آموزشبرترین های کسب وکار ایرانی

نمونه سوال زیست دهم نوبت اول با جواب 1400

نمونه سوالات زیست شناسی دهم نوبت اول به همراه پاسخنامه

در این پست از سری دسته بندی سوالات امتحانی و بودجه بندی زیست کنکور، طبق درخواست مکرر کاربران تصمیم گرفتیم نمونه سوالات زیست شناسی پایه دهم را منتشر کنیم که به آمادگی بیشتر شما دانش آموزان در امتحانات نوبت اول کمک می کند. این نمونه سوالات بهترین تمرین برای شما خواهد بود که خود را بسنجید و برای امتحانات بهتر آماده شوید. همچنین ما در کنار این فایل برای شما کاربران گرامی جزوه های آموزشی نمونه سوال زیست دهم نوبت دوم و سوالات امتحان نهایی فیزیک رشته تجربی را تهیه کرده ایم که می توانید از این جزوه آموزشی زیست شناسی دهم استفاده کرده و برای امتحان خود را بهتر آماده کرده و نمره ی قابل قبولی را کسب کنید.

همانطور که می دانید امتحانات نوبت اول از نصف کتاب خواهد بود و دانش آموزان باید بر تمامی مباحث این کتاب مسلط باشند تا بتوانند در امتحان نوبت اول زیست شناسی دهم موفق شوند. ما نیز در وبسایت نمره بار برای شما کاربران گرامی یک منبع خوب همیشگی از سوالات امتحانی و جزوات آموزشی ایجاد کرده ایم که هر چه به ایام امتحانات نزدیک تر می شویم توانسته باشیم نیاز شما را در این امر مهیا کنیم. سرفصل های امتحان نوبت اول زیست شناسی پایه دهم عبارت است از :

  • فصل اول: زیست شناسی، دیروز، امروز و فردا
  • فصل دوم: گوارش و جذب مواد
  • فصل سوم: تبادلات گازی
  • فصل چهارم: گردش مواد در بدن

بارم بندی زیست شناسی دهم (نوبت اول) :

نام فصل بارم بندی نوبت اول
فصل اول – زیست شناسی، دیروز، امروز و فردا 4 نمره
فصل دوم – گوارش و جذب مواد 5 نمره
فصل سوم – تبادلات گازی 4 نمره
فصل چهارم – گردش مواد در بدن 4 نمره
فعالیت ها 3 نمره
مجموع 20 نمره

بیران محترم توجه داشته باشند که بارم بندی سوالات نوبت اول زیست شناسی دهم بصورت بالا می باشد و باید چارچوب سوالات و بارم بندی استاندارد بوده و منطبق با بارم بندی مذکور باشد. دانش آموزان توجه داشته باشند که بارم بندی فصل ها بصورت بالا می باشد و با توجه به بارم بندی باید بر روی همه ی فصل ها متمرکز شوید چرا که همه ی فصل ها از اهمیت یکسانی برخوردار هستند و بر روی نمره ی شما تاثیر گذار خواهد بود علاوه بر آن بر روی فعالیت ها ی کتاب نیز متمرکز شید چرا که 3 نمره به خود اختصاص داده است.

حتما نمونه سوالاتی که در انتها منتشر شده است را دریافت کرده و ابتدا آن را با دانش فعلی خودتان پاسخ دهید و سپس از پاسخنامه استفاده کنید تا بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را تشخیص داده و بر روی نقاط ضعف خود متمرکز شوید. لینک دانلود سوالات بصورت PDF در سایت قرار گرفته است و می توانید دریافت کنید.

دانلود نمونه سوالات امتحان زیست شناسی 1 پایه دهم رشته تجربی نوبت اول ( دی 1401 )

همراه برای دانش آموزان و حتی والدین آن ها نگران کننده بوده است . دلیل این نگرانی و اضطراب این است که دانش آموزان برای اولین بار با  نیمی از کتاب مواجه می شوند و آشنایی قبلی از نوع سوالات این درس و میزان سختی آن ها ندارند.

با توجه به این موضوع بهتر است برای رفع این اضطراب و نگرانی ، دانش آموزانمی توانند سال های قبل را مطالعه نمایند تا با نوع  و راه حل های آن ها بهتر آشنا شوند. به همین دلیل در این قسمت چند سری از برای دانلود رایگان دانش آموزان قرار گرفته است.

چند سری از سوالات عنوان شده در  عبارتند از :

آنزیم های بزاق را نام برده و کارهای هر کدام را بنویسید.

سیاهرگ باب کبدی چگونه ایجاد میشود؟

دو کار حنجره را نام ببرید

مهندسی ژنتیک را تعریف کنید.

ریفلاکس چیست؟

در صورتی که مایل به دریافت بیشتری باشید می توانید به مقاله قرار گرفته شده در انتهای این قسمت مراجعه نمایید .

دانلود نمونه سوالات امتحان زیست شناسی 1 پایه دهم رشته تجربی نوبت دوم ( خرداد )

 یا با توجه به این که محسوب شده و تمامی مطالب کتاب های درسی را شامل می شود ، علاوه بر اهمیت بسیار بالایی که دارند باعث نگرانی و استرس دانش آموزان نیز می شوند.

با توجه به این کهتمام مباحث آموزش داده شده در این کتاب درسی را شامل می شود ، لذا نیاز به مطالعه بیشتر و متنوع تری نیز دارد ، بنابراین برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با نوع و رفع نگرانی والدین و دانش آموزان از بابت تنوع  این درس ، در این قسمت چند سری از قرار گرفته است.

چند سری از سوالات عنوان شده در  عبارتند از :

نوع بافت یا بافت های هر یک از موارد زیر را مشخص کنید.

با توجه به شکل مقابل درستی یا نادرستی عبارات زیر را مشخص کنید؟

وظیفه ی غشای پایه ی مویرگ کالفک چیست؟

دونیروي مؤثر در تبادل مواد بین مویرگ و مایع میان بافتی را نام ببرید.

دومورد از عواض دیابت بیمزه را بنویسید .

به چه روشی کیلومیکرون ها وارد مایع بین یاخته ای می شوند؟

عمل تعریق در گیاه نشانه چیست؟

در صورت نیاز به دریافت و مطالعه بیشتر می توانید به مقاله مربوطه در این بخش مراجعه فرمایید .

دانلود کتاب درس زیست شناسی 1 دهم رشته تجربی

برای یادگیری بهتر مطالببهتر است بیشتر مواقع این درس را به همراه داشته باشید تا در صورت ایجاد سوال و یا هر گونه اشکال در یادگیری ، به کتاب درسی آن مراجعه کرده و ایرادات خود را برطرف سازید.

اما در بسیاری از مواقع نمی توان کتاب درسی را همراه خود داشت و یا به راحتی به آن دسترسی پیدا کرد . راه حل در نظر گرفته شده برای این مشکل ارائه نسخه الکترونیکی می باشد. دانش آموزان با دریافت نسخه الکترونیکیاز طریق مراجعه به مقاله زیر ، می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای ،  خود را ذخیره کرده و همواره به آن دسترسی داشته باشند .

برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به دروس و نمونه سوالات مربوط به پایه می توانید عضو کانال تلگرامی هیوا شده و یا صفحه اینستاگرام هیوا را دنبال نمایید . همچنین برای مشاوره نحوه برنامه ریزی دروس پایه دوم می تواند با مشاورین مرکز خدمات مشاوره تحصیلی هیوا تماس گرفته و از ان کمک بگیرید .

سوالات متداول

1- یکی از بهترین روش های بالا بردن آمادگی دانش آموزان برای امتحانات چیست ؟

حل کردن نمونه سوالات مدارس مختلف و آشنایی با انواع سوالات امتحانی یکی از مهم ترین راه های آمادگی برای امتحانات می باشد که در این مقاله می توانید نمونه سوالات امتحان زیست شناسی 1 پایه دهم رشته تجربی با پاسخ تشریحی را دریافت کنید .

2- چگونه می توانیم نمونه سوالات امتحان زیست شناسی 1 پایه دهم رشته تجربی با پاسخ تشریحی را دانلود کنیم ؟

شما می توانید با مراجعه به مقاله نمونه سوالات امتحان زیست شناسی 1 پایه دهم رشته تجربی با پاسخ تشریحی در نوبت اول و دوم را مشاهده و دانلود نمایید .

3- آیا درجه سختی نمونه سوالات امتحان زیست شناسی 1 پایه دهم رشته تجربی با پاسخ تشریحی متفاوت است ؟

بله . در این مقاله می توانید نمونه سوالات امتحان زیست شناسی 1 پایه دهم رشته تجربی با پاسخ تشریحی با درجه سختی متفاوت را مشاهده کرده و نمونه سوالات متناسب را دانلود نمایید .

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا