۵ فیلم و سریال فاز ۴ مارول که ایده‌ی چندجهانی را در خود دارند


واضح است که برنامه های مارول برای دنیای دنیای سینمایی اش بسیار بیشتر از “دکتر استرنج در دنیای جنون” است. Multiverse یا فرض اینکه این حق رای شامل جهان ها ، ابعاد و جداول متعددی است ، در آینده جزء اصلی دنیای سینمای مارول خواهد بود.

ایده چندجهانی چیزی است که مارول سالها به دنبال آن بوده است. با شروع این موضوع ، در فیلم ثور 2011 ، دنیای دیگری از طریق نه صحنه معرفی شد.

در فیلم دکتر عجیب در سال 2015 ، مارول مفهوم جهان های دیگر را در جهان چندگانه بررسی کرد و با ماموریت تانوس (جاش برولین) برای شکست انتقام جویان: بازی نهایی ، قدرتمندترین قهرمانان در اینجا یاد گرفتند که چگونه از بیش از یک جدول زمانی استفاده کنند. Instant One به بروس بنر توضیح داد که تغییر گذشته ، آینده را تغییر نمی دهد ، بلکه واقعیت جدیدی را ایجاد می کند. این عبارت در مرحله 4 درست یا غلط به نظر نمی رسد ، اما این عبارت ، از یک سو ، پنجره نمودارهای مختلف را به دنیای سینمایی مارول باز می کند.

انتظار می رود Multiverse در پروژه های آینده در دنیای سینمایی مارول اهمیت بیشتری پیدا کند. در این مفهوم ، مارول می تواند کارهای بی پایان انجام دهد ، زیرا هیچ محدودیتی برای جداول و ابعاد ساعت مختلف وجود ندارد. ما همچنین می توانیم با انواع افراد خشن و شرور در کمیک ها ملاقات کنیم که در دنیایی در کنار آنها زندگی می کنند و قبلاً نتوانسته اند معرفی شوند. با توجه به پتانسیل روایت در یک مفهوم جهانی ، به راحتی می توان فهمید که چرا مارول جهانهای زیادی را در برنامه های اصلی فاز 4 خود قرار داده است. اما فیلم ها و مجموعه های 4 مرحله ای شامل چه مواردی می شود؟

به WandaVision

حیرت انگیز

پس از به تعویق افتادن انتشار Black Widow به 2021 ، Vandavision اولین پروژه Marvel در فاز 4 شد. در سری DisneyPlus دو قهرمان اصلی انتقام جویان ، اسکارلت جادوگر (الیزابت اولسن) و ویژن (پل بتانی) حضور داشتند. نشستن واندا در کمدی ، که شوهر زنده شده اش نیز در آن حضور داشت ، باعث شد طرفداران فکر کنند که اسکارلت ویچ با گشودن در به روی بسیاری از جهانها و خلق چیز واقعی به خوشبختی رسیده است. این نظریه بعداً به طور کامل اثبات شد. واندا شهر وست ویو را با جادو و جادو ایجاد کرد و از بقایای آن Vision را جمع آوری کرد. سری Vandavision بعداً از هم جدا شد و آگاتا هارکنز واندا را به عنوان جادوگر مخملک معرفی کرد ، که می تواند از جادو در هرج و مرج استفاده کند. اگر می خواهیم به کار آگاتا اعتقاد داشته باشیم (چرا نباید اینطور باشیم؟) ، واندا توانایی تغییر واقعیت را دارد و می تواند تهدیدی برای جهان چندگانه باشد.

یکی دیگر از ویژگی هایی که Vandavision را به بسیاری از جهان ها متصل می کند ، وجود جادوگر اسکارلت در Dr. عجیب 2. در پایان سریال ، اسکارلت جادوگر طلسم دارکولد را می خواند تا فرزندش را پیدا کند. بنابراین ممکن است در دوران دیگری درهای دیگری را باز کند. یکی از نمودارهایی که شایعه وجود آن در دنیای سینمایی مارول وجود دارد ، حقیقت جهش مردان ایکس است.

به لوکی

حیرت انگیز

در طول اکشن فیلم انتقام جویان ، قهرمانان سال 2023 سعی کردند به صخره فضایی برسند ، اما لوکی که تازه شکست خورده بود ، سریعتر آن را پیدا کرد و از فرار خود استفاده کرد. در این سری DisneyPlus که به تام هیدلستون اختصاص داده شده است ، این رویداد رویداد Nexus نام دارد که جدا از رویداد اصطلاحا اصلی است. مجموعه Loki به بهترین شکل ممکن با ورود جاناتان ماژور به معرفی دنیای فیلم های مارول می پردازد. در قسمت پایانی ، Majors وارد تاریخچه سریال می شود. به گفته نگهبان مخفی در انتهای سریال ، دنیای سینمایی مارول دنیایی چند وجهی بود تا اینکه مجموعه ای در هزاره سوم خط بین جهان را محو کرد. نسخه های مختلفی از جاناتان مایگرز وجود داشت ، اما برخی از آنها فاقد نیت خوب بودند. او برای جبران اشتباهات خود ، چندین جهان را در یک برنامه واحد و مقدس گنجانید و سازمان تنوع زمانی را برای زمان بندی و دستکاری (مانند سرقت لوکی) ایجاد کرد.

در پایان مجموعه Loki ، سیلوی (یکی از نسخه های اصلاح شده لوکی) برنده کنگ را می کشد تا او را از قطع برنامه باز دارد. راه های زیادی در سراسر جهان برای آثار مختلف باز شده است ، اما در صحنه پایانی سریال ، کنگ فاتح (جاناتان مایگرز) ، که فیلم Ant and the Bee: Real Quantum Realm را تأیید کرد ، که مجدداً اکران شد ، برتری دارد. باز هم در تنظیم تفاوت زمان … در لوکی ، سیلوی کنگ را می کشد ، درهای دنیای سینمای مارول را باز می کند و کنگ نیز مانند این گونه های بد دیگر یک شرور است که می تواند بین جهان های مختلف سفر کند. همچنین به نظر می رسد که یک Void world پر از نسخه های Loki و Tanus اصلاح شده وجود دارد.

3. Spider-Man: No Way Home (مرد عنکبوتی: هیچ راهی به خانه)

حیرت انگیز

فیلم بعدی پیتر پارکر ، مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست ، شاید شاهکار مارول در بسیاری از جهان باشد. در ابتدا تأیید شد که جیمی فاکس ، بازیگر نقش الکترو در مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 ، دوباره با بازیگر فیلم جدید ظاهر می شود و کمی بعد از اعلام ، شایعات دیگری در مورد بازگشت بازیکنان پخش شد. همه شخصیت های اصلی فیلم مرد عنکبوتی سونی با این دنباله بعدی مارول با حضور تام هالند در ارتباط بوده اند ، اما کوین فیگی در طول مکالمه سکوت کرد. و سرانجام ، تریلر فیلم Spider-Man: No Way Home آنچه بسیاری از مردم قبلاً امیدوار بودند را تأیید کرد.

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست ، صحنه اصلی فیلم قبلی ، مرد عنکبوتی: دور از خانه ، که در آن پیتر پارکر از دکتر پرسید. عجیب است که کاری انجام دهد تا دنیا او را فراموش کند. غریبه سعی می کند همین کار را انجام دهد ، اما پیتر نمی تواند دهان خود را بسته نگه دارد و در وسط خواندن طلسم صحبت می کند ، و در نتیجه آنها به دنیایی جداگانه راه پیدا می کنند. در نگاه اول به نظر می رسد که پیتر می تواند از این فضا برای زنده ماندن به تنهایی (چه در جوانی و چه به عنوان قهرمان) استفاده کند ، اما به زودی با اشرار بسیاری از جهان مواجه می شود. این تریلر راهنماهای الکترو مانند جیمی فاکس (و همچنین مارمولک و سندمن) را ارائه می دهد ، اما تریلر بازگشت آلفرد مولینا را به عنوان دکتر اعلام می کند. اختاپوس (مرد عنکبوتی 2) و گرین گابلین در نقش ویلم دافو. شایعات حاکی از آن است که در سراسر جهان شگفتی هایی در راه است و شاید توبی مگوایر و اندرو گارفیلد هر دو در اشکال مختلف پیتر پارکر در فیلم ظاهر شوند.

4. دکتر استرنج در چندجهان جنون

بدون شک بزرگترین فیلم مارول در مرحله 4 ، Dr. استرنج در یک مسابقه چند جهانی است که می تواند نقطه عطف و پایان همه اتفاقاتی باشد که در Vandavision ، Loki و Spider-Man: No Way Home رخ می دهد. همانطور که از عنوانش مشخص است ، جادوگر نهایی ، که با اسکارلت است و ممکن است خدای شر باشد ، سفری بی رویه را در یک جهان وسیع آغاز می کند و نمی توان پیش بینی کرد که کسی چه کسی خواهد بود. او با یک تجربه دلپذیر آشنا خواهد شد. به طرز عجیبی ، ممکن است با نسخه جدیدی از فیلم مارول یا شخصیتی از دنیای همسایه مواجه شوید که قبلاً دیده نشده است. یکی از قهرمانان جدیدی که استرنج در تور جهانی خود با او ملاقات می کند America Ch vez است که وجود فیلم را تأیید کرد و توسط Juçitel G وم mez تهیه خواهد شد. در این گزارش آمده است که دکتر عجیب و غریب می تواند یک شخصیت بد در آشفتگی جهانی باشد. او موجودی است که می تواند به رویاهای دیگران وارد شود.

5. Ant Man & The Wasp: Quantumania (Ant Man & The Wasp: Quantumania)

سومین پروژه املاک اسکات لنگ ، مورچه و زنبور: قلمرو کوانتومی ، تقریباً شبیه دنیای سینمایی مارول است. مرد مورچه ای تجربیات زیادی در استفاده از قلمرو کمیت برای حرکت بین میز و واقعیت دارد و عنوان فیلم جدید وعده می دهد که در بازگشت به فرایند ، از بعد اتمی فراتر رود. 4. علاوه بر این ، جاناتان مایگرز نقش کنگ فاتح به عنوان بدترین شرور در این کار. به لطف لوکی ، ما می دانیم که کنگ یکی از نسخه های مختلف رئیس سازمان تغییرات زمان است که می خواهد تا آنجا که ممکن است بر واقعیت های مختلف تسلط داشته باشد. اگر اسکات لانگ و هوپ ون داین قصد دارند کنگ (یا در واقع کنگ ها) را شکست دهند ، چاره ای ندارند جز این که به یک مکان جدید در جهان بپردازند. دکتر. عجیب در چندجهان جنون در مقایسه با مورچه و زنبور: قلمرو کوانتومی ممکن است مدت زمان کوتاهی دوام بیاورد.

منبع: Screenrant

دکمه بازگشت به بالا