علمی و پزشکیبرترین های کسب وکار ایرانی

عوارض مادلینگ صورت

مدلینگ صورت چیست؟

زاویه صورت هر شخصی توسط ژنتیک او تعیین می شود. در ضمن، هورمون های جنسیی و عوامل محیطی نیز در شکل دهی به چهره نقش دارند. فرم و زوایای قسمت های مختلف صورت، نقش به سزایی در جذابیت چهره دارد. به همین خاطر افرادی که از فرم چهره ی خود ناراضی هستند به سراغ مادلینگ صورت می روند.

مادلینگ یا زاویه سازی صورت، در واقع فرم چهره را تغییر می دهد تا صورت زیباتر به نظر برسد. این تغییرات با راهکارهای مختلفی چون تزریق ژل، جراحی، تزریق چربی و … انجام  می شود. مادلینگ یکی از راه های اصلاح زوایای صورت نیز است. در حقیقت، پزشک می تواند اثرات پیری را که بر روی پوست به وجود می آید را تعدیل کند.

روش جراحی برای تغییر زوایای چهره و مادلینگ صورت

روش جراحی، یک متد تهاجمی برای زاویه دادن به صورت است. بیماری که تحت عمل جراحی قرار دارد بیهوش می شود. سپس با تشریفات بیمارستانی در اتاق عمل، توسط پزشک متخصص جراحی می شود. پزشک تغییرات لازم را روی صورت و فک فرد بیمار اعمال می کند. در بعضی موارد امکان دارد بیمار به کاشت پروتز در چانه یا گونه احتیاج داشته باشد.

از فواید روش جراحی، گسترده بودن میزان تغییرات صورت و ماندگاری تغییرات پس از جراحی است. اما عوارض زیادی دارد. ممکن است بیمار به ماده ی بیهوشی حساسیت نشان دهد. جراحت محدوده ی تحت جراحی زیاد است و دوران نقاهت آن بالاست. احتمال عفونت و لخته شدن خون نیز وجود دارد. به همین خاطر اگر صورت مشکلات زیادی ندارد یا دفرمه نیست بهتر است از روش های غیر جراحی برای تغییر فرمش استفاده شود.

روش های مادلینگ صورت در ساری

روش های مختلفی برای تغییر ساختار چهره وجود دارد. روش های تهاجمی چون جراحی فک و صورت، و روش های کم تهاجمی یا بی خطر چون تزریق بوتاکس و ژل از متدهای مورد استفاده در زمینه مادلینگ صورت هستند. در ادامه، چند روش  مادلینگ صورت در ساری (کلینیک الگانت) را به شما معرفی خواهیم کرد.

مادلینگ صورت با تزریق بوتاکس

بر خلاف تصور، تنها کارکرد بوتاکس صاف کردن چین و چروک نییست. از روش بوتاکس می توان برای زاویه سازی و فرم دهی چهره استفاده کرد.

تزریق بوتاکس در ناحیه ی پایینی صورت موجب ایجاد زاویه ای استخوانی در فک می شود و صورت را کمی به سمت بالا می کشد. همچنین آویزانی غبغب را نیز می توان با بوتاکس رفع کرد.

تزریق بوتاکس در اطراف بینی باعث کشیده شدن و متقارن شدن آن خواهد شد. همچنین بوتکاس زیر بینی کمی نوک بینی را به سمت بالا هدایت خواهد کرد.

وقتی بوتاکس در پیشانی تزریق شود، آن را کشیده تر می کند که موجب  شود پیشانی بلندتر به نظر برسد. همچنین می توان کمی چشم ها را کشیده تر کرد که به آن بوتاکس چشم گربه ای می گویند. به طور معمول، ماندگاری این روش حدود 6 ماه است و اگر از نتیجه راضی بودید باید پس از گذشت 6 ماه مجددا آن را تمدید کنید.

کانتورینگ یا مادلینگ صورت با فیلر چیست؟

مادلینگ صورت یا همان کانتورینگ صورت یکی از روش های غیرتهاجمی جوانسازی و زیبایی پوست از طریق اصلاح زوایای صورت و ایجاد تناسب، اصلاح فرم بینی، دهان، غبغب، فک، گونه و چانه جهت فرم دهی به صورت است. در نتیجه این زاویه سازی صورت با تزریق ژل و بدون انجام عمل جراحی، فرم صورت یک حالت V شکل به خودش می گیرد و این همان چیزی است که اغلب افراد در مادلینگ صورت به دنبال آن هستند.

بد نیست بدانید که کانتورینگ و زاویه سازی صورت به روش های مختلف از جمله با فیلرهای مختلف، برداشت چربی، ایمپلنت صورت و برجسته کردن قسمت های مختلف صورت انجام می شود که کانتورینگ صورت با فیلر و ژل در این میان از سایر روش ها محبوب تر و ایمن تر است و نیاز به عمل جراحی ندارد.

نکته: ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که درواقع به هر ماده  تزریقی که برای پر کردن، حجم دادن و زاویه سازی اجزای صورت استفاده می شود «فیلر» گفته می شود. به این ترتیب ژل، چربی و هیالورونیک اسید از انواع فیلر محسوب می شوند و ژل ها از انواع اسیدهای هیالورونیک اسید تشکیل شده اند.

کانتورینگ و زاویه سازی صورت با فیلر چگونه انجام می شود؟

برای انجام کانتورینگ صورت  ابتدا در یک جلسه مشاوره، پزشک فرم و آناتومی صورت شما را بررسی می کند. همچنین در این جلسه مشاوره پزشک درباره بهترین فیلر مناسب برای شما، با شما مشورت می کند، نقاط تزریق را روی صورت شما مشخص می کند و به شما می گوید که کدام برند فیلر یا ژل برای شما مناسب است، به چند سوزن نیاز دارید و … .

سپس پزشک با مواد ضدعفونی کننده صورت شما را تمیز کرده و نواحی مشخص شده برای تزریق را بی حس می کند. در نهایت با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف تزریق ژل به چانه، گونه، فک و سایر نقاط مشخص شده انجام می شود.

انواع روش های مادلینگ صورت

همان طور که در ابتدای مقاله هم گفتیم زاویه سازی صورت (مادلینگ چهره) روش های مختلفی دارد که بهترین روش زاویه سازی چهره را پزشک متخصص برای هر فردی تشخیص می دهد. به این صورت که ابتدا پزشک حالت چهره و گردن، حالت فک و چانه فرد را بررسی می کند و پس از گرفتن تست حساسیت به برخی مواد همچون نخ یا ژل یکی از روش های زیر را برای انجام عمل مادلینگ چهره به شما پیشنهاد می دهد.

  • زاویه سازی چهره با تزریق ژل

یکی از روش های غیرجراحی برای زاویه سازی چهره تزریق ژل است که در این روش پس از بررسی های لازم توسط پزشک نقاطی که نیاز به تزریق ژل دارند مشخص می شود و سپس تزریق با دقت و به میزان کافی انجام می شود.

اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که ماندگاری زاویه سازی صورت با ژل چقدر است؟

در جواب باید بگوییم که؛ ماندگاری این روش بسته به نوع ژلی که استفاده می شود از 6 الی 36 ماه متغیر است.

بنابراین باید قبل از تزریق ژل تحقیقات لازم را درباره ژل های نامرغوب داشته باشید و برای مادلینگ چهره با تزریق ژل حتما مراکز و کلینیک های معتبر را انتخاب کنید. چرا که در صورت استفاده از ژل های نامرغوب ممکن است عوارض جبران ناپذیری را تجربه کنید.

بهترین نوع ژل ها، ژل اسید هیالورونیک است که بیشتری سازگاری را با بدن انسان دارند.

ما در مجموعه الیزه برای تزریق ژل به تمامی نواحی صورت و بدن از ژل های اسید هیالورونیک که دارای تاییدیه وزارت بهداشت هستند استفاده می کنیم و قبل از تزریق ژل پزشکان ما تمامی اطلاعات لازم را درباره این ژل ها در اختیار زیباجویان محترم قرار می دهند.

از جمله معایب تزریق ژل برای مادلینگ صورت می توان به کبودی، ورم، عفونت و عدم تقارن در صورت اشاره کرد، که در صورت انتخاب بهترین پزشک و بهترین کلینیک برای تزریق ژل می توانید این عوارض را به حداقل برسانید.

  • مادلینگ صورت با تزریق چربی

یکی از بهترین روش های زاویه سازی صورت، تزریق چربی است. زاویه سازی چهره با تزریق چربی یک عمل سرپایی است که با بی حسی موضعی قابل انجام است.

در روش تزریق چربی، چربی های اضافی از قسمت هایی از بدن که دارای چربی اضافه هستند مانند شکم، پهلو و… گرفته می شوند و پس از آماده سازی چربی به نواحی مورد نظر برای زاویه سازی صورت تزریق می شود.

به دلیل اینکه در این روش چربی از بدن خود فرد گرفته می شود بنابراین می توان گفت تزریق چربی هیچ گونه عوارض و خطری ندارد و مشکلاتی که ممکن است فرد در هنگام تزریق ژل تجربه کند را در این روش تجربه نمی کند.

ماندگاری زاویه صورت با تزریق چربی نیز می تواند تا چندین سال ادامه داشته باشد.

  • مادلینگ چهره با نخ

یکی از محبوب ترین روش ها برای زاویه سازی صورت استفاده از نخ است. در این روش ابتدا پزشک مناطقی که ورود و خروج نخ است را در صورت مراجعه کننده مشخص می کند و سپس با سوزن ها و نخ های مخصوص عمل مادلینگ چهره را انجام می دهد.

زاویه سازی صورت با نخ باعث لیفت صورت (بالا کشیدن پوست صورت) نیز می شود.

  • زاویه سازی صورت با بوتاکس

زاویه سازی صورت با بوتاکس برای افرادی مناسب است که فک کشیده ای داشته باشند و یا افرادی که دارای فک مربعی شکل هستند. در این روش بیمار هیچگونه دردی را احساس نخواهد کرد.

  • زاویه سازی صورت با هایفوتراپی

در این روش از انرژی مافوق صوت استفاده می شود که همین انرژی باعث ایجاد گرما در لایه های زیرین پوست و  در نهایت باعث کلاژن سازی، جوانسازی، لیفتینگ و سفت کردن کردن پوست خواهد شد و همچنین از طریق هایفوتراپی زاویه سازی فک نیز انجام می شود.

  • مادلینگ صورت به روش ترکیبی

این روش یکی از رایج ترین روش های زاویه سازی صورت و همچنین موثرترین روش های مادلینگ صورت است که در این روش از نخ، بوتاکس، تزریق ژل و … به طور ترکیبی استفاده می شود.

  • زاویه سازی صورت با جراحی

تمامی روش هایی که گفتیم جزء روش های غیرجراحی مادلینگ چهره بودند اما اگر شما کاندیدای زاویه سازی صورت با جراحی باشید این روش نیاز به بیهوشی در اتاق عمل دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا