بهترین کود حیوانی برای درخت بادام

کود پاییزه برای بادام مخصوصا برای درختان کم سن و سال دو مزیت کاربردی و مفید دارد.اول اینکه میتواند نقش بسزایی در افزایش باردهی سال بعد ایفا نمایید.و دوم منجر به افزایش مقاومت درخت و زمستان گذری بهتر آن خواهد شد.بسیاری از کشاورزان کاملترین کود را کودهای دامی می دانند این درحالی است که کودهای دامی مفید هستند اما برای درختان کافی نیستند.و حتما لازم است که شما در کنار آنها از عناصر غذایی مانند فسفر،پتاسیم،گوگرد،آهن،روی،منیزیم،بور و…. نیز کمک بگیرید.زیرا برای افزایش باردهی و برداشت محصولی با کیفیت ما نیاز به این عناصر هم داریم.از طرفی هم دلیل استفاده از کودهای دامی ماده آلی آن است نه عناصر غذایی زیرا میزان درصد عناصر غذایی آن بسیار کم می باشد. پس بهتر است که کود پاییزه برای بادام را ترکیبی از کودهای دامی و عناصر غذایی انتخاب نماییم.

لزوم کود دهی پاییزی درختان؟

می دانیم که درختان پس از فصل برداشت به دلیل آنکه تمام توان و انرژی خود برای پرورش محصول گذاشته اند بسیار ضعیف می شوند.که قطعا لازم است که تا قبل از شروع پاییز  تغذیه مناسب انجام دهیم این تغذیه بعد از برداشت به دلیل آنکه ما میوه و محصولی نداریم برای افزایش رخ و پوند جدید در شاخه بسیار مفید خواهد بود که در نهایت به باردهی بیشتر منجر خواهد شد.اما در فصل پاییز با شروع برگ ریزان فعالیت درخت به حداقل خود می رسد و در واقع جریان فعال در درخت کاهش یافته و برای خواب زمستانی آماده می شود.و بسیار مهم است که درخت با چه انرژی به استقبال زمستان می رود.اگر بخواهیم چند مزیت استفاده از کود پاییزه برای بادام را بیان کنیم عبارتند از:

  • به دلیل آنکه تغدیه باعث گرم شدن محیط ریشه می شود درخت و نهال ها مقاومت خوبی در برابر سرما زدگی خواهند داشت.
  • در اواخر فصل زمستان همزمان با بیدار شدن درختان مواد غذایی در دسترس درخت قرار دارد و با انرژی بیشتری شروع به جوانه زنی وگل دهی خواهد کرد.
  • اگر به هر دلیل امکان تغذیه همراه با آب ابیاری وجود نداشته باشد.دیگر نگران دیر شدن زمان تغذیه نخواهیم بود زیرا برخی از عناصر غذایی را در چالکود مصرف کرده ایم.

یکی از وعده های مهم غذایی در شروع فصل و در همان ابتدا همراه با آب استارت و قبل از گلدهی می باشد.و بسیار توصیه شده که عناصری مانند کلسیم،روی،بور مصرف شود که باعث افزایش گل دهی و مقاومت در برابر سرمازدگی خواهد شد.

 کود حیوانی برای درخت بادام:

زمانی که از کود حیوانی برای درخت بادام صحبت می شود قطعا اولین گزینه کودهای مرغی و یا کود گوسفندی و یا کود گاوی می باشد.اما باید توجه داشته باشید که کار به همین جا ختم نمی شود.ما مجاز به مصرف هر نوع از کودهای دامی نمی باشیم.زمانی که از کشاورزان می پرسیم آیا کود دامی شما پوسیده بوده یا خیر پاسخ می دهند که بله کود دامی 2 یا مثلا 3 ساله بوده و زیر افتاب و برف و باران قرار داشته است.اینکه کود در زیر آفتاب باشد ربطی به پوساندن آن ندارد و بیشتر به خشک شدن ان کمک می کند.

برای پوساندن کود دامی به صورت دستی از کودهای ازته و یا اوره و گوگرد مایع و پودری و یا باکتری EM استفاده میکنند که این عناصر را با کود ترکیب کرده و روی آن پلاستیک کشیده و به مدت 40 الی 45 روز به آن زمان می دهند و با این روش کود برای تجزیه داخل خاک آماده می شود.و یا میتوان از کودهای صنعتی مانند کود آلی بایوجمی استفاده کرد.

اگر قصد استفاده از کود حیوانی برای بادام را دارید.حتما به این نکات توجه نمایید تا در استفاده دچار مشکلاتی مانند کرم سفید ریشه و بیماری قارچی نشوید.

  • کود دامی شما حتما باید با روش های همانند مثال بالا برای پوساندن آمن اقدام شده باشد و نه به روش های سنتی و قدیمی و یا اگر دسترسی به این کود ها را ندارید همانند کود آلی بایوجمی به صورت صنعتی پوسیده شده باشد.
  • از سلامت کود اطمینان حاصل کنید.یعنی گند زدایی شده باشد و فاقد هر نوع باکتری مضر و بیماری قارچی و آفات باشد.
  • میزان درصد ماده آلی و ارزش غذایی آن حفظ شده باشد.

کود اوره برای درخت بادام:

آیا کود اوره برای درخت بادام باعث افزایش باردهی خواهد شد؟ آیا از اوره به عنوان کود پاییزه برای بادام در چالکود استفاده کنیم؟کود اوره باعث سفید تر شدن . افزایش کیفیت بادام خواهد شد؟در این خصوص باید گفت که کود اوره برای افزایش باردهی بادام هیچ گونه تاثیر ندارد کود اوره باعث رشد رویش میشود و در حالی که برایش باردهی درخت بادام ما باید رشد زایشی را افزایش دهیم.البته همه درختان برای رشد به عنصر نیتروژن و یا کود اوره نیازمند هستند اما اینکه برای افزایش باردهی و کیفیت محصول اوره را مصرف کنیم کاری غیر متعارف است زیرا برای افزایش باردهی بادام ما نیازمند عناصر دیگری هستیم.

مصرف اوره به عنوان کود پاییزه برای بادام در چالکود نیز توصیه نمی شود زیرا باعث تحریک درخت به رشد رویشی شده که این کار در زمان پاییز و اوایل زمستان نه تنها مفید نیست بلکه موجب ایجاد اختلال در خواب درخت وافزایش سرمازگی نیز خواهد شد.

کاملترین کود پاییزه برای درخت بادام :

اگر بخواهیم بهترین کود پاییزه برای بادام را معرفی کنیم اولین گزینه  قطعا کودهای دامی هستند که پیشنهاد اول ما در بین انواع کودهای دامی است که یک کود آلی کامل است این کود به خوبی با روش های نوین فراوری شده است و به خوبی پوسیده شده است و پس از مصرف در زمان کوتاهی آزاد سازی می شود.همچین کاملا سالم و بدون هیچ گونه بیماری و آفت بوده و ارزش غذایی ان کاملا حفظ شده است.برای اطلاعات بیشتر در خصوص بر روی لینک آبی کلیک نمایید.

اگر قصد مصرف کود های گاوی و یا مرغی را داشتید سعی نمایید که کود مرغی را به تنهای مصرف ننمایید.بهتر است که با کود گاوی ترکیب نمایید و میزان نسبت کود گاوی به مرغی 1/3 و 1/4باشد یعنی هر 3 و یا 4 کیلو کود گاوی یک کیلو مرغی را ترکیب کنید.شما باتوجه به میزان توان مالی که دارید میتوانید و به غیر از کود دامی از عناصری مانند سولفات پتاسیم،گوگرد پودری معدنی،سوپر فسفات ساده نیز استفاده نمود.این عناصر به صورت کلی می باشد که با در نظر گرفتن آزمایش خاک می توان عناصر مورد نیاز دیگری را نیز در کنار این موارد در چالکود اضافه کرد.

آیا می دانید که:

کود بایوجمی قابلیت نگهداری آب تا 5 برابر وزن خود را دارد.یعنی یک کیلو کود بایوجمی در تماس با آب به دلیل خاصیت آبکشی بالای وزن ان 5 برابر خواهد شد و برای مناطقی که مشکل کم آبی و یا ساختار خاک های آنها شنی است گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

مطالب پیشنهادی:

مطالبی که توسط کاربران بیشترین بازدید راکود حیوانی برای درخت بادام 100% طبیعی بوده و باعث می شود درختان بادام سالم و قوی رشد کنند، همچنین به خاک و محیط زیست آسیب وارد نشود.

کود حیوانی یک محصول 100% طبیعی بر پایه مواد آلی خالص است که می تواند با تغذیه خاک مواد لازم برای رشد و باردهی مناسب درخت بادام را فراهم کند.

پرمصرف ترین کود دامی، کود گاو است زیرا در انواع خاک ها قابل استفاده است و به کوددهی هر نوع محصول کمک شایانی می کند از جمله درخت بادام.

اما ویژگی های آن بستگی به غذایی دارد که در اختیار گاوها قرار می گیرد، معمولاً آن ها پر از مواد آلی و نیز مواد معدنی هستند.

کودهای حیوانی برای درخت بادام در سال های اخیر جای خود را به و بیودینامیک داده اند، اما تولیدکنندگانی وجود دارند که محصولات ارگانیک را ترجیح می دهند و همچنان از آن استفاده می کنند.

مشخصات کود حیوانی برای درخت بادام

معمولاً میزان باکتری هایی که حیوانات برای فرآیند گوارش خود نیاز دارند، علت اثر منحصر به فرد کودهای حیوانی می باشد.

در واقع کود حیوانی حاوی نیتروژن، فسفر و سایر مواد مغذی است که درخت بادام برای رشد و همچنین باردهی خوب به آن ها نیاز دارد.

عنوان توضیحات
حاوی نیتروژن و فسفر
نوع گاوی
حالت جامد و مایع
عرضه کیلویی و عمده

استفاده صحیح از کود حیوانی برای درخت بادام، آلودگی منابع آب را با مواد مغذی به حداقل می رساند و به ساخت خاک های سالم برای رشد درخت کمک می کند.

معمولاً این نوع کود حیوانی را به دو حالت جامد و یا به شکل مایع برای فروش ارائه می دهند و بهتر است برای رشد خوب درختان بادام از نوع جامد آن استفاده شود.

خرید کود حیوانی برای درخت بادام

اگرچه این کود از حیوانات می آید، اما همه آن ها ویژگی های یکسانی ندارند، بنابراین برای رشد و باردهی صحیح درخت بادام باید نوع مناسب آن را خریداری کنید.

نکات زیر می تواند در خرید کود حیوانی برای درخت بادام به شما کمک کند:

  • از بین انواع کود حیوانی، کود مرغی متمایز است که به دلیل وجود محتوای نیتروژن بالا برای باغ ها ایده آل است.
  • خرید نهال باید نهالی باشد که با آب و هوای منطقه سازگار بوده و مقاومت خوبی نسبت به آفات و بیماری هایی که در آن منطقه شایع است، داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی  های نهال خوب، سالم بودن جوانه های نهال است. جوانه های سالم و قوی بعد از کاشت و سربزداری شروع به فعالیت می کنند و شاخه های لازم را تولید می کنند.
  • کودهایی که انتخاب می کنید باید مقدار زیادی از درشت مغذی های اصلی مانند فسفر و پتاسیم و ریز مغذی ها را فراهم کند.

قیمت کود حیوانی برای درخت بادام + خرید و فروش

همان طور که گفته شد بهترین کود برای باغات کود مرغ است اما باید بدانید به دلیل فرایند تولید سخت گران ترین نوع کودهای حیوانی می باشد.

سایر کودهای حیوانی نیز قیمت متفاوتی دارند و تاثیر گذار ترین عامل بر روی قیمت این مواد، میزان عرضه و تقاضا و همچنین نوع کود است.

میانگین قیمت کود حیوانی برای درخت بادام حدود 15٫000 الی 79٫000 تومان است که با توجه به نوع آن می تواند متفاوت باشد.

اگر می خواهید برای سفارش و استعلام قیمت دقیق این مواد اقدام کنید بهتر است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

پاسخ به 2 سوال درباره کود حیوانی برای درخت بادام

1:کود حیوانی برای درخت بادام دارای چه نوعی می باشد؟

کود حیوانی برای درخت بادام دارای نوع گاوی می باشد.

2:کود حیوانی برای درخت بادام دارای حاوی چه چیزی می باشد؟

کود حیوانی برای درخت بادام دارای فسفر و نیتروژن می باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا