هنر و سینما

دزدان دریایی کارائیب در برابر گشت‌وگذار در جنگل؛ کدام فیلم دیزنی بهتر است؟


شباهت های زیادی بین Pirates of the Caribbean و جدیدترین کار دیزنی به نام Jungle Patrol وجود دارد ، اما سوال این است که چه کسی بهتر است؟ این دو فیلم تقریباً حال و هوای خاص خود را دارند ، یک احساس عمیق از احساسات و اسطوره شناسی ، که نقش عمده ای در روایت کلی فیلم دارد.

در حالی که هر دو فیلم دارای ویژگی های مشترکی هستند ، دزدان دریایی کارائیب فیلمی به مراتب بهتر از تور جنگل است و جدا از بازی های شگفت انگیز او ، حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد.

هنگام کاوش در جنگل ، دکتر. لیلی هوتون از انگلستان به برزیل سفر کرد تا در جستجوی درخت زندگی باشد که دارای گلهای شفابخش جادویی است. در آنجا با فرانک ولف ، ناخدای کروز آشنا می شود که از نظر شخصیت متفاوت است. علاوه بر تجربیات خود ، هر دو فیلم دارای داستان های مبتنی بر آب در مورد نفرین های باستانی هستند. در پایان هر دو فیلم ، همه شخصیت ها با دید جدیدی از زندگی و زندگی جدا می شوند.

دزدان دریایی کارائیب

با این حال ، دزدان دریایی کارائیب یک فیلم قوی تر است. این اثر جنبه های بسیاری از شخصیت دیزنی را پوشش می دهد و آن را به یک داستان مبتنی بر شخصیت تبدیل می کند. همه از بازیکنان اصلی گرفته تا دزدان دریایی فراموش نمی شوند. جلوه های شخصی ، در مقایسه با ساعت های اکران ، خوب هستند و مصنوعی به نظر نمی رسند و داستان بیشتر از کاوش در جنگل (سرگرم کننده اما خطرناک) منطقی است. در تور جنگل ، هیچ احساس خطر واقعی برای بازیکنان وجود ندارد. دزدان دریایی دارای موضوعاتی مانند هویت و موقعیت اجتماعی هستند و به نظر می رسد ویل ترنر و کاپیتان جک اسپارو از نظر رفتار و شخصیت با هم اختلاف دارند. ویل معتقد است که او هرگز نمی تواند شبیه جک باشد ، اما با پیشرفت فیلم و آگاهی بیشتر او از سابقه خانوادگی اش ، نظر خود را در مورد شخصیت خود تغییر می دهد. به نظر نمی رسد واکنش او نسبت به این فیلم چندان جالب توجه باشد ، خواه اخلاقی ، اجتماعی یا قانونی که قبلاً تأیید کرده بود.

او از نوادگان دزدان دریایی است و افرادی مانند کامودور نورینگتون و فرماندار سوان را برای ارزیابی تعصبات دزدان دریایی و همچنین آنچه می تواند در فیلم درست و نادرست تلقی شود ، به چالش می کشد. لیلی مقام اول تور جنگل را دارد ، اما فیلم دائماً به بینندگان یادآوری می کند که در واقع او زنی است که به نظر نمی رسد به آن نیازی داشته باشد. از سوی دیگر ، دزدان دریایی کارائیب برای تمرکز بر شخصیت الیزابت به هیچ کار اضافی نیاز ندارند ، زیرا او قدرت زیادی بر تاریخ دارد و موقعیت وی به عنوان یک زن در قرن هجدهم بدون هیچ گونه پسوند یا زخمی مشهود است. این فیلم همچنین دارای رابطه عاشقانه بسیار بهتری نسبت به رقیب خود است و یک رابطه عاشقانه واقعی بین ویل و الیزابت وجود دارد که در مورد لیلی و فرانک صدق نمی کند. علاوه بر این ، دزدان دریایی کارائیب مملو از موضوعاتی مانند عشق به پول ، جلال و وفاداری است. نفرین مروارید سیاه ، دزدان دریایی را در بر می گیرد ، زیرا آنها به دنبال گنجی هستند که متعلق به آن نیست ، و شیوه بیان داستان فیلم منحصر به فرد و جالب است و از همان ابتدا نشان می دهد که آنها چه اشتباهی کرده اند و چه چیزی باید بپردازند. امئو

موج سواری در جنگل نیز دارای نفرین و شرور است ، اما Aguirre به اندازه کاپیتان باربوسا قدرتمند نیست و رقابت باربوسا با جک اسپارو فقط آگوئر و فرانک نیست. هنوز چیزی برای مقایسه وجود دارد ، اما نکته اصلی این است که جنگل نوردی نمی تواند با دزدان دریایی کارائیب رقابت کند. ترتیب ، موقعیت ، تاریخ و روایت دزدان دریایی کارائیب از هر نظر برتر است. موسیقی متن فیلم نیز فراموش نشدنی است و با صحنه هماهنگ است و در بسیاری از موارد احساس خطر و تنش را برمی انگیزد.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا