هنر و سینما

دانلود فیلم سینمایی جدید ایرانی 1400

سال 1400 برای سینمای طنز کشورمان با فراز و نشیب زیادی همراه بوده است. اکثر فیلم های کمدی ایرانی 1400 در نوبت اکران ماندند تا شاید بر روی پرده نقره ای سینما به تصویر درآیند. مخاطبین سینما منتظر اکران فیلم خنده دار ایرانی جدید 1400 بودند. اما با وجود ویروس کرونا و تعطیلی سینماها تعداد کمی از فیلم سینمایی طنز ایرانی 1400 اکران شد. با معرفی این فیلم ها همراه پلازا باشید.

ایرانیان همیشه به فیلم های کمدی علاقه زیادی داشتند. این موضوع در مورد تهیه کنندگان سینما هم صدق می کند. فروش خوب گیشه برای فیلم هایی با ژانر کمدی باعث ترغیب هرچه بیشتر ساخت آن خواهد شد.

چراغ فیلم های کمدی ایرانی 1400 پر فروغ نبود. فروش این فیلم ها از حد تصور بسیار پایین تر بود. پلازا در این مقاله لیست فیلم سینمایی طنز ایرانی 1400 که به اکران درآمدند و بهتریت فیلم های کمدی ایرانی 1400 که در انتظار اکران است را معرفی خواهیم کرد. برای اطلاع از فیلم های پرفروش سال 1399 به این مطلب مراجعه کنید.

آنچه در ادامه می خوانید

معرفی فیلمهای کمدی جدید ایرانی 1400

اکران فیلم سینمایی طنز ایرانی 1400 به تعطیلی سینماها برخورد. همین مدت زمان کوتاه برای اکران باعث شد تا فیلم خنده دار ایرانی جدید 1400 فروش بالایی نداشته باشد. در این بخش جدیدترین فیلم های کمدی ایرانی 1400 را معرفی می کنیم.

1. فیلم سینمایی طنز ایرانی 1400 هفته ای یک بار آدم باش

  • کارگردان: شهرام شاه حسینی
  • نویسنده: پویا مهدوی زاده
  • بازیگران اصلی: پژمان جمشیدی، رعنا آزادی ور، علیرضا استادی، پژمان بازغی

در لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی 1400 فیلم سینمایی «هفته ای یک بار آدم باش» قرار دارد. این فیلم به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی مستانه مهاجر در تاریخ 27 اسفند 99 به اکران عمومی درآمد. این فیلم را در لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی جدید 1400 قرار دادند، به همین دلیل نوبت اکران نوروز 1400 را از آن خود کرد.

اما از اقبال بد، سینماها به دلیل شدت گرفتن ویروس کرونا تعطیل شدند. فیلم سینمایی «هفته ای یک بار آدم باش» متشکل از بازیگرانی همچون «رعنا آزادی ور»، «علیرضا استادی»، «پژمان جمشیدی»، «پژمان بازغی»، «شیرین یزدان بخش» و «ساغر قناعت» است.

جالب است بدانید که این اثر از فیلم های سینمایی طنز 1400 با فروش ناچیز خود تا زمان باز شدن دوباره سینماها مقام اول فروش را در بین 5 فیلم اکران شده سال 1400 به دست آورده بود. این مسئله بحران جدی در مورد سینما و عوامل آن را نشان می دهد.

در خلاصه داستان این اثر از فهرست فیلم طنز ایرانی 1400 آورده اند که:

دو برادر با سلیقه و عقاید متفاوت از هم به دلیل بیماری پدر مجبور به زندگی در خانه پدری می شوند. اختلاف آن دو با هم و همسرانشان سبب ایجاد موقعیت های کمدی و دیالوگ های طنز خواهد شد.

2. فیلم سینمایی طنز ایرانی 1400 تکخال

  • کارگردان: مجید مافی
  • نویسنده: کریم امینی
  • بازیگران اصلی: یوسف تیموری، پوریا پورسرخ، سحر قریشی، شبنم قلی خانی

«تک خال» دیگر فیلم سینمایی طنز ایرانی 1400 است. این فیلم به تهیه کنندگی محمدحسین فرح بخش یک فیلم خنده دار ایرانی جدید 1400 بود که نتوانست فروش بالایی را تجربه کند. فرح بخش از تهیه کنندگان کاربلد سینما فروش گیشه را به خوبی می شناسد. او می داند چه فیلمی را باید در دست بگیرد تا رکورددار سینما شود. اما ویروس کرونا و تعطیلی مداوم سینماها تمامی معادلات سینماگران را بهم ریخت.

فیلم سینمایی تک خال در بین بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1400 مقام سوم را از نظر فروش به دست آورد. با این وجود می توان گفت هنوز هم از برخی از آثار لیست فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید 1400 پرفروش تر است. این اثر در لیست بهترین فیلم کمدی ایرانی سال 1400 قرار گرفت.

عوامل فیلم در مورد تک خال این چنین گفته اند:

تک خال یک کمدی موزیکال است. درباره مردی گرفتار در میان بانوان متعدد؛ این مرد تلاش دارد با خویشتن داری، در مسیر راست قرار گیرد، ولی درستکاری در روزگار غلبه ناراستی ها، کار ساده ای نیست.

3. فیلم سینمایی طنز ایرانی 1400 دینامیت

  • کارگردان: مسعود اطیابی
  • نویسنده: حمزه صالحی، شیما محمدبیگی
  • بازیگران اصلی: احمد مهران فر، پژمان جمشیدی، محسن کیایی، نادر سلیمانی

دینامیت یکی از آثار زیبا و دیدنی فهرست بهترین فیلم های سینمایی ایرانی 1400 است که در عرض چند روز توانست به رکورد فروش 1 میلیاردی دست پیدا کند. این فیلم در سال 1397 ساخته شده است و به دلیل شیوع کرونا و محدودیت سینماها تا ماه های متوالی اکران نمی شد. اما مدت چند هفته ای پس از اکران این فیلم سینمایی طنز ایرانی 1400، شاهد دیده شدن آن شدیم. درواقع دینامیت را باید بهترین های فهرست فیلم کمدی ایران دانست که در سال 1400 اکران شده است. سید ابراهیم عامریان تهیه کننده آن و حمزه صالحی با همکاری شیما محمدبیگی کار نویسندگی دینامیت را به عهده داشتند. با وجود فیلم خنده دار ایرانی جدید 1400 همچون دینامیت به نظر می رسد دانلود فیلم های طنز ایرانی 1400 پرطرفدار باشد.

وجود بازیگران مطرحی همچون «پژمان جمشیدی»، «احمد مهران فر»، «مهدی هاشمی»، «محسن کیایی»، «نادر سلیمانی»، «نازنین بیاتی»، «میرطاهر مظلومی» و «امید روحانی» باعث شده تا انتظارات از فیلم سینمایی دینامیت بالا باشد.

داستان این اثر از فیلم های کمدی ایرانی 1400 درباره این است که با نقل مکان کردن دو جوان دانشجو به ساختمانی با همسایه های متفاوت، چالش ها و مشکلاتی پیش روی آنها قرار می گیرد.

4. فیلم شیشلیک

  • کارگردان: محمدحسین مهدویان
  • نویسنده: امیرمهدی ژوله
  • بازیگران اصلی: رضا عطاران، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی

«شیشلیک» فیلم سینمایی خنده دار ایرانی 1400 و اولین تجربه محمدحسین مهدویان در ژانر کمدی است. این بهترین فیلم کمدی ایرانی سال 1400 را امیرمهدی ژوله نوشته که قبلا از او سریال ها و فیلم سینمایی طنز زیادی دیده ایم.

ترکیب مهدویان به عنوان کارگردان و ژوله به عنوان نویسنده به نظر ترکیب جذابی خواهد شد. مهدویان برای فیلم سینمایی شیشلیک از بازیگران مطرح سینما همچون «رضا عطاران»، «ژاله صامتی»، «پژمان جمشیدی»، «جمشید هاشم پور»، «مه لقا باقری» و «عباس جمشیدی فر» دعوت به عمل آورده است. حضور این بازیگران معروف که برخی از آن ها در عرصه طنز سرآمد هستند مخاطب را مشتاق اکران شیشلیک کرده است. اکران عمومی این فیلم با فراز و نشیب های فروانی روبرو بود. این برترین فیلم سینمایی خنده دار ایرانی 1400 در سی و نهمین جشنواره حضور داشت و پس از آن قرار بود در اواخر 1400 اکران عمومی شود، که میسر نشد. بعد از آن قرار بود شیشلیک، فیلم سینمایی طنز ایرانی 1400 را در بهار 1401 اکران کنند که هنوز این اتفاق نیافتاده است.

در خلاصه فیلم آمده است که:

فردی از شهرکی دورافتاده در حاشیه تهران دست به پرخاشگری می زند. او که از رییس خود در کارخانه دل گیر بوده و تحت شرایط سختی قرار گرفته است، تلاش می کند تا خانواده و زندگی اش را نجات دهد.

شیشلیک به عنوان فیلم کمدی جدید ایرانی 1400 توانست در سی و نهمین جشنواره فجر نامزد دریافت جوایز زیادی شود. پژمان جمشیدی نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. هادی ساعدمحکم نامزد دریافت بهترین صدابرداری و شهرام خلج نامزد دریافت بهترین چهره پردازی شده بودند.

5. فیلم گشت ارشاد 3

  • کارگردان: سعید سهیلی
  • نویسنده: حسام سامری زاده
  • بازیگران اصلی: پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهنام بانی، امیر جعفری

«گشت ارشاد 3»  از خنده دارترین فیلم های سال 1400 ایرانی است که در 26 آبان 1400 اکران شد. این فیلم به کارگردانی و تهیه کنندگی سعید سهیلی در ادامه سری های قبلی گشت ارشاد ساخته شده است. با این تفاوت که در گشت ارشاد 3 خبری از بازی «حمید فرخ نژاد» نیست. همان طور که می دانید سری های قبلی گشت ارشاد با باز درخشان «ساعد سهیلی» «پولاد کیمیایی» و «حمید فرخ نژاد» طرفداران زیادی داشت. اما در این سری به نظر می رسد امیر جعفری جایگزین حمید فرخ نژاد شده است. نکته جالب دیگر بازی بهنام بانی در گشت ارشاد 3 از فیلم های کمدی ایرانی 1400 خواهد است. او در این فیلم به عنوان خواننده و یکی از بازیگران اصلی حضور دارد. گشت ارشاد 3 توانست دومین فیلم پرفروش شود.

در خلاصه داستان جدیدترین فیلم کمدی ایرانی 1400 آمده است که:

عطا و حسن که به دلایل مختلف از کشور خارج شده بودند اکنون به ایران بازگشته اند. آن ها برای گذراندن زندگی در خیابان های تهران به نوازندگی و خوانندگی مشغولند. علاقه شدید آن ها به این کار باعث می شود تا تصمیم بگیرند آلبوم موسیقی منتشر کنند. اما از نظر مالی با مشکلات زیادی روبه رو هستند. تا این که با مردی برخورد می کنند که اون نیز رویایی مشابه دارد و دوباره به سمت کار خلاف کشیده می شوند.

کلام آخر

با شروع سال 1400 دو فیلم سینمایی طنز ایرانی جدید اکران شد که موفق به فروش خوبی در سینما نشدند. اکران فیلم سینمایی دینامیت و پس از آن گشت ارشاد 3 اوضاع سینمای کشورمان را کمی تغییر داد. این فیلم توانست رکورد فروشی خوبی را به دست بیاورد. حال باید منتظر ماند و دید در سال های دیگر روند فیلم های کمدی چگونه خواهد بود. در این مقاله جدیدترین فیلم سینمایی خنده دار ایرانی 1400 را معرفی و بررسی کردیم. شما کدام یک از فیلمهای کمدی جدید ایرانی در سال 1400 را دیده اید؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه های پلازا بنویسید.

پنج فیلم ایرانی پرفروش و زیبای سال 1400

پنج فیلم ایرانی پرفروش و زیبای سال 1400

لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد!
http://akhr.ir/9354079

13K

32

مجله پلازا/ سال گذشته سینماهای کشور رونقی بیشتر از امروز داشت. بیماری کرونا به طور نسبی کنترل شده بود و فیلم های خوب و پر مخاطبی در سینماها اکران شدند. هرچند در ماه های اولیه سال شاهد اکران فیلم های زیادی نبودیم اما رفته رفته بر تعداد فیلم سینمایی ایرانی جدید افزوده شد. در ادامه با پرفروش ترین و برترین فیلم های سینمایی سال 1400 آشنا می شوید.

1. «دینامیت» ؛ پرفروش ترین فیلم سینمایی ایرانی 1400

میزان فروش: 58٬178٬370٬740
کارگردان: مسعود اطیابی
بازیگران: پژمان جمشیدی، احمد مهران فر، نازنین بیاتی و…
اولین فیلم در فهرست پرفروش ترین فیلم جدید ایرانی 1400 یک فیلم طنز و کمدی و از بهترین فیلم های سینمایی کمدی ایرانی 1400 است. فیلم دینامیت با بازیگران مطرح کمدی همچون «پژمان جمشیدی»، «محسن کیایی»، «احمد مهران فر»، «نادر سلیمانی»، «نازنین بیاتی» و «زیبا کرمعلی» جلوی دوربین رفته است. کارگردان این فیلم سینمایی ایرانی جدید 1400 مسعود اطیابی است. این فیلم از 10 تیر 1400 به روی پرده سینماها رفت و با فروش 58 میلیارد تومانی توانست رتبه اول را در لیست پرفروش ترین فیلم سینمایی ایرانی 1400 به دست آورد.
داستان این فیلم سینمایی 1400 ایرانی در یک ساختمان می گذرد. ساختمانی که افرادی از لایه های مختلف جامعه همچون یک ساقی، دو طلبه و دو دخترجوان در آن زندگی می کنند. رویارویی این افراد موقعیت های جالب و خنده داری را رقم می زند. اگر دوست دارید با فیلم دینامیت، که از بهترین و جدیدترین فیلم های سینمایی ایران است، بیشتر آشنا شوید به این مقاله از پلازا مراجعه کنید.

2. فیلم «گشت ارشاد 3» از بهترین فیلم های ایرانی سال 1400

میزان فروش: 42٬084٬836٬252
کارگردان: سعید سهیلی
بازیگران: ساعد سهیلی، بهنام بانی، پولاد کیمیایی، میرطاهر مظلومی، امیر جعفری و…
«گشت ارشاد 3» یکی از فیلم های پرفروش ایرانی 1400 و از محبوب ترین فیلم های سینمایی ایرانی 1400 است که در رتبه دوم جدول فروش قرار دارد. این فیلم سینمایی در ادامه دو سری قبلی گشت ارشاد ساخته شد و در لیست فیلم های ایرانی 1400 برای اکران جای گرفت. داستان سری جدید گشت ارشاد زندگی عطا و حسن را روایت می کند که پس از چندین سال از آمریکا به ایران برگشته اند. آن ها برای امرار معاش در خیابان نوازندگی و خوانندگی می کنند. این موضوع باعث آشنایی این دو با فردی می شود که زندگی شان را تغییر خواهد داد.
نکته جالب در گشت ارشاد 3 عدم حضور «حمید فرخ نژاد »بازیگر شخصیت اصلی دو سری قبلی است. امیر جعفری در این عنوان از لیست بهترین فیلم های سینمایی 1400 جایگزین نقش «حاج عباس» شده است.

3. فیلم سینمایی جدید ایرانی 1400 «قهرمان» ؛ از برترین فیلم های سینمایی 1400

میزان فروش: 12٬035٬294٬250
کارگردان: اصغر فرهادی
بازیگران: محسن تنابنده، امیر جدیدی، سحر گلدوست، فرشته صدرعرفایی و سارینا فرهادی
فیلم سینمایی «قهرمان» را باید یکی از آثار ایرانی دانست که در لیست بهترین فیلم های سینمایی ایرانی 1400 ژانر اجتماعی قرار دارد. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی در نود و چهارمین دوره اسکار معرفی شد. منتقدین زیادی شانس این فیلم را برای برنده شدن جایزه اسکار بالا می دانستند. قهرمان اصغر فرهادی در جشنواره کن توانست مشترکا با فیلم «کوپه شماره 6» ساخته یوهو کاسمانن به جایزه بزرگ هیئت داوران دست پیدا کند.
در خلاصه داستان این فیلم ایرانی جدید 1400 آورده اند که: رحیم خطاط و نقاشی است که به دلیل بدهی به زندان افتاده است. او برای چند روزی به مرخصی می آید و در این بین فرخنده دختری که با او در ارتباط است کیفی حاوی سکه طلا پیدا می کند. او به رحیم پیشنهاد می دهد با فروش سکه ها بدهی خود را بدهد اما رحیم متوجه می شود پول سکه ها کافی نیست. بنابراین با پخش اعلامیه درصدد پیدا کردن صاحب کیف است. این کار او در رسانه مجازی پخش شده و مردم او را یک قهرمان می نامند.

4. فیلم «بی همه چیز» ؛ بهترین فیلم ایرانی 1400
 

میزان فروش: 9٬526٬976٬102
کارگردان: محسن قرایی
بازیگران: هدیه تهرانی، پرویز پرستویی، باران کوثری، هادی حجازی فر، پدرام شریفی و…
فیلم سینمایی «بی همه چیز» یکی از بهترین فیلم های ایرانی سال 1400 که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر از طرف منتقدین تحسین شد. این عنوان از فهرست پرفروش ترین فیلم سینمایی ایرانی 1400 به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی دهه 40 کشورمان را روایت می کند. داستان آن از رمان مشهور «ملاقات بانوی سالخورده» اثر فردریش دورنمات اقتباس شده است. بازی درخشان هدیه تهرانی و پرویز پرستویی در این فیلم سینمایی جدید 1400 باعث شده تا به فروش خوبی دست پیدا کند.
فیلم سینمایی بی همه چیز داستان زندگی فردی به نام امیر را روایت می کند که خان زاده است و به عنوان قاضی محلی فعالیت دارد. او در دوران قبل از انقلاب زندگی می کند و همه مردم روستا به او اعتماد کامل دارند. تا اینکه زنی به نام لی لی که سالیان پیش به دلیل تهمت فاحشه بودن از روستا رفته بود به آنجا باز می گردد. هدف لی لی کشتن امیر به کمک مردم روستا است…

5. فیلم سینمایی عاشقانه ایرانی جدید1400 «آتابای»
میزان فروش: 5٬584٬466٬900
کارگردان: نیکی کریمی
بازیگران: جواد عزتی، هادی حجازی فر و سحر دولتشاهی
«آتابای» یکی از بهترین فیلم های سینمایی ایرانی 1400 عاشقانه است که به زبان فارسی و ترکی آذربایجانی ساخته شده است. این فیلم سینمایی ایرانی جدید 1400 به نویسندگی هادی حجازی فر در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای 5 بخش مختلف سیمرغ بلورین دریافت کرد. فیلم ایرانی 1400 آتابای در تاریخ سوم آذر ماه به صورت عمومی اکران شد و توانست به فروش خوبی دست پیدا کند. حالا که فیلم به اکران رسیده و در شبکه نمایش خانگی نیز پخش شده است، می توانید برای دانلود فیلم سینمایی جدید ایرانی 1400 آتابای اقدام کنید.
فیلم سینمایی آتابای که می تواند بهترین فیلم سینمایی عاشقانه ایرانی در سال 1400 نام بگیرد، زندگی فردی به نام کاظم را روایت می کند. کاظم که دانشجوی معماری در دانشگاه تهران است به دلیل شکست عاطفی به شهرستان خود خوی باز می گردد. او سرپرستی پسر خواهرش را که در جوانی فوت شد به عهده دارد اما به دلیل اینکه آیدین به سن نوجوانی رسیده با هم کشمکش فراوانی دارند. در این بین کاظم ساخت ویلای دو خواهر را قبول می کند که در ادامه فیلم جدید ایرانی 1400 آتابای شاهد علاقه او به خواهر بزرگ تر خواهید بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا