هنر و سینما

چرا این همه سریال انیمیشن مخصوص بزرگسالان وجود دارد؟


برای مدت طولانی ، چیزی به نام شوخی بزرگسالان وجود نداشت و برای بسیاری تعریف نشده بود ، اما در عوض ما فیلم ها و فیلم هایی را می بینیم که مملو از شوخی های بزرگسالان است!

سیمپسون ها اولین مجموعه اکشن بزرگسالان بودند که نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان جای خود را در بین مردم پیدا کردند. این کمدی دنباله ای بر مت گرینینگ (خالق سیمپسون ها) درباره خانواده زرد عجیب و غریب با 700 قسمت است که تاکنون تکمیل شده و حداقل تا سال 2023 گسترش یافته است. در سال 1990 ، اولین پخش آن به بیش از 30 میلیون بیننده آمریکایی رسید و ثابت کرد که یک مجموعه تلویزیونی با شخصیت های رنگارنگ و نوشته های هوشمندانه می تواند نظر یک فرد بالغ یا یک بزرگسال ساده را جلب کند. بیشتر ، در اولین قسمت. افراد جوانتر و بزرگتر نیز به این سریال که نورعلی نور است علاقه نشان دادند!

در سی سال گذشته ، گوش دادن به جوک های بزرگسالان درباره کمیک های کودکان چیز جدیدی نبوده است. سیمپسون ها و دیگر مجموعه های طولانی مدت مانند “پادشاه تپه” ، “South Park” و “Family Guy” ، که برای بزرگسالان طراحی شده بود ، توانستند حضوری ماندگار پیدا کنند. در دهه گذشته شاهد ایجاد انفجار مجموعه های جدید بودیم ، برخی با رویکردهای جدید در ژانر ، برخی نیز همان مسیر قدیمی را ادامه دادند. آیا در این بازار راضی هستیم؟

شاید برای دریافت پاسخ این س weال ، باید جریان را تماشا کنیم. یک سرویس تشنه پیشرفته که دارای سریال ها و برنامه هایی است که قبلاً در لیست آنها ارائه شده است و به دنبال ترویج نام تجاری و وارد کردن برنامه های جدید است. اگر سرویسی مانند Netflix وجود داشته باشد ، این بدان معناست که موفقیت دشوار است و باعث تبلیغات و موفقیت بسیاری از این محصولات خواهد شد. مانند مجموعه معروف و تلخ “BoJack Horseman”. البته ، طبق معمول ، ترکها دورتر ظاهر می شوند. مانند شوخی بسکتبال دیگری به نام “هوپ” که پس از فصل تولید لغو شد.

بازیکنانی که به تازگی به لیست سرویس های دیگر مانند Apple TV + (Apple TV +) و HBO Max اضافه شده اند نیز از روش Netflix استفاده کرده اند. به نظر می رسد قسمت هایی از مجموعه های اکشن مانند “Scooby-Doo’s Velma” به صورت هفتگی در این سرویس ها منتشر می شود. حتی ویروس کرونا نمی تواند سرعت آنها را کاهش دهد ، زیرا این انیمیشن ارزان تر و ارزان تر از اکشن زنده بود.

پاسخ این است که افراد زیادی را تصور کنید که می توانند خسته کننده و هدر رفته باشند. در چنین دنیای رسانه ای بی نظمی ، دیدن “دانکن ویل” ، داستانی با بازی امی پولر ، یا “سنترال پارک” ، موزیکال ستاره دار نیویورک در Apple TV ، سخت است. چیزی بگو.

برای یافتن چنین بازار شمانی ، سازندگان با تغییر ساده ای روبرو هستند ، از سادگی و نرمی انیمیشن ها استفاده می کنند تا موضوعات قبلی تابو را در خود جای دهند. بوژک در خط مقدم این موج جدید قرار دارد که به بررسی دقیق افسردگی ، اعتیاد و حتی زوال عقل می پردازد. “دهان بزرگ” یکی دیگر از فیلم های نتفلیکس است که مسائل جوانان ، از جمله بلوغ ، جنسیت و سایر مسائلی را که در آن دوران با آن روبرو هستند ، مورد بحث قرار می دهد ، به گونه ای که هرگز فیلم و اکشن زنده جرات نمایش داده نمی شود. مشاهده نکردن ، تماشای بدون فیلتر کردن.

به نظر می رسد تا سال 2021 ، هنگامی که قلب بسیار تشنه است ، این سرویس آماده عبور تقریباً از هر مرزی است. البته ، همه این آثار به عنوان غذای هنری و معنوی شناخته می شوند ، اما این می تواند به دلیل ظهور نمایش های علمی تخیلی Swift Justice مانند ریک و مورتی باشد.) همچنین آزاردهنده است. لطفا. ریک و مورتی یک کمدی عجیب و غریب است که از ابتدا در سال 2013 طرفداران سراسر جهان را به خود جذب کرده است.

بعید است که سرعت تولید و توزیع چنین برنامه هایی به این زودی کند شود. Netflix و CBS استودیوهای تبلیغاتی داخلی را برای افزایش تولید و کاهش هزینه های خارجی راه اندازی کرده اند. دیزنی ، غول بزرگ رسانه ، یک بخش انیمیشن بزرگسالان را برای ترکیب محصولات خود و ارائه ده ها پروژه جدید ایجاد کرده است. تعداد زیاد این خدمات و برنامه های آنها می تواند گیج کننده و آزاردهنده باشد ، اما بهتر است خودتان را اذیت نکنید ، ما در قضاوت انتقادی خود به دنبال بهترین ها هستیم و هیچ کدام را فراموش نخواهیم کرد.

منبع: theguardian

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا