برترین های کسب وکار ایرانیتکنولوژی

آموزش پاک کردن حافظه پرینتر

امروزه به علت استفاده گسترده از سامانه ها و سیستم های کامپیوتری در اکثر کسب و کارها، نیاز به چاپ اسناد توسط پرینترها هم افزایش یافته است. اغلب سامانه های اداری، حسابداری، حقوقی و… خدمات خود را بر بستر شبکه به کاربران ارائه می دهند. آن ها نیز باید پرینت مدارک و اسناد خود را تهیه کنند. خدمات تعمیر پرینتر کانن اصفهان با کیفیت و قیمت مناسب ارائه می شود . کار کردن با دستگاه های چاپگر در اغلب موارد آسان است، اما برخی مواقع این دستگاه ها دچار مشکلات نرم افزاری می شوند. مشکل تکرار پرینت و مشکل پرینت گرفتن پشت سر هم و عدم چاپ اسناد یا به اصطلاح گیر کردن اسناد، از رایج ترین مشکلات چاپگرها است.

برخی ها پاک کردن حافظه چاپگر را پیشنهاد می دهند. اما آیا می توان حافظه پرینتر را پاک کرد؟ آیا با پاک کردن حافظه پرینتر تنظیمات آن دچار مشکل میشود؟ چگونه میتوان لیست پرینترها را در چاپگر پاک کرد؟ و از همه مهمتر، دلیل پرینت نگرفتن چاپگر چیست؟ در این مقاله از میزبان فا مگ قصد داریم به این پرسش ها پاسخ دهیم و به صورت تصویری پاک کردن حافظه پرینتر را آموزش دهیم. اگر در حین اتصال پرینتر به کامپیوتر هم سوالاتی برای شما مطرح می شود، می توانید مقاله چطور یک پرینتر یا اسکنر را در شبکه به اشتراک بگذاریم؟ را مطالعه کنید.

دلیل پرینت نگرفتن چاپگر

برای نگهداری دستوراتی که به پرینتر داده می شود، کامپیوتر یک صف انتظار چاپ تشکیل می دهد. این صف، شامل دستورات چاپی است که از طرف همه کامپیوتر ها و دستگاه هایی که به پرینتر متصل هستند، ارسال شده. تمامی دستورات و درخواست های چاپ در حافظه موقت پرینتر ذخیره می شوند. به حافظه موقت پرینتر در سیستم عامل Spool گفته می شود. وقتی که پرینتر یک سند را به چاپ رساند دستور بعدی را از Spool می خواند و اجرا می کند. این فرایند تا به پایان رسیدن صف درخواست های چاپ، ادامه خواهد داشت.

اما به دلایل مختلف ممکن است در طول این فرآیند مشکلاتی به وجود آید. یکی از این مشکلات، اصطلاحا گیر کردن اسناد در پرینتر است. منظور از گیر کردن اسناد گیر کردن کاغذ و جمع شدن آن ها نیست. این یک مشکل سخت افزاری است. منظور از گیر کردن، درست عمل نکردن چاپ اسناد در صف انتظار چاپ پرینتر است. وقتی حافظه موقت پر شود دیگر نمی تواند اسناد بعدی را چاپ کند. به همین دلیل بهتر است که حافظه موقت را به صورت کامل پاک کنید.

نبود کاغذ هم می تواند دلیلی باشد که شما بخواهید لیست انتظار چاپ را پاک کنید. چرا که پس از راه اندازی مجدد پرینتر، اسناد ذخیره شده در حافظه موقت دوباره چاپ خواهد شد. از طرفی شاید به صورت اشتباهی دستور چاپ به پرینتر داده اید. در این مواقع می توانید با حذف دستور پرینت این مشکلات را برطرف کنید. برای حل مشکل تکرار پرینت و حذف دستور پرینت می توان حافظه موقت یا Spool پرینتر را پاک کرد. در بعضی از پرینتر ها این قابلیت وجود دارد و در برخی ها هم نه. اما راهکار بهتر، پاک کردن درخواست ها spool از طریق کامپیوتر یا کامپیوتر های متصل به پرینتر است.

در ادامه مقاله سه روش برای پاک کردن حافظه پرینتر ارائه می کنیم. چگونه حافظه پرینتر را پاک کنیم؟ چگونه حافظه پرینتر را پاک کنیم؟ یکی از مشکلات متداول در پرینترها که باعث عدم اجرای دستور پرینت نیز میشود، پر بودن حافظه و یا صف انتظار چاپ پرینتر میباشد. که با کمی دقت می توانید سریع مشکل خود را حل نمایید، چرا که پاسخ آن بسیار ساده است. نمایندگی پرینتر اپسون  در منطقه با ارائه خدمات تعمیر و نگهداری حرفه ای آماده خدمت رسانی به مشتریان است . امروزه به علت استفاده گسترده از سامانه های هوشمند و سیستم های کامپیوتری در اکثر کسب و کارها، نیاز به چاپ اسناد و همینطور پرینترها، افزایش پیدا کرده است.

اغلب سازمان های اداری، حسابداری، حقوقی و… خدمات خود را بر بستر شبکه به کاربران ارائه می دهند. آن ها نیز باید مدارک و اسناد خود را چاپ نمایند. کارکردن با پرینترها در اغلب موارد بسیار آسان است، اما برخی مواقع این دستگاه ها دچار اختلال های نرم افزاری و یا سخت افزاری می شوند، که روند کار را به طور کامل مختل میکنند. از جمله اختلالات رایج پرینترها که بدلیل پر بودن حافظه پرینتر رخ می دهند، تکرار پرینت(پرینت گرفتن تکراری)، پرینت گرفتن پشت سر هم، عدم چاپ اسناد، چاپ اسناد قدیمی و… می باشد. در این شرایط پاک کردن حافظه پرینتر اولین قدم در اصلاح اختلالات پیش آمده می باشد.

نحوه کار حافظه پرینتر

در فرآیند چاپ اسناد توسط پرینترها، برای نگهداری اطلاعاتی که به سمت آن ارسال میشود، یک صف انتظار چاپ (Print Queue) ایجاد میشود، که شامل تمام دستوراتی است که از طرف کامپیوتر، شبکه و یا هر دستگاه دیگری که به چاپگر متصل است می باشد. بدین گونه دستورات چاپ یکی پس از دیگری در حافظه داخلی پرینتر بارگذاری خواهند شد. در این بین Spooler بعنوان حافظه موقت پرینتر در سیستم عامل، نقش مهمی را ایفا میکند، به این معنی که وظیفه کنترل و مدیریت حافظه داخلی پرینتر را به عهده میگیرد. درنهایت این فرآیند تا زمانی که صف درخواست های چاپ (Print Queue) به اتمام برسد، ادامه دارد.

در برخی مواقع، امکان دارد به دلایل مختلف، این روند دچار مشکل شود. و دستورات چاپ به سمت پرینتر ارسال نشوند. در نتیجه هر دستور چاپ جدیدی که ارسال میشود، در انتهای صف انتظار چاپ قرار گرفته، و عملا پرینتر دیگر قادر به پرینت فایل دیگری نیست. به همین دلیل بهترین و تنهاترین راه حل برای رفع این مشکل، پاک کردن صف انتظار چاپ (Print Queue) و Restart کردن Spooler است. پاک کردن حافظه پرینتر hp  برای بهبود کارکرد این دستگاه امری ضروری و لازم است. دستگاه پرینتر ممکن است به دلایل مختلف سخت افزاری از جمله جمع شدن کاغذ، دستور پرینت را اجرا نکند یا پرینت را به طور ناگهانی متوقف کند.

اگر عملکرد و حال فیزیکی پرینتر از لحاظ ظاهری خوب به نظر برسد، ولی در عین حال کار نکند، به احتمال زیاد عملیات پرینت در حافظه پرینتر گیرکرده است و باید برای پاک کردن حافظه پرینتر hp  اقدامات لازم را انجام دهیم. نصاب درب برقی اصفهان با سابقه و تجربه ای بالا در این حوزه، خدمات حرفه ای خود را ارائه می دهد . این اختلال بیشتر مربوط به حافظه کامپیوتر است و با یک فرمان در ویندوز یا راه اندازی مجدد کامپیوتر اصلاح می شود. اگر با پاک کردن حافظه پرینتر hp  مشکل حل نشد، راه اندازی مجدد پرینتر همه داده های متوقف در پرینتر را پاک می کند.

اهمیت پاک کردن حافظه پرینتر hp

برای نگهداری دستورات چاپی که در زمان های مختلفی به پرینتر ارسال می شود، کامپیوتر شما صف انتظار چاپ ایجاد می کند. پاک کردن حافظه پرینتر hp  در واقع به معنی خلوت تر کردن این صف است. این صف که برای همه کاربران آن کامپیوتر به طور یکسان عمل می کند، لیستی از دستورات چاپ درخواستی را با تمام داده های مورد نیاز در حافظه موقت پرینتر ذخیره می کند؛ با پاک کردن حافظه پرینتر hp این صف به طور کامل از بین می رود و دوباره با دستورات جدید از نو ساخته می شود. وقتی که پرینتر یک دستور چاپ را به پایان می رساند، کامپیوتر دستور بعدی را از SPOOL ارسال می کند. با پاک کردن حافظه پرینتر hp   این امکان به دستگاه داده می شود که دستورات جدید را بخواند و اجرا کند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا