آموزشبرترین های کسب وکار ایرانی

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟ این سوالی است که معمولا افراد در شروع آشنایی با وردپرس میپرسند در این مقاله به بررسی ظرفیت های طراحی سایت با وردپرس و همچنین فرصت های شغلی که با یادگیری وردپرس در سطوح مختلف برای شما بوجود میاید صحبت میکنیم تا در نهایت پاسخ روشنی هم به سوال وردپرس چیست و چه کاربردی دارد داشته باشید.

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر بخواهیم به زبان ساده وردپرس را تعریف کنیم میتوانیم اینطور بگوییم که وردپرس یک سیستم سایت ساز است که در عین سادگی امکانات فوق العاده ای برای داشتن یک سایت حرفه ای در اختیار ما قرار میدهد یکی از ویژگی های محبوب و منحصر به فرد وردپرس این است که شما میتوانید بدون نیاز به هیچگونه دانش کدنویسی، وبسایت خود را به شکل کاملا حرفه ای طراحی کنید.

این ویژگی ها باعث شده افراد زیادی به یادگیری وردپرس علاقمند شوند و خود را بعنوان یک طراح سایت به بازار کار معرفی کنند اما نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که وردپرس تنها به طراحی سایت بدون کدنویسی محدود نمیشود بلکه ظرفیت های فوق العاده دیگری نیز دارد که در ادامه به آن میپردازیم امیدوارم تا اینجا تا حدی متوجه شده باشید که وردپرس چیست و چه کاربردی دارد…

وردپرس چگونه کار میکند ؟

وردپرس چیست و چگونه کار می کند؟ حتما شنیده اید که به وردپرس سیستم مدیریت محتوا می گویند، این به چه معناست؟ به یک وب سایت فکر کنید… مثلا این سایت Websoft 3، این سایت از یک سری مطالب دیگر تشکیل شده است، درست است؟ منظور شما از محتوا چیست؟ دارای همان منوها در بالای صفحه، نوار لغزنده، لوگو، لیست مقالات، بخش نظرات و سایر عناصری که در وب سایت ما هستند، بخشی از محتوای سایت محسوب می شوند…

ما به عنوان مدیران سایت باید یک کنترل پنل برای مدیریت این محتوا داشته باشیم، یعنی چه چیزی را مدیریت کنیم؟ یعنی اگر بخواهیم یک منوی جدید به قسمت منو اضافه کنیم یا منوهای موجود را ویرایش یا حذف کنیم یا مثلاً لوگو را تغییر دهیم یا اسلایدر را ویرایش کنیم یا یک پست جدید در سایت منتشر کنیم یا چیزی شبیه به آن، می توانیم یک پنل برای انجام این کارها اکنون مهم ترین چیزی که باید بدانید این است که وردپرس به ما این امکان را می دهد که این کارها را انجام دهیم! با ادامه مقاله وردپرس چیست و چه کاربردی دارد همراه باشید

در واقع وردپرس دارای یک کنترل پنل است که از طریق آن می توانیم محتوای وب سایت خود را با توجه به همان توضیحاتی که به شما ارائه کرده ام مدیریت کنیم. امیدوارم درک کلی از نحوه کار وردپرس به دست آورده باشید و به این سوال که وردپرس چگونه کار می کند پاسخ داده باشید

وردپرس را از کجا دانلود کنیم؟

وردپرس را می توان به صورت رایگان از fa.wordpress.org/download دانلود کرد. وردپرس از زبان های مختلف از جمله فارسی نیز پشتیبانی می کند و نسخه فارسی وردپرس را می توانید به صورت رایگان از سایت wp-persian.com دانلود کنید. هم اکنون می توانید آخرین نسخه وردپرس را با مراجعه به یکی از سایت های ذکر شده به صورت رایگان دانلود کنید. همچنین ما در وردپرس باران لینک دانلود رایگان وردپرس فارسی و انگلیسی را در مقاله ای جداگانه برای دسترسی آسان شما کاربران عزیز قرار داده ایم. بنابراین آخرین نسخه وردپرس همیشه در مقاله ذکر شده موجود است. حالا که متوجه شدید وردپرس چیست و چه کاربردی دارد بریم سراغ قالب ها…

قالب وردپرس چیست؟

ممکن است برای شما هم این سوال پیش بیاید که سایت ما با وردپرس چگونه خواهد بود. همانطور که در بالا گفتم وردپرس به دلیل محبوبیت و رشد قابل توجه توسعه در دنیا و البته متن باز بودن، کل قالب را به قالب تبدیل کرده است. در واقع، هر نوع وب سایتی که طراحی می کنیم، اعم از فروشگاهی، شخصی، شرکتی، خبری، سازمانی و غیره، قالب های آماده و رایگان و غیر رایگانی برای آن وجود دارد که می توانیم ظاهر و ظاهر خود را انتخاب و سفارشی کنیم. وب سایت مطابق این الگو بیایید شروع کنیم ادامه مقاله وردپرس در وبسافت3 چیست؟

اگر می خواهید وب سایت خود را با هر یک از قالب های رایگان وردپرس راه اندازی کنید، می توانید وارد مخزن قالب وردپرس شوید که 9000 پوسته (قالب های وردپرس) ثبت شده است و می توانید آن ها را به صورت کاملا رایگان دانلود و استفاده کنید. همچنین می توانید به مخزن قالب وردپرس در داشبورد وردپرس، منوی نمایشگر و زیر منوی تم ها متصل شوید و قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید. البته استفاده از قالب های رایگان را بیشتر برای آموزش، تست و یادگیری توصیه می کنم و اگر قصد راه اندازی یک وب سایت حرفه ای با امکانات عالی را دارید پیشنهاد می کنم از قالب های پولی که در ادامه خدمت شما معرفی خواهم کرد استفاده کنید.

افزونه وردپرس چیست؟

شاید از خود بپرسید که سایت وردپرس من چه ویژگی هایی خواهد داشت؟ چگونه می توانم ویژگی های مختلف را به سایت وردپرس خود اضافه کنم و آیا اصلاً وردپرس قابل توسعه است؟ پاسخ به این سوالات مشابه بحث انتخاب قالب است، همانطور که گفته شد با توجه به متن باز بودن و همچنین گسترش و محبوبیت قابل توجه وردپرس در سراسر جهان، هر ویژگی که مورد نیاز کاربران وردپرس است، برنامه نویسان در سراسر جهان جهان در میان آنها ویژگی ها به صورت پلاگین طراحی شده اند و ما به راحتی می توانیم با نصب این افزونه در وردپرس این قابلیت ویژه را به سایت وردپرس خود اضافه کنیم. حالا می توانید ببینید وردپرس چیست و چه کاربردی دارد.

به عنوان مثال می خواهیم امکان عضویت ایمیل یا پیامک خبرنامه را به وب سایت خود اضافه کنیم، فقط کافیست با یک کلیک افزونه را نصب کنیم تا در وب سایت خود یا هر امکانات دیگری که می خواهیم امکان پذیر شود، فرقی نمی کند. علاوه بر این، دوستان افزونه های وردپرس تا 90 درصد مواقع رایگان هستند، اما از کجا باید افزونه ها را تهیه کرد؟

در ادامه مقاله وردپرس چیست و چه کاربردی دارد به شما بگویم که برای تهیه افزونه وردپرس نیز می توانید به مخزن افزونه های وردپرس مراجعه کنید. تا کنون +60 هزار افزونه برای وردپرس در مخزن افزونه های وردپرس ثبت شده است که به راحتی می توانید افزونه مورد نظر خود را جستجو کرده و آن را پیدا کنید. آن را به صورت رایگان در وردپرس خود دانلود و نصب کنید.

علاوه بر مخزن اصلی افزونه های وردپرس که می توانید افزونه (افزونه) مورد نظر خود را به صورت رایگان دانلود و استفاده کنید، بازارهای دیگری نیز برای خرید افزونه های پولی وجود دارد که یکی از معروف ترین آنها در ایران سایت جکت است که برای خرید قالب های وردپرس در بالا آمده است. همچنین معرفی کردیم اگر افزونه مورد نظر خود را از مخزن اصلی افزونه های وردپرس به صورت رایگان پیدا نکردید، می توانید از این مارکت ها استفاده کنید و با خرید افزونه وردپرس امکانات مورد نظر خود را به وب سایت خود اضافه کنید.

توجه: افزونه هایی که در مخزن افزونه های وردپرس قرار دارند از نظر امنیت کاملا ایمن هستند زیرا توسط کارشناسان وردپرس کاملا بررسی شده و در صورت تایید در مخزن ثبت می شوند پس سعی کنید افزونه های مورد نیاز خود را از مخزن اصلی وردپرس دانلود کنید. تا حد امکان. انشاالله هیچ مشکل امنیتی برای وب سایت شما پیش نیاید.

دیگر ویژگی های وردپرس

پاسخ به اینکه وردپرس چیست و چه کاربردی دارد  ممکن است به طور کلی سخت باشد. زیرا امکانات بی شمار وردپرس این سیستم مدیریت محتوا را به یک سیستم همه کاره برای راه اندازی وب سایت تبدیل کرده است. در ادامه تنها به برخی از این ویژگی های بی شمار می پردازیم.

  • وردپرس برای راه اندازی و ساخت یک سایت در چند دقیقه طراحی شده است.
  • با کمک وردپرس سایت شما خیلی سریع راه اندازی می شود.
  • این سیستم مدیریت محتوا یا CMS یک سایت ساز رایگان است.
  • وردپرس را می توان به راحتی روی هاست نصب کرد
  • امکان نصب وردپرس در پوشه های هاست وجود دارد و نصب آن در روت هاست اجباری نیست.
  • امکان نصب چند وردپرس روی هاست وجود دارد و محدودیتی برای این کار وجود ندارد
  • امکان فشرده سازی مطالب در وردپرس به راحتی با سیستم gzip فراهم شده است.
  • امکان طراحی و ساخت قالب وردپرس برای توسعه دهندگان وجود دارد تا به دلخواه قالب وردپرس سایت خود را طراحی و شخصی سازی کنند.
  • یک سیستم جستجوی داخلی در وردپرس تعبیه شده است که جستجوی محتوا را بسیار ساده می کند
  • وردپرس به صورت پیش فرض امکان ثبت نام و مدیریت کاربران در سطوح دسترسی مختلف را فراهم کرده است
  • امکان نصب افزونه های وردپرس طراحی شده توسط دیگران برای افزایش امکانات زیاد وردپرس وجود دارد
  • در بخشی از سایت وردپرس افزونه های زیادی به صورت رایگان برای افزایش امکانات وردپرس برای دانلود قرار داده شده است
  • بسیاری از تم های رایگان وردپرس نیز توسط طراحان سراسر جهان در مخزن وردپرس برای دانلود رایگان جمع آوری شده است
  • و بسیاری امکانات دیگر…

 زبان برنامه نویسی وردپرس چیست؟

همانطور که گفته شد، هسته وردپرس به زبان PHP نوشته شده است. پایگاه داده MySQL نیز برای ذخیره اطلاعات در وردپرس استفاده می شود. هنگام شروع کار با وردپرس، بسیاری از کاربران می پرسند زبان وردپرس چیست؟ باید بگوییم که برای ایجاد وب سایت با وردپرس نیازی به دانش برنامه نویسی نخواهید داشت. وردپرس رویای ایجاد یک وب سایت را در 5 دقیقه بدون نیاز به کدنویسی محقق می کند. گفته می شود زبان وردپرس PHP است و برای توسعه دهندگان منبع باز است. یعنی اگر دانش زبان PHP دارید، می توانید با استفاده از اسناد وردپرس تغییراتی در آن ایجاد کنید. با توسعه افزونه های وردپرس می توان امکانات وردپرس را نیز افزایش داد. افزونه های متعدد وردپرس نیز توسط توسعه دهندگان مختلف ارائه شده است.

منبع : وبسافت3

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا