لمینت دندان برای کودکان انجام می شود؟

لمینت دندان برای کودکان انجام می شود؟

بزرگسالان تنها کسانی نیستند که می توانند از روکش ها بهره ببرند. کودکان و نوجوانان نیز گاهی اوقات دچار مشکلات دندانی می شوند که با کمک لمینت دندان این وضعیت بهبود می یابد. در حالی که روند درمان برای کودکان کمی متفاوت است، اما استفاده از روکش  ها کمک زیادی به بازیابی سلامت دندان  ها و همچنین بهبود ظاهر آنها می کند.

به طور کلی کودکان و نوجوانان همیشه به نوعی درگیر مشکلات دهان و دندان هستند. گاهی اوقات این مسائل شامل برآمدگی، کبودی و دندان های شکسته می شود.

دندان شکسته علاوه بر ظاهر نا مطلوب، بیشتر مستعد پوسیدگی است. به همین ترتیب، اگر آسیب به سرعت ترمیم نشود، عصب درون ممکن است در معرض خطر عفونت قرار گیرد. از سویی دیگر، روکش ها با اهداف متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از آن ها پنهان کردن دندان های شکسته یا ترک خورده است.

لمینت دندان و کودکان

کودکانی که دارای مشکلات دندانی زیر هستند می توانند از روکش ها بهره ببرند:

– دندان های شکسته یا ترک خورده

کودکان می  توانند در فعالیت  هایی شرکت کنند که منجر به ترک خوردن دندان  ها شود. از فعالیت ها در زمین بازی گرفته تا آسیب به دهان در حین شرکت در ورزش. به عبارتی، همیشه احتمال آسیب  های دهانی وجود دارد. اگر فعالیتی منجر به شکستگی یا ترک خوردن شود، اغلب می توان از کشیدن دندان جلوگیری کرد و دندان را نجات داد. لمینت دندان ممکن است بخشی از کار ترمیم مورد نیاز برای دستیابی به هدف باشند.

به عنوان مثال، استفاده از یک تاج برای جایگزینی قسمت برش خورده ایده خوبی است. زمانی که تاج در جای خود قرار گرفت، یک روکش اضافه کنید. این خود به استحکام بیشتر دندان کمک کرده و احتمال شل شدن تاج را کاهش می دهد.

– شکاف بین دندان ها

کودکانی که از نظر ژنتیکی در معرض شکاف های قابل توجه در دندان هستند نیز می توانند کاندیدای روکش دندان باشند. درست است که عرض این شکاف ها ممکن است با نزدیک شدن به بزرگسالی کاهش یابد، اما می توانند بر گفتار تاثیر بگذارند.

اگر یک نوجوان دارای شکاف هایی کاملا آشکار است، روکش ها می توانند به بستن آنها کمک کنند. از آنجایی که لمینت روی دندان ها قرار می گیرند، بیشتر فضای باز را پر می کنند. البته هنوز جا برای کشیدن نخ دندان وجود دارد، اما اکنون دندان ها از نظر اندازه، شکل و فاصله یکنواخت به نظر می رسند.

– دندان های نامرتب

بریس ها یک راه حل معمول برای دندان های کج یا نامرتب هستند، اما همیشه ضروری نیستند. زمانی که مشکل تراز جزئی باشد، دندانپزشک ممکن است بتواند شکل یک یا دو دندان را اصلاح کند و سپس روکش ها را اضافه کند.

نتیجه این فرآیند مجموعه ای از دندان ها است که صاف و کاملا طبیعی به نظر می رسند. در بسیاری از موارد، اصلاح و استفاده از روکش  ها را می  توان در کمتر از سه قرار ملاقات با دندانپزشک در طول یک یا دو هفته تکمیل کرد.

– خودآگاهی کمتری نسبت به ظاهر

کودکی که فاقد دندان های کاملی هستند ممکن است در میان همسالان خود مورد تمسخر قرار گیرد. این وضعیت کناره گیری از موقعیت های اجتماعی را آسان تر نموده و هرگز مهارت های لازم برای مشارکت در جامعه را توسعه نمی دهند.

استفاده از روکش  ها و سایر روش  ها برای اصلاح مشکلات دندانی، این شرم و خجالت را از بین برده و یافتن دوست و شرکت در هر فعالیتی را که به نظر سرگرم کننده به نظر می  رسد، آسان  تر می کند.

در نهایت به خاطر داشته باشید که دندان های سالم با مشکلات جزئی مانند تغییر رنگ کم یا شلوغی بیش از حد را می توان با اینویزیلاین یا سفید کردن دندان به جای روکش درمان کرد. از آنجایی که لمینت نیاز به برداشتن مینای دندان دارند، بخصوص برای کودکان و نوجوانان، باید قبل از انجام این کار به دقت فکر کند. گاهی اوقات دندان های طبیعی سالم نسبت به روکش ها برتری دارند.

دکمه بازگشت به بالا