لوازم خانگی

آیفون نیمی از سود اپل را در سه ماهه سوم سال 2021 به خود اختصاص داد


اپل اخیراً داده های سه ماهه سوم سه ماهه منتهی به 26 ژوئن را منتشر کرده است. مجموع درآمد کوپرتینو در این فصل 4.81 میلیارد دلار بود که 36 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. اما مانند همیشه ، اپل بیشترین سود حاصل از فروش آیفون را دارد.

در طول مدت مشخص شده ، سود این شرکت از فروش آیفون 57.39 میلیارد دلار بوده است که نسبت به سود سال گذشته 42.26 میلیارد دلار افزایش چشمگیری داشته است. طبق آمارهای فاش شده ، می توان گفت تقریبا 50 درصد از سود اپل در این دوره به فروش آیفون اختصاص دارد.

همچنین شایان ذکر است که فروش آیفون حتی از تخمین تحلیلگران 1.34 میلیارد دلار فراتر رفته است. نیمی از سود نیز شامل سایر دستگاه ها و خدمات اپل ، از جمله iPad ، یکی از محبوب ترین محصولات این شرکت است. البته درآمد 34.7 میلیارد دلاری آیپد در مقایسه با 58.6 میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته افزایش نیافته است.

رشد 11.6 درصدی بازار تبلت ها افت شدیدی نسبت به رشد سالانه 79 درصدی اپل در سه ماهه دوم است.

بخش خدمات اپل با رشد 33 درصدی به 49.17 میلیارد دلار رسید ، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 16.13 میلیارد دلار بود.

در بخش دیگری از گزارش خود ، اپل در مورد لباس های یکبار مصرف ، لوازم خانگی و لوازم جانبی یکبار مصرف صحبت می کند. همانطور که انتظار دارید بزرگترین محصول این قسمت Apple Watch است. ساعت هوشمند سه ماهه سوم اپل با رشد 36 درصدی به 78.8 میلیارد دلار رسید که توسط کوپرتینوس به دست آمد.

مزیت اپل

کوک ، مدیرعامل شرکت ، در بیانیه ای گفت:

ما شاهد رشد قوی نوآوری ها (دستگاه ها) و مهاجران (در محیط اپل) بوده ایم. در ابتدا ، فقدان (چیپست) روی Mac و iPad تأثیر می گذاشت. مجموع تأثیر این کسری ها بین 3 تا 4 میلیارد دلار برآورد شده است. اما در واقع ما توانستیم آن را کاهش دهیم و با (ضرر) کمتر از حداقل پیش بینی شده مواجه شویم.

در این سه ماهه ، در زمانی که استفاده از فناوری برای اتصال افراد از مکانی به مکان دیگر اهمیت کمتری داشت ، تیم ما با به اشتراک گذاشتن محصولات قدرتمند با کاربران خود ، عصر منحصر به فردی از نوآوری را ایجاد کرد. ما به کار خود برای غنی سازی همه چیزهایی که می سازیم با ارزش هایی که نشان دهنده ما هستند ، ادامه می دهیم ، به سازندگان جدید برای یادگیری برنامه نویسی ، نزدیک شدن به اهداف زیست محیطی 2030 و کمک به آنچه مهم است ، ادامه می دهیم. برای ساختن آینده ای واقعی.

در بیانیه دیگری ، لوکا مستری ، مدیر ارشد مالی اپل ، گفت:

آمار عملکرد ما برای سه ماهه منتهی به ژوئن شامل سوابق سود جدید در هر منطقه جغرافیایی شرکت ما ، افزایش تعداد دسته بندی محصولات ما ، و رکوردهای جدید در تعداد است. ابزارهای ما در طول تاریخ کار می کند. ما در این سه ماهه 21 میلیارد دلار سرمایه در گردش جمع آوری کردیم ، 29 میلیارد دلار را به صاحبان خانه برگرداندیم و سرمایه گذاری زیادی را در شرکت خود برای اطمینان از یک برنامه رشد پایدار ادامه می دهیم.

با توجه به اینکه مدیر ارشد مالی اپل مناطق جغرافیایی در محدوده عملیات شرکت را شناسایی کرده است ، ما به رشد سود این شرکت در این زمینه ها می پردازیم:

چین به عنوان بزرگترین منطقه سالانه 2.58 درصد درآمد داشت که از 33.9 میلیارد دلار تا 76.14 میلیارد دلار متغیر بود. درآمد این شرکت در ایالات متحده به 87.35 میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32.8 میلیارد دلار افزایش داشته است.

سه منطقه دیگر شامل ژاپن ، اروپا و بقیه آسیا و اقیانوسیه نیز در سه ماهه سوم امسال نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته رشد کردند.

دو برابر سود اپل

در مجموع ، درآمد کل اپل در سه ماهه سوم 81.43 میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 59.69 میلیارد دلار افزایش داشته است. نرخ رشد سالانه در حدود 4.36 درصد بود که از برآورد 30.73 میلیارد دلاری وال استریت فراتر رفت.

سود این شرکت در سه ماهه سوم سال 2020 11.25 میلیارد دلار بود ، در حالی که در سه ماهه سوم امسال 21.74 میلیارد دلار بود ، این بدان معناست که اپل 2.93 درصد رشد داشته است. سود هر سهم شرکت نیز در این مدت افزایش یافته است و از 65 سنت تا 1.30 دلار متغیر است.

با انتشار این گزارش ، سهام اپل با واکنش ملایم تری نسبت به واکنش گزارش های مالی قبلی همراه شد. در پایان معاملات روز پنجشنبه ، سهام 77،146 دلار بسته شد و 22.21 دلار (49.1 درصد) کاهش یافت. در معاملات بعد از ساعت ، 66.1 دلار دیگر (13.1 درصد) افت به ازای هر سهم ثبت شد.

در گزارش فصلی خود ، این شرکت همچنین سعی کرد پیش بینی هایی در مورد اثرات شیوع ویروس کرونا مانند فصل های گذشته نداشته باشد. اما مدیر مالی شرکت گفت که انتظار می رود در سه ماهه چهارم سال گذشته دو برابر شود.

منبع: آرنا آرنا

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا