز لوله های پلی اتیلن بر اساس اینچ از 1.2 تا 25 اینچ می باشد و سایز این لوله ها براساس میلی متر از 20 تا 400 میلیمتر می باشد.

در خرید لوله های پلی اتیلن باید در نظر داشت نسبت  به فشار وارده بر لوله و نوع اتصالات لوله مناسب را باید انتخاب کرد. مثلا برای لوله با 10 بار تحمل فشار باید از اتصالات پلی اتیلنی با تحمل فشار به میزان 10 اتمسفر استفاده کرد.

انواع لوله های پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن آبرسانی : این لوله ها بیشتر در مصارف کشاورزی بکار برده می شوند و در شهرها و روستاها  به منظور انتقال آب شرب استفاده می شوند.

لوله پلی اتیلن فاضلابی : لوله پلی اتیلن فاضلابی در مناطق مختلف شهری و روستایی جهت انتقال پسماند های فاضلابی بکار گرفته می شوند که معمولا به صورت دو جداره می باشند. همچنین بیشتر از سایزهای  PE80 و PE100 استفاده می شود.

لوله پلی اتیلن گازی :  لوله پلی اتیلن گازی بیشتر در صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی بکار می روند. لوله های پلی اتیلن گازی معمولا در گرید های PE100 و PE80 ، با تحمل فشار 16 بوده و همچنین در سایز های 25، 63 ، 90، 110، 125، 160، 200و 225 میلیمتر تولید می شوند.

این امر بسیار مهم است که تمام لوله های پلی اتیلن گازی برحسب کاربرد حساسی که دارند باید مورد تایید شرکت ملی گاز و استانداردهای EN DIN قرار بگیرند.

لوله پلی اتیلن غلافی : لوله پلی اتیلنی از نوع غلافی که به کابلی نیز معروف می باشند بیشتر برای کابل ها و سیم های برق  در فشار 6 و 10 بار و در سایز های 20 تا 400 میلیمتر تولید می شوند. این لوله های پلی اتیلن غلافی که به لوله های غیر استاندارد نیز معروف می باشند و همچنین از باقی لوله ها ارزانتر هستند.

لوله پلی اتیلن فشار قوی : لوله پلی اتیلن فشار قوی یک لوله کشی بسیار رایج در سراسر جهان می باشد. این لوله بدلیل داشتن ترموپلاستیک که ماده ای با خواص بسیار متعادل می باشد، به ماده ای با گرید استاندارد نیز شناخته می شود. از ترموپلاستیک در ساخت لوله های فشار قوی استفاده و در لوله کشی های توزیع آب و توزیع محدود فشار کم و متوسط گاز نیز بکار برده می شود.

لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای : با توجه به کمبود آب در کشور جهت آبرسانی به مزارع کشاورزی باید بصورت قطره ای عمل کرد که موجب بالا رفتن بهره وری در سیستم آبرسانی می گردد. لوله های پلی اتیلن آبیاری قطره ای  در چند نوع می باشند بطور مثال لوله های قطره چکان دار ، لوله آبیاری دریپردار ، لوله آبیاری دریپردار PC ، لوله های آبیاری زیر سطحی می باشند.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا