هنگام خرید یخچال به چه نکاتی دقت کنیم؟

یخچال، یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی به شمار می رود. متاسفانه این روزها به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، شاهد افزایش سریع قیمت یخچال و سایر لوازم خانگی هستیم. از آن جایی که یخچال، یکی از اساسی ترین لوازم برای زندگی است و در صورت نبودن یا انتخاب نادرست، مشکلاتی پیش می آید، برای خرید آن باید به یک راهنمای خرید یخچال مطمئن مراجعه کرد.
علاوه بر قیمت، فاکتورهای دیگر نیز در راهنمای خرید یخچال وجود دارد که باید به هر یک از آن ها توجه داشته باشید و بعد از مطالعه ی آن، یخچال موردنیاز خود را انتخاب کنید. پس بهتر است پیش از این که نسبت به خرید یخچال اقدام کنید، راهنمای خرید این دستگاه را به طور کامل مطالعه کنید.

هزینه و بودجه لازم برای خرید یخچال

اولین موردی که در راهنمای خرید این وسیله بررسی می شود، مسئله  مقدار بودجه و هزینه است.

اگر شما بودجه مشخصی را برای خرید یخچال درنظر بگیرید، می توانید انتخاب راحت تری داشته باشید. در حال حاضر مدل های مختلفی از یخچال با محدوده های قیمتی متفاوت در بازار موجودند که انتخاب را برای شما آسان تر می کنند.
البته به این نکته توجه داشته باشید که خرید یخچال گران تر به معنای بهتر بودن آن نیست، شما باید با در نظر گرفتن قیمت، سایر فاکتورهای راهنمای خرید یخچال را هم در نظر بگیرید.

2- میزان مصرف انرژی

از آن جایی که یخچال  ها به صورت دائمی در حال کار و روشن اند، بدون شک انرژی و برق بیشتری هم مصرف می کند. یکی از نکات مهم راهنمای خرید یخچال فریزر که باید به آن توجه کنید، برچسب انرژی آن است. برچسب انرژی میزان مصرف انرژی یخچال را به شما نشان می دهد.
یخچال های نسل جدید با موتورهای اینورتر یا خطی طراحی شده اند که برچسب انرژی ++A دارند. موتورهای اینورتر کمک می کنند تا حجم بار ورودی یخچال متغیر شود و تنها با یک قدرت ثابت کار نکنند.

کارکرد یخچال  با موتور اینورتر به این شکل است که در فصول گرم سال، موتور با بیشترین حد توان خود کار می کند و در فصول سرد، از کمترین توان موتور استفاده می شود.

3- گنجایش یخچال

یکی از مواردی که در راهنمای خرید یخچال فریزر بررسی می شود، گنجایش و ظرفیت یخچال است. یخچال های موجود در بازار گنجایش های متفاوتی دارند. شما باید پیش از خرید یخچال، تعداد اعضای خانواده خود و میزان رفت  و آمد مهمان به خانه خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن یکی از مدل های یخچال فریزر، یخچال ساده و تک، یخچال ساید بای ساید و دو قلو را انتخاب کنید.

به طراحی یخچال از نقطه نظر فضایی که اشغال می کند، دقت داشته باشید. مثلا یخچال بزرگی نخرید که بازکردن در آن به خاطر کمبود جا به صورت کامل وجود ندارد. با خرید چنین وسیله ای در دردسر بزرگی خواهید افتاد. بی توجهی به نکاتی که گفته شد، یک اشتباه رایج هنگام خرید یخچال است.

 

 

روزهایی که فقط یک مدل یخچال-فریزر در بازار بود، گذشته است. دیگر تنها مدل موجود در بازار، یخچال هایی معمولی با فریزرهایی در بخش بالایی شان نیست. طراحی های به شدت متنوعی در بازار یخچال ها دیده می شود: ساید بای ساید، یخچال فریزربالا، یخچال فریزرپایین، یخچال با در فرانسوی و…

یخچال های یک درب بدون عملکرد بدون برفک، برای خانواده های کوچک یا اگر مجرد هستید مناسب هستند.

سنتی ترین نوع یخچال ها، یخچال های سرد مستقیم معمولاً تک در هستند و عملکردی در برابر سرما ندارند. این بدان معناست که فریزر بخشی از فضای داخل یخچال را اشغال می کند و هر از چند گاهی باید با فشار دادن دکمه یخ زدایی آن را به صورت دستی یخ زدایی کنید.

این نوع یخچال ها برای یک فرد مجرد یا یک خانواده دو نفره مناسب هستند زیرا فضای قفسه و سطل های درب کافی برای نگهداری دو نفر یا حداکثر سه نفر دارند.

اندازه یخچال مستقیم سرد می تواند از 50 لیتر تا 270 لیتر متغیر باشد و قیمت آنها در بین انواع یخچال کمتر است، زیرا گزینه های اضافی کمی دارند و همچنین جزو ابتدایی ترین مدل ها هستند و آنها را به یک راه حل مقرون به صرفه تبدیل می کند. برخی از اینها یک کشوی خشک جداگانه برای سبزیجات مانند پیاز و سیب زمینی در پایین دارند.

یخچال های دو درب دارای فریزر، مناسب برای خانواده ها

یخچال های دو درب دارای محفظه های جداگانه برای فریزر و مواد غذایی تازه هستند. اینها معمولاً مدل های بدون یخ هستند و جریان ثابتی از هوا را برای جلوگیری از تجمع یخ به گردش در می آورند.

سینی سبزیجات داخل یخچال قرار دارد و از آنجایی که این یخچال ها نسبتا بزرگ تر از یخچال های تک در هستند، برای خانواده های چهار نفره یا بالاتر مناسب هستند. آنها فضای قفسه بیشتری نسبت به یخچال های تک در دارند، و همچنین قفسه بندی قابل تنظیم است، بنابراین می توانید فضای مورد نیاز برای نگهداری ظروف خود را تغییر دهید.

فریزر می تواند در بالا یا پایین باشد. اندازه این نوع یخچال از 200 لیتری تا 500 لیتری متفاوت است و قیمت آنها متوسط است اما در سایز بزرگتر می تواند بالاتر باشد.

فریزرهای بالادست

اینها هنوز هم رایج ترین نوع در یخچال های دو در هستند و همانطور که از نامشان پیداست، در این مورد، فریزر در بالای محفظه مواد غذایی تازه قرار می گیرد.

اینها نسبت به هر نوع دیگری بازده انرژی بیشتری دارند، زیرا کمپرسور بسیار دور از فریزر قرار دارد، به این معنی که هیچ منبع گرمایی در نزدیکی واحد وجود ندارد.

از آنجایی که گرما وجود ندارد، فریزر برای خنک نگه داشتن نیازی به کار بیشتر ندارد. اما یک عیب آشکار این است که چون محفظه غذای تازه پایین تر است، برای دسترسی به آن قسمت باید خم شوید یا خم شوید. از آنجایی که قسمت غذاهای تازه پر استفاده ترین قسمت یخچال است، افرادی که مشکلات کمر دارند ممکن است در کار با یخچال مشکل داشته باشند.

فریزر پایین

این یک طراحی جدیدتر است و در اینجا واحد فریزر در پایین با قسمت غذاهای تازه در بالا قرار دارد. آنها برای افراد مسن و برای کسانی که به سختی خم می شوند بسیار خوب هستند زیرا دسترسی به اکثر چیزها در بالا آسان است.

با این حال، یخچال های فریزر پایین انرژی بیشتری مصرف می کنند، زیرا کمپرسور بسیار نزدیک به فریزر قرار دارد و منبع گرما با این بسته به این معنی است که فریزر باید بیشتر کار کند تا خنک بماند. علاوه بر این، اگر مقدار زیادی گوشت/ماهی و غیره استفاده نمی کنید، ممکن است استفاده از غذاها و سبزیجات تازه در سطح دسترسی آسان تر مفید باشد. باز شدن یک درب روی دمای طرف دیگر تاثیری ندارد.

اینها معمولاً در اندازه های بسیار بزرگتر موجود هستند و می توانند از 400 لیتر تا 800 لیتر برسند و قیمت ها نیز در سطح بالاتری قرار دارند. برخی از مدل های بالاتر دارای دستگاه پخش کننده آب و یخ در بیرون هستند، بنابراین نیازی به باز کردن درب ها ندارید.

برخی نیز دارای ویژگی درب در درب برای افزایش فضای ذخیره سازی هستند و اکثر آنها دارای مناطق دمایی جداگانه هستند که در سراسر فضای داخلی پخش شده اند.

دکمه بازگشت به بالا